Ik sluit mij helemaal aan bij MAUS. maar voeg wel wat toe.Old Sklool,
Ik vind het geweldig om te zien, nog steeds. Ik heb nog een oude Sony toren staan begin 1980. En nog oude rommel. Maar Old Skool zal zeker een hang hebben voor mij naar vroeger...alles lekker simpel. Tegenwoordig moet je de TH Eindhoven hebben doorlopen, om een echte Home cinema set aan te sluiten en in te stellen.
New Skool.
Heeft ook zijn voordelen.....maar ik denk dat als men geen Home cinema set gaat gebruiken, dat er GEEN stereo meer wordt geluisterd...althans niet meer over twee speakers. Bij veel mensen staat bijvoorbeeld nu al 1 Sonos speaker. Ik wil geen discussie aan gaan over wel of niet mooi, maar het klinkt niet slecht.
En eerlijk waarom zou je nog twee speakers willen hebben???
(ik zou niet zonder kunnen) maar de muziek moet tegenwoordig uit het midden komen, kan mijn inziens met 1 speakerkast???
Vroeger OLD SKOOL had je prachtige stereo muziek, wordt nu Ping Pong stereo genoemd. Maar dat had wel wat. Erg natuurlijk klonk het niet met het eggie.
Neem nou Emerson Lake and Palmer, met Lucky man, die solo in het midden van het muziekstuk, gaat dwars door je kamer heen. Ik vond het genieten. Zo zijn er nog meer artiesten / bands te noemen. In vind de muziek nu minder spannend hierdoor.
Kom ik verleden week bij een familie lid, al zijn cd's weg....staat er een Bose speaker te grote van een longdrink glas te spelen, streamen vanuit zijn tablet. Hij zegt rust, weg met die zooi. Ik hoef niet meer op te staan om een cd te verwisselen, kan lekker blijven zitten, alleen voor het halen van een biertje moet ik wat op verzinnen.
En ik sta versteld, hoeveel bas er uit zo klein kastje kan komen. Klinkt niet slecht, even niet luisteren naar akoestiek. Helemaal ondergeschikt aan dit speakertje
Dus ik denk dat streamen naar 1 speaker het wel gaat worden.
Veel mensen wilde 20 jaar geleden ook niet overstappen op een digitale camera, zweerde bij een Kodak fotorolletje. En nu staat iedereen met zijn mobiel, foto's te schieten.
Ik houd het nu nog op vloerstaande speakers, CD's BluRays en LP's