BOSE 901 vraag.

Gestart door HAL9000, september 02, 2013, 16:42:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb zelf  deze  speakers nooit  gehad,  ik weet dat je  er een EQ bij moet zetten En dat er veel verschillende types  zijn MKi 2 3 enz. 

Hebben deze  speakers  een  vreemd  impedantie verloop???  zoals  bij  infinity kappa. ??

Het probleem namelijk is, dat een PM94mkii nog wel   in protect blijft als je  die  op hoog volume  zet bij die  speakers.  Die  94 gaat er ook niet meer uit protect. 

Ik ben dat ding hier aan het testen op  dummyload, hoog rendement speakers  en laagrendement.  Hoe hard  ik alles  ook zet tot  clippen. De  versterker  weigert  in protect te  vliegen.  Ook de  scope  en dergelijke meters  geven een normaal verloop aan.   Ik heb voor  de  zekerheid  MOSFETS  nagemeten  en zelfs vervangen aan linker  kanaal  (zaten J200 k1529 in ipv j115 k405)  maar geen verschil. 
  frusty

Jon
   
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

sprins

Moet ik morgen een set voor je meenemen om te testen?

Over het impedantieveeloop weet ik niks anders dan de 8 ohm van de box en de 1 ohm per driver (9 stuks). En dat de MA500 blokken er geen moeite mee hebben (enkel of gebrugd) op elk volume.

bas focal marantz

Dan lijkt het wel of er sluiting in de speaker zit .
Of alle speakers parallel aangesloten ?

Wat doet een andere versterker erop , graag een met beveiliging gebruiken anders weet je het wel .

HAL9000

Citaat van: sprins op september 02, 2013, 17:29:30
Moet ik morgen een set voor je meenemen om te testen?

Over het impedantieveeloop weet ik niks anders dan de 8 ohm van de box en de 1 ohm per driver (9 stuks). En dat de MA500 blokken er geen moeite mee hebben (enkel of gebrugd) op elk volume.

Dankjewel maar ik heb er geen plek voor. 
Ik denk dat  het geïsoleerd geval is.  De PM94 staat nu achter mij op mijn speakers.  Hard  zacht  hard  zacht  klinkt  prima  en zonder vervorming of  rare protect  uitvallen.

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op september 02, 2013, 17:32:59
Dan lijkt het wel of er sluiting in de speaker zit .
Of alle speakers parallel aangesloten ?

Wat doet een andere versterker erop , graag een met beveiliging gebruiken anders weet je het wel .

Goede  vraag, heb ik ook gesteld  die  zou niet  in protect  vliegen.  Echter  de versterker  die  de man  nog heeft staan naast  de  94  is  een 2x190watt PM8 van marantz. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

sprins

Citaat van: HAL9000 op september 02, 2013, 17:43:19
Ik denk dat  het geïsoleerd geval is.

Wat Bas focal marantz zegt. Misschien is er één driver die sluiting maakt? Er zitten er 18 in, dus dat zou kunnen.

Wel raar dat het op een andere versterker wel werkt.

Nah ja, jij bent de dokter  clown1

Maurice

Waren de speakers wel goed aangesloten? Werd er niet ergens contact gemaakt die niet gemaakt mag worden? Bijvoorbeeld speakerkabels waarvan plus en min elkaar raken. Is de EQ nog wel goed, of staat deze ergens sluiting te maken?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: HAL9000 op september 02, 2013, 17:44:16
Goede  vraag, heb ik ook gesteld  die  zou niet  in protect  vliegen.  Echter  de versterker  die  de man  nog heeft staan naast  de  94  is  een 2x190watt PM8 van marantz.
Heeft hij daarna de 94 opnieuw geprobeerd? Of de PM8 aangesloten gelaten en direct de 94 naar jou gebracht?
Indien dat het geval is, kan het inderdaad mogelijk komen door een niet goed aangesloten kabel.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Citaat van: Maurice op september 02, 2013, 20:25:54
Waren de speakers wel goed aangesloten? Werd er niet ergens contact gemaakt die niet gemaakt mag worden? Bijvoorbeeld speakerkabels waarvan plus en min elkaar raken. Is de EQ nog wel goed, of staat deze ergens sluiting te maken?

Allemaal  goede  vragen.  Deze  FET  versterkers  zijn gevoeliger  voor  lage weerstanden. 
Best kans  dat  die  901's  helemaal  geen  8 ohm meer  zijn.

Ik heb wel  ooit  501's  gehad  type I,  zat  niet  echt veel  scheidingsfilter  in helaas.  De  901's  zouden veel  betere  kasten moeten zijn.  Ik verklaar de  94  als  100%  Deze  gaat netjes  vol vermogen op  de  dummy.  En op mijn oren HB 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Citaat van: sprins op september 02, 2013, 20:20:23
Wat Bas focal marantz zegt. Misschien is er één driver die sluiting maakt? Er zitten er 18 in, dus dat zou kunnen.

Wel raar dat het op een andere versterker wel werkt.

Nah ja, jij bent de dokter  clown1

Waarvan inmiddels alle 18 gerefoamed moeten zijn ivm foamrot.. grote kans dat er ergens iets in de speaker niet goed gaat. Immers op de dummyload gaat het goed. Dan ligt het probleem extern.

SB_Marantz

Volgens mij is die load kaal?

En een PM-8 is van een andere orde dan een 94...............
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM