Sr 7005

Gestart door Hielke, augustus 27, 2013, 14:24:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Hielke

Heb wat vragen aangaande de SR 7005, die mij overigens uitstekend bevalt.
Loopt bij netwerk gebruik nog al eens vast, enige remedie is dan van de stroom afhalen, hebben meer mensen hier last van?
Is een upgrade naar een Sr7007 of 7008 momenteel zinvol?
Wil mijn set aanpassen maar ik kom er niet meer bij, weet iemand dat wel?

Gr.

Hielke


Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

JohnWx

Citaat van: Hielke op augustus 27, 2013, 14:24:58
Heb wat vragen aangaande de SR 7005, die mij overigens uitstekend bevalt.
Loopt bij netwerk gebruik nog al eens vast, enige remedie is dan van de stroom afhalen, hebben meer mensen hier last van?
Is een upgrade naar een Sr7007 of 7008 momenteel zinvol?
Wil mijn set aanpassen maar ik kom er niet meer bij, weet iemand dat wel?

Gr.

Hielke

Ja dat hoor je meer dat het vast loopt kan aan meerdere dingen liggen
Zal niet opgelost zijn met een 7007/8
De functie zit erop streamen maar het is geen streamer
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

Citaat van: Hielke op augustus 27, 2013, 14:24:58

Wil mijn set aanpassen maar ik kom er niet meer bij, weet iemand dat wel?

Nee, dat wist ik niet. Huishoudtrapje aanschaffen?  :-P
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

JohnWx

Citaat van: pameijer op augustus 27, 2013, 15:12:39
Nee, dat wist ik niet. Huishoudtrapje aanschaffen?  :-P

Thx  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Hielke

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

WimPeu

Ik denk dat de netwerk chip of wat het is niet veel veranderd is in de nieuwe modellen. Denk dat je de oplossing in je thuis netwerk omgeving moet zoeken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Okke

Er is ook hardware toegevoegd, en ook de mediaspelers ondergaan ieder jaar weer veranderingen met name aan de netwerkchip. Dus dat is niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb een SR7007, en deze werkt perfect in mijn netwerk. Loopt nooit vast...zowel de web gui als de app.
SR-7007

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 27, 2013, 19:35:44
Er is ook hardware toegevoegd, en ook de mediaspelers ondergaan ieder jaar weer veranderingen met name aan de netwerkchip. Dus dat is niet met zekerheid te zeggen.

Ik heb een SR7007, en deze werkt perfect in mijn netwerk. Loopt nooit vast...zowel de web gui als de app.

Heb je daar een linkje van of info ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Okke

Citaat van: John Wx op augustus 27, 2013, 20:12:11
Heb je daar een linkje van of info ?

Bedoel je van de veranderingen van 7005 naar 7007 en vervolgens 7008? Daar zijn diverse hardwarematige veranderingen doorgevoerd idd.

Mocht je op mediaspelers doelen: momenteel zijn veel media spelers uitgevoerd met de realtek 1186 chipset. Daarin zit ook de network controller. Verandering is onder andere een hogere kloksnelheid en gigabit ethernet ondersteuning in verglijking met de 1185. Dat is dan de ontwikkeling onderhuids de afgelopen 3 jaar. Dat kan dus ook bij Marantz veranderd zijn. Ik zeg ook kan, want ik heb niet op component niveau gekeken. Maar lijkt mij, zeker gezien de ontwikkelingen op electronica gebied, niet meer dan hoogst waarschijnlijk.

Zelf jaren in de electronica industrie gewerkt. Soms moet er zelfs in een produktielijn naar andere componenten worden gekeken omdat componenten ook end of life zijn. Uiterlijk is er dan echter geen verschil.
SR-7007

TurboMarco

Ik had dat met het probleem van het vastlopen van de netwerkverbinding ook met mijn Onkyo 1007 ,dat bleek dus een voorbode van een slechte contact op het hdmi board .
Ik weet niet of dat bij Marantz ook gebeurt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 27, 2013, 22:05:21
Bedoel je van de veranderingen van 7005 naar 7007 en vervolgens 7008? Daar zijn diverse hardwarematige veranderingen doorgevoerd idd.



Heb je daar info over want ik zie nergens verschil hardware matig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: John Wx op augustus 28, 2013, 01:09:32
Heb je daar info over want ik zie nergens verschil hardware matig

ook niet qua vermogen of wat dan ook ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Okke op augustus 27, 2013, 22:05:21
Bedoel je van de veranderingen van 7005 naar 7007 en vervolgens 7008? Daar zijn diverse hardwarematige veranderingen doorgevoerd idd.

Mocht je op mediaspelers doelen: momenteel zijn veel media spelers uitgevoerd met de realtek 1186 chipset. Daarin zit ook de network controller. Verandering is onder andere een hogere kloksnelheid en gigabit ethernet ondersteuning in verglijking met de 1185. Dat is dan de ontwikkeling onderhuids de afgelopen 3 jaar. Dat kan dus ook bij Marantz veranderd zijn. Ik zeg ook kan, want ik heb niet op component niveau gekeken. Maar lijkt mij, zeker gezien de ontwikkelingen op electronica gebied, niet meer dan hoogst waarschijnlijk.

Zelf jaren in de electronica industrie gewerkt. Soms moet er zelfs in een produktielijn naar andere componenten worden gekeken omdat componenten ook end of life zijn. Uiterlijk is er dan echter geen verschil.

Ja maar het aangeboden software materiaal is niet sneller dan 2/3 jaar geleden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Okke

Citaat van: John Wx op augustus 28, 2013, 01:22:55
ook niet qua vermogen of wat dan ook ?

Zucht.

Ik zie het verschil zo al! Jij niet? Zaken die niet veranderd hoeven worden (oa vermogen) zullen dus ook niet veranderen. Juist het hele dsp gebeuren (FPGA hoogstwaarschijnlijk) zal echt wel veranderen. Je moet dus echt de chipsets op de borden controleren.

En anders gaan we op jouw verzoek de SR7005, SR7007 en SR7008 naast elkaar zetten en open maken. Regel jij een SR7005 en SR7008? Doe ik de SR7007. Als er geen hardwarematig verschil in zit, zal ik je verder niet meer lastig vallen op dit forum ok  :schater:

Maar waar gaat het je over? Dat je gelijk krijgt of dat je gelijk hebt?
SR-7007

Okke

Citaat van: John Wx op augustus 28, 2013, 01:24:56
Ja maar het aangeboden software materiaal is niet sneller dan 2/3 jaar geleden

Welk aangeboden software materiaal?
SR-7007