Hoe hard draai jij je muziek?

Gestart door Zoldar, september 03, 2013, 09:22:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoe hard staat de muziek doorgaans bij jou als je lekker een muziek avondje hebt?

Tussen 65db en 70db
4 (11.8%)
tussen de 70db en de 75db
6 (17.6%)
tussen de 75db en 80db
6 (17.6%)
tussen de 80db en de 85 db
8 (23.5%)
tussen de 85db en 90 db
4 (11.8%)
tussen de 90db en 95 db
4 (11.8%)
tussen de 95db en de 100db
2 (5.9%)
tussen de 100db en de 105 db
0 (0%)
harder dan 105db
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 33

Zoldar

terukeerend fenomeen is hoe hard mensen hun muziek draaien om ervan te genieten. ik merl op M&G dat dat bij veel mensen anders is. ik denk dat daarom sommigen vaak langs elkaar heen praten in discussies tav vermogen ed.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Ik heb een app. luisterruimte die ik geheel kan afsluiten van de buitenwereld, dus geen storende geluiden.
Dus ,meestal beluister ik muziek op een laag volume.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Van normaal tot absurd.
Ligt aan de tijd van de dag, hoeveel en welke buren er thuis zijn, de film/muzieksoort, weertype, alcohol promillage, van vele factoren afhankelijk dus.



Zoldar

zit wat in marvin. ik heb nu de muziek op standje achtergrond niveau. maar ik ben niet aan het luisteren. dus als ik ervoor ga zitten of een concert kijk met een biertje in de hand hoe staat het dan gemiddeld?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Zeker richting 90dbA met wat uitschieters in de muziek een paar db erbij.
Films kijk ik veelal met het dialoog rond 70/75, beetje zoals een normaal gesprek dus.
Afhankelijk van de film en de mixers komt daar een ontploffing uit voort die dus harder is dan 75db.
Ik kijk films vaak zonder ondertiteling, moet het dus wel goed kunnen volgen.



renes59

#5
Ik heb geen idee hoeveel dB het bij mij is? Hoe hard is hard?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marvin


Marvin

80/85dbA is al behoorlijk aan de harde kant.
Denk dat de meeste vaak niet veel boven de 90 komen.
Niet iedereen houdt van snoeihard, ik zelf vind het op z'n tijd wel erg lekker.



JohnWx

Citaat van: marvin op september 03, 2013, 10:25:57
80/85dbA is al behoorlijk aan de harde kant.
Denk dat de meeste vaak niet veel boven de 90 komen.
Niet iedereen houdt van snoeihard, ik zelf vind het op z'n tijd wel erg lekker.
Zijn mensen die luisteren tot "bloedens" aan toe en zegen dit is "echt"  8-)

Maar ik ben doof dus ik mag geen mening hebben volgens andere  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

mountainbiker

Citaat van: John Wx op september 03, 2013, 10:30:59
Zijn mensen die luisteren tot "bloedens" aan toe en zegen dit is "echt"  8-)

Maar ik ben doof dus ik mag geen mening hebben volgens andere  stupid
Van te veel rukken wordt je doof!! redface
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

renes59

#10
Bij mij zal het dan 80-85 zijn. Maar niet zo lang achter elkaar. En een enkele keer zal het harder zijn.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Alleen als jet gemeten hebt vanuit de luisterpositie. Ik zat zojuist te luistren op standje 85db met wat uitschieters naar 88db en dat is behoorlijk stevig maar wel het niveau waarop de muziek voor mij tot leven kwam.

Hoe hard is hard? Dat is voor iedereen anders. Daar is dit draadje juist voor bedoeld. Als ik arjan op mijn bank zet met de ab van de graaf stuurt hij hem gerust tot 100db. Andere mensen gaan dan liever achter de bank zitten.

Maar het maakt m.i. nogal wat uit voor je referentie kader waarop jij je geluid beoordeeld. Beneden de 70db is voor mij totaal geen intersant gebied. Zal me een biet wezen wat er dan speelt, voor mijn part een set pc spekertjes. Ik hoor dan geen verschillen (tussen amps en cd spelers), of het intereseerrt me niet wat die verschillen zijn. Is allemaal persoonlijk.



Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op september 03, 2013, 11:34:07
Alleen als jet gemeten hebt vanuit de luisterpositie. Ik zat zojuist te luistren op standje 85db met wat uitschieters naar 88db en dat is behoorlijk stevig maar wel het niveau waarop de muziek voor mij tot leven kwam.

Hoe hard is hard? Dat is voor iedereen anders. Daar is dit draadje juist voor bedoeld. Als ik arjan op mijn bank zet met de ab van de graaf stuurt hij hem gerust tot 100db. Andere mensen gaan dan liever achter de bank zitten.

Maar het maakt m.i. nogal wat uit voor je referentie kader waarop jij je geluid beoordeeld. Beneden de 70db is voor mij totaal geen intersant gebied. Zal me een biet wezen wat er dan speelt, voor mijn part een set pc spekertjes. Ik hoor dan geen verschillen (tussen amps en cd spelers), of het intereseerrt me niet wat die verschillen zijn. Is allemaal persoonlijk.

nou 85db mooi kan je natuurkundig ook uitrekenen met je speakers hoeveel vermogen je daarvoor nodig heb  byebye
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


jowa

Bij mij verschilt het sterk wat betreft hoe hard ik draai:
- vrouw thuis: zacht
- vrouw niet thuis: op nivo
:-D

De kleine vindt het over het algemeen wel gaaf als muziek op staat. Gelijk goed opvoeden, niet alleen maar met K3.

Verder heb ik geen idee hoe hard ik m'n muziek draai, maar zeker niet boven de 90 dB. We wonen in een appartement en moet 's avonds rekening houden met de buren en m'n vrouw en ukster.