Klikjes tijdens muziek streamen Marantz SR7007

Gestart door riddle, september 04, 2013, 09:43:05

Vorige topic - Volgende topic

riddle

Opzet:

Synoloy NAS -> DS audio app op tablet -- > Marantz SR7007 via UTP in netwerk.

Ik gebruik de Synology App om Audio Station (Synology tool) aan te sturen.
Tijden het beluisteren hoor ik regelmatig (toch enkele keren per track) een tikje of klikje.
Probleem zal wel niet in de app zitten vermits deze niets met het geluid doet, maar alleen instructies geeft aan de AVR om op het NAS de muziek op te halen.

Ik heb mijn Popcorn C-200 al eens gebruikt om de muziek te streamen en daarbij zijn er geen tikjes opgevallen.
CD / BR / USB heb ik nog niets gemerkt.
Iemand die dit bekend in de orden klinkt of een idee heeft ?

Bekabeling zal het deze keer niet zijn vermits alleen de LS kabel van toepassing is  ;)

Hielke

Ik gebruik deze manier ook op een sr7005 en heb deze problemen niet.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

riddle

Ondertussen zullen al wel een pak meer SR7007 eigenaars zijn.
Ben ik nog steeds alleen met dit issue?

QuattroNL

Op andere fora lees ik hier ook wel eens wat over. Een antwoord staat er helaas niet bij.
Je hebt alles draadloos aangesloten? Sluit je SR, ter test, eens bedraad aan (dus netwerkkabel even over de grond naar je meterkast/router).
Kan je de muziek ook via je tablet afspelen? Gaat het dan wel goed?
Zet je NAS de muziek om (transcoderen), naar bijv mp3 ofzo?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Harrynak

Hier ook een SR7007 maar audio streaming is geen enkel probleem.
Ook via Audio station op de Synology, bestuurd via de DS audio app vanaf tablet of telefoon.
Geen klikjes te horen, wel een ruis, maar da's weer een ander probleem, dat heb ik bij elke bron.
Overigens de handel wel deugdelijk bedraad.

riddle

Alles is bedraad

Synoloy NAS -> DS audio app op tablet -- > Marantz SR7007 via UTP in netwerk.

Ik kan de muziek ook via de DS audio naar mijn Popcorn PC200 streamen en dan geen problemen.
Zal eens een poging doen om er wat switches tussen uit de halen. Maar dat is niet zo voor de hand liggend in de huidige opzet.

riddle

Volgens mij heb ik het issue met de klikjes opgelost.
Na de een update van de SR7007 enkele maanden geleden had ik 2 entries in de Lijst met devices waarnaar toe  kan gestreamed worden SR7007 (DNLA) en SR7007 (Airplay)
Ik koos uit altijd de tweede, dus airplay.
Blijkbaar wanneer ik DNLA kies, dan heb ik de klikjes niet meer.