Bass management toevoegen aan 2.0(1) setup

Gestart door benga, augustus 20, 2013, 20:20:01

Vorige topic - Volgende topic

benga

Citaat van: mountainbiker op augustus 22, 2013, 13:06:28
Snap ik het nou niet? Wat is er nou mis met die B&W speakers dat er een extra sub bijgeschakeld moet worden? :?

Tjah er zal niks mis mee zijn, maar sinds wij verhuisd zijn naar een grotere woning 'mis' ik wel wat bass. De akoestiek is niet optimaal, veel tegels & L vormige woonkamer.

@hierboven, ik weet ook wel dat in elke luidspreker een passief filter zit, maar dit is toch echt op maat van die bewuste speaker gemaakt? Ik vind enkel in caraudio of PAstuff zo'n onderdeel, is zoiets kwalitatief voldoende?

TurboMarco

Citeeris zoiets kwalitatief voldoende
Ja .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

benga

Bedankt voor alle snelle reacties. Ik zal 2x onderstaande bestellen:

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=266-458

Curieus naar het resultaat. Mss toch de 60hz nemen.

Maus

Maus

Ik draai momenteel hiermee.

:schater:
lolliestoklige breedbandertjes van wel 7w per stuk. Geweldig, en supermooi laag. Niet indrukwekkend veel, maar wel heel netjes en superstrak.

Marvin

Ieder z'n eigen ding, zo staat hier 4x15" voor m'n neus. 
Veel en strak diep laag, lekker boeiend. 

Maus

Draai beneden met 2x15inch in giga hoornkasten. Weer niet vergelijkbaar met een sub of iets in die richting.

Marvin

Zoals ik al zei, lekker boeiend allemaal.
As hij nou wat wilt uitproberen kan dat toch?!

Als iemand een andere versterker neerzet en daardoor de hele gordijnafdeling van de Hema hoort verdwijnen dan is dat toch ook goed, sterker nog je gelooft het.
Een subwoofer neerzetten hoor je echt, is nog te meten ook.
En om daarna je configuratie aan te passen zodat de juiste luidsprekers de juiste tonen krijgen, dan is dat toch een leuk experiment?
Ik begrijp je verweer niet echt. 

Maus

Het is zeker een leuk experiment maar ik zou het persoonlijk zonde van m'n geld vinden. Heb dit soort dingetjes vroeger ook uitgevogeld, heb het zelfs nog liggen. Uiteindelijk toch nooit wat geworden. En hoe meer goedkope filtertjes in de signaalweg, hoe rotter het uiteindelijk gaat klinken, is mijn ervaring.

TurboMarco

Dus jij bent meer van het type "hoe duurder des te beter " ??

Ik weet hoe jij over versterkers denkt , je hebt het dan ook al snel over goedkope prullen .
Hoe oud ben je ? ,22 of misschien 24 ,en dan praat je over vroeger alsof het 20 jaar geleden is  :schater:

Een high-pass of een band-pass filter is een principe die veel ouder is dan jij bent ,doe daar dan niet zo neerbuigend over aub .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

bas focal marantz

Citaat van: marvin op augustus 22, 2013, 17:34:06
Zoals ik al zei, lekker boeiend allemaal.
As hij nou wat wilt uitproberen kan dat toch?!

Als iemand een andere versterker neerzet en daardoor de hele gordijnafdeling van de Hema hoort verdwijnen dan is dat toch ook goed, sterker nog je gelooft het.
Een subwoofer neerzetten hoor je echt, is nog te meten ook.
En om daarna je configuratie aan te passen zodat de juiste luidsprekers de juiste tonen krijgen, dan is dat toch een leuk experiment?
Ik begrijp je verweer niet echt.
Ik heb eens een 2-weg philips boxje ontlast van zijn lage tonen en een subwoofer erbij geplaatst beide op 80hz gefiterd maar daar knapte die philipsjes van op .

TurboMarco

Citaat van: benga op augustus 22, 2013, 16:27:38
Bedankt voor alle snelle reacties. Ik zal 2x onderstaande bestellen:

http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=266-458

Curieus naar het resultaat. Mss toch de 60hz nemen.
In het geval van een 2e orde high-pass (zoals de link laat zien) zou ik kiezen voor een 60 Hz uitvoering ,mijn suggestie van een eerste orde high-pass is gebaseerd op een 80 Hz filter 6 db oct .

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maus

Citaat van: Marco op augustus 22, 2013, 23:55:09
Dus jij bent meer van het type "hoe duurder des te beter " ??

Ik weet hoe jij over versterkers denkt , je hebt het dan ook al snel over goedkope prullen .
Hoe oud ben je ? ,22 of misschien 24 ,en dan praat je over vroeger alsof het 20 jaar geleden is  :schater:

Een high-pass of een band-pass filter is een principe die veel ouder is dan jij bent ,doe daar dan niet zo neerbuigend over aub .

Dus leeftijd zegt iets over luisterervaring of kennis van zaken ;) Prima joh, ik verdien mijn geld er slechts mee.

TurboMarco

Je verdient je geld met luidsprekerbouw ? ,dacht het niet .

5.1.4

Philips 75PUS8303