Surround opstellingen
Yamaha
Ik was niet onder de indruk van de surround opstelling van Yamaha. Bij Dolby TrueHD (HD DVD Dukes of Hazard) was de spraak veel te stil in vergelijking met de muziek effecten.
Dit was veel beter tijdens de weergave van een tekenfilm vanop DVD. Toch kon het geluid niet tippen aan mijn surround opstelling thuis. Vooral de dynamiek miste ik van thuis. Maar misschien ligt dit ook wel aan de gebruikte ruimte.
Classé & B&W
Hier was het geluid wel top op de center speaker na, deze klonk vrij zwaar tijdens de demo van iRobot. Will smith had een zeer zware stem, ook de robot en zijn vrouwelijke tegenspeelster hadden een vrij zware stem. Maar de surround en LFE effecten uit de bolvormig sub waren wel beter dan ik had verwacht.
Mitsubishi Electronics
Hier was ik wel onder de indruk van de HC6000 projector, die een mooi HD plaatje projecteerde. Toch waren er soms kleine foutjes tijdens de weergave, waar je gelijk de opbouw van het beeld kon waarnemen bij snelle acties. Vermoedelijk eerder een probleemke bij de HD speler dan de projector.
Ik zat op de 2e rij, denk iets minder dan 4 meter van het scherm. Zoals mijn kijk afstand thuis, dat bleek voor ons toch iets te dicht om thuis ook zo'n ding te plaatsen.
De gebruikte geluidsinstallatie was ondermaats, maar het hoofddoel was het beeld, maar hadden ze hier geen overeenkomst kunnen maken met Tannoy, REL, Onkyo, dan had ik ook eens deze aan het werk kunnen horen. Nu stonden die op een podium te blinken zonder mogelijkheid die te horen.
Epson
Heb ik pech gehad, telkens dat ik voorbij kwam was een demo sessie aan de gang, dus niks van gezien.
Verder heb ik niks gezien/gehoord van HomeCinema, behalve losstaande componenten met weinig uitleg. Blijkbaar had Yamaha een 11.2 receiver, dat is dus het eerste dat ik erover verneem want tijdens de demo is dit niet verteld.
Op stereo gebied was er veel meer te beleven. Spijtig was soms de muziek keuze, wie van iets monderner houd moest op zijn honger blijven zitten. Bij Pioneer stond wel een DVD van Robbie Williams te spelen, maar geen geluid. Was zoals mijn vriendin het verwoorde een Homecinema set voor doven en slechthorende.
Uiteindelijk hadden mijn vriendin en ik er meer van verwacht, en ik denk nietdat ik volgend jaar terug keer. Ik steek meer op over de nieuwigheden hier op het internet dan hinder op de show.