Citaat van: Damhooligan op september 07, 2013, 04:10:06
Ik heb zelf ook een pm7004, en vind ook de mids geweldig.
Heb geen ervaring met 'pre-out' set up.
Maar ik vraag me af , als je de 7004 als eindversterker gebruitk, heb je dan nog wel controlle over de mids?
Ik dacht dat als je de 7004 als eind versterker begruikt , je dat niet kon.
Want zit tone control niet in het voor versterker gedeelte ?
Eindversterker is niet helemaal het goede woord denk ik. De pre-out zijn uiteraard ook (Low) versterkt en sturen ook het signaal met Audyssey naar buiten als je dat gebruikt. Dit signaal komt op de PM7004 binnen via de CD ingang dus heb je gewoon nog zeg maar eindcontrole over de toon regeling.
Ik doe een Audyssey setup met de PM's in de source direct stand, (volume van de PM op 50%) dus om alle toon regelingen heen, en na de setup gaat source direct weer uit en voeg ik alleen MID toe om het geluid zo te krijgen wat ik lekker vind.
Een hoop, zo niet alle, geluid puristen zullen wel denken dat dit onzin is om zoveel euro's uit te geven aan 3 extra versterkers, maar na wat testen met een PM op recht en links via de Onkyo, vind ik het verschil behoorlijk. Niet als je de PM's in direct mode zet, dan hoor ik geen verschil met Onkyo, maar met de toon regeling actief is het voor mij geen probleem om dan 3 PM's te hebben staan die de toon regeling verzorgen bovenop wat Onkyo en Audyssey doen.
Ik zal wel een paar vern#ukte Disco oren hebben
Het hard en zacht zetten verloopt gewoon via de Onkyo dus van de PM's blijf ik verder af.
Dus nee, een echte eindversterker is het niet, meer een versterker die mij het Marantz geluid geeft terwijl de Onkyo alle digitale trucks doet die ik niet kon met de SR7007 die ik hiervoor had.