Hierbij de set van Flying_High
Een tijdje geleden heb ik een Marantz SR 7007 aangeschaft. Ik twijfelde nog tussen een 6006 en een 7007 maar vond de laatste simpelweg veel mooier.
Deze 7007 heeft mijn oude Kenwood receiver vervangen die ik een jaar of 20 tegelijk met de Philips speakers heb gekocht. De receiver, Kenwood A-85, was samen met de equalizer nog het enige resterende uit de toen aangeschafte M-85X set. Een heel erg mooie set waar we jaaaaren met heel veel plezier naar geluisterd hebben. Maar in het huidige digitale tijdperk werd het toch tijd voor iets nieuws.
Het moest een goede AV receiver worden maar een goede geluidskwaliteit bij muziek afspelen was eigenlijk het belangrijkst.
Een tijdje gegoogled, e.e.a. aan artikelen en reviews gelezen en voor een Marantz gekozen. De stijlvolle, strakke vormgeving beviel ons ook wel.
Mijn set bestaat uit:
Een Samsung UE46B7020 televisie, de Marantz SR 7007 receiver en verder een Mede8er MED800X3 mediaplayer met 3Tb HD.
Luidsprekers: Philips FB821 (v.v. nwe. rolranden) aangesloten met van den Hul CS-122 luidsprekerkabels. Verder een B&W CC6 Center luidspreker, een Rel Q200E subwoofer (5.1 & stereo) en Kenwood surround luidsprekers. De sub hebben we pas sinds kort.
De bediening van het geheel wordt gedaan met een Logitech Harmony One universele afstandsbediening of Marantz Remote App.
We houden van heel veel soorten muziek; van Armin tot Metallica en van Dire Straits tot Pink Floyd en Mike Oldfield en alles wat daar tussen zit.
We hebben een vrij grote verzameling waarvan 2/3 in .flac formaat.
Ik dacht dat ik altijd best een verwende luisteraar was maar wat een ongeloofelijk verschil sinds de Marantz er staat. Muziek klinkt veel opener en heeft veel meer diepte gekregen.
Wat een geweldig apparaat en zijn er ook erg happy mee. Ik blader nog regelmatig door de manual en maak regelmatig nog kleine aanpassingen. Met name de cross-over frequentie en volume van de subwoofer.
Afgelopen weekend heb ook Network Play vanaf m'n Mede8er werkend gekregen zodat we nu ook kunnen genieten van gapless playback van - met name - live concerten.
Hieronder een foto van mijn opstelling.