NR 1603 vindt geen internet

Gestart door Frank52, augustus 29, 2013, 11:51:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank52

Hallo allemaal,

ik ben geheel nieuw op het forum. Wist niet dat er een forum bestaat maar na veel gegoogle over mijn probleem, zonder succes, kwam ik hier terecht en zal hier zeker vaker blijven komen!

Ik heb een Marantz NR 1603 gekocht welke ik wil aansluiten middels de internetkabel op internet.
Het probleem is alleen dat het apparaat op welke manier dan ook geen internet kan vinden, ook geen internet radio, geen ip adres, geen airplay, niets.

Ik loop keurig de setup door maar kom daar niet verder.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
Rechtsstreeks op modem aangesloten
via Router aangesloten
andere internetkabel geprobeerd
firewall eraf gehaald
laptop op wifi en met kabel naar marantz
poorten in moden / router opengezet

Nadat de marantz aangeeft dat de verbinding is mislukt en ik alles moet controleren vraagt deze of thuisdeling aanmoet, waar ik met JA bevestig. Echter is er dan ook niets te detecteren.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Wat zie ik over het hoofd?

Alvast erg bedankt!

JohnWx

Welkom

Misschien een keer een fabrieks reset een weer opnieuw proberen en anders Marantz bellen voor advies of even afwachten hier tot de whizzkids komen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Hielke

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

pameijer

Ik neem aan dat je hem structureel met een UTP-kabel aan wilt sluiten. Plug deze kabel in je router, en probeer hem eerst uit op je laptop. Heeft je laptop verbinding met je thuisnetwerk via de kabel, check dan ogf je laptop ook internet heeft. Klopt dit ook dan ligt het aan de instellingen op je Marantz, zo niet moet je het probleem zoeken in router/kabel/modem of waar dan ook.
Zet je Marantz op DHCP! Dat werkt het beste meestal.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Frank52

bedankt voor de reacties!

@john wx, fabrieks reset zal mn laatste poging worden maar wacht daar nog heel even mee ivm andere reacties.

@hielke, network standbeeld? zegt me even niets

@pameijer, klopt structureel met UTP. heb een kabel op mn ps3 aangesloten en die had internet, de laptop ook, maar de marantz vind geen internet met dezelfde kabel. DHCP staat aan, zowel op router/moden als op de marantz.

kan het niet zijn dat het internetontvangertje in de marantz ( als dat erin zit ) stuk is o.i.d.?

Hielke

Netwerk Standby, sorry ipad perikel
Als je in het menu netwerk zit word dat geadviseerd
Deze op on te zetten, dat is tenminste bij de sr7005 het geval denk dat het bij jouw ook het geval is.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

pameijer

Heb je een router èn een modem, met op allebei een DHCP-server draaien? Dat gaat dan idd niet goed! Of heb je een gecombineerde modem/router, dus 1 apparaat. Ik kan je ff niet volgen  :-o
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Frank52

Ik heb een modem en een router inderdaad, volgens mij beide op dhcp. Ik heb mn marantz echter rechtstreeks op modem zonder tussenvoeging aangesloten.

Heb geen netwerk standy gezien maar zal straks thuis even kijken

pameijer

Citaat van: Frank52 op augustus 29, 2013, 17:51:35
Ik heb een modem en een router inderdaad, volgens mij beide op dhcp. Ik heb mn marantz echter rechtstreeks op modem zonder tussenvoeging aangesloten.

Heb geen netwerk standy gezien maar zal straks thuis even kijken
Iets klopt hier dan niet  nonono. De DHCP-server deelt de IP-adressen uit in je eigen netwerk. Er is maar 1 apparaat die dat mag doen. Als je het hebt over "hij staat op DHCP", dan bedoel je dat het apparaat bij de DHCP-server een IP-adres ophaalt. Je kunt een apparaat ook zo configureren dat hij een vast IP-adres heeft en dus geen adres van de DHCP-server hoeft te krijgen. Je moet dan ook nog een zgn. gateway en DNS-server opgeven.

Dussss: òf je modem is de DHCP-server òf je router. Is je modem de server dan moet je je router een vast IP_adres geven. Bijvoorbeeld modem's IP is 192.168.1.1, en je router is dan 192.168.1.2. Wanneer je router de server is dan moet je die uitzetten op je modem, en hoogstwaarschijnlijk je modem ook in bridge-modus zetten. Ik gok dat je je router alleen als switch gebruikt, en wellicht ook als draadloos router.

Volg je me nog? Geef anders maar even de netwerksettings van zowel je router als je modem door, dan kijk ik er even naar.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Frank52

Wederom dank voor je reactie
Ik volg je nog  :-D

ik gebruik idd mijn router als switch en als draadloos. heb op de modem draadloos uitgezet.

Als ik in de modem in log, een Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway
dan bij network setup ( lan ) kijk dan is de DHCP server enabled.
met starting ip adres 192.168.178.10

als ik in de router in log, TP-link, TLWR1043ND
en op DHCP klik, staat deze ook op enable.
met starting ip adres 192.168.1.100 en end ip adres 192.168.1.199

bij de clienten lijst staat keurig mijn ipad, iphone en pc etc.

Kun je hier iets mee? de marantz staat rechtstreeks op de modem aangesloten.

bedankt!

Hielke

Hij moet sowieso op de routeren en niet op het modem.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Hielke

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

pameijer

#12
Disable DHCP op je router. Dat gaat nie goed nie anders! Je ziet ook dat ze in een andere range hun IP-adressen aanbieden, de 1 in de 192.168.178.x en de ander in 192.168.1.x. Die 2 netwerken zien elkaar niet (krom uitgedrukt), dus grote kans dat sommige apparaten elkaar ook niet zien. Logisch. clown1

Hielke heeft geen gelijk, sorry man, maar hij gebruikt zijn router als switch.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

RoGEK

eerst belangrijk om te weten is hoe de router aan de modem aangesloten is..

als je met 1 kabel van de modem naar de wan interface van de router gaat en de rest van de devices achter de router zitten en dan nog eens alleen het wifi van de router ipv de modem gebruikt, is het geen probleem..

hangen beide lan interfaces aan je interne lan, dan gaat het mis.. maar dan zou je veel meer connectiviteitsproblemen krijgen..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17