Ik begrijp de SR7007 niet helemaal

Gestart door CBdicX, augustus 19, 2013, 08:45:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Hallo, ik begrijp dit toch niet helemaal. Als ik in de BD source zit en daar selecteer dat ik de midden speaker harder wil dan neemt de 7007 dit ook mee in de andere bronnen, tenminste, ik krijg het niet voor elkaar dat de 7007 dit alleen voor de BD doet. Hoe zit dit nu precies, via de manual kom ik er niet uit.
Het zou toch uiterst vreemd zijn dat dit niet los van elkaar in te stellen is maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wat ik ook best vervelend vind is dat wanneer de 7007 een DD 5.1 signaal binnen krijgt deze op DD in schakelt en ik eigenlijk geen ander geluid mode kan selecteren als bijv. DD PL II of wat dan ook, de enige selectie die je krijgt is Stereo, MCH Stereo, Virtual......

JohnWx

Citaat van: CBdicX op augustus 19, 2013, 08:45:19
Hallo, ik begrijp dit toch niet helemaal. Als ik in de BD source zit en daar selecteer dat ik de midden speaker harder wil dan neemt de 7007 dit ook mee in de andere bronnen, tenminste, ik krijg het niet voor elkaar dat de 7007 dit alleen voor de BD doet. Hoe zit dit nu precies, via de manual kom ik er niet uit.
Het zou toch uiterst vreemd zijn dat dit niet los van elkaar in te stellen is maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wat ik ook best vervelend vind is dat wanneer de 7007 een DD 5.1 signaal binnen krijgt deze op DD in schakelt en ik eigenlijk geen ander geluid mode kan selecteren als bijv. DD PL II of wat dan ook, de enige selectie die je krijgt is Stereo, MCH Stereo, Virtual......

In snap ook niks van die dingen ik heb dan een Pioneer met allerlei fratsen maar gelukkig zit er een stereo knop op en dat luister ik alleen


zie je wel in gedachte zitten op de bank  :-( :wink: :lol:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Is toch echt een Marantz "probleem", Onkyo kan werkelijk alles en op iedere bron verschillend. Denk dat ik maar terug ga naar Onkyo ondanks dat ik zeer tevreden ben over het geluid van de 7007. Heb de 7007 inmiddels op MP geslingerd.......
Thx

JohnWx

zo herkenbaar ik had dat ook met de D LINK Boxee je moet zoveel instellen voordat je op je netwerk zit


Dan zeg ik  byebye en we hebben de foto's nog
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Okke

De SR7007 kan dit voor elke bron ook. Zit zelfs een web interface op waar je dit net even iets makkelijker kan instellen. Tja...
SR-7007

CBdicX

Is toch niet "makkelijk" genoeg, na jaren van top 5.1 7.2 9.2 receivers van Onkyo en Interga (en Pioneer) loop ik toch echt vast qua instel mogelijkheden met Marantz. Ook uiterst vervelend is dat als er Dolby Digital binnen komt de mogelijkheden voor geluid modes worden gereduceerd tot Dolby Digital, stereo, virtual, Multi ch stereo. Bij Onkyo, de NR TX818 die ik nu gebruik want de SR7007 is verkocht, is ALLES mogelijk, geen restricties in de keuze die de gebruiker wil maken, hoe vreemd ook, de keuze van audio modes staat geheel los van het inkomende signaal. En dan nog eens de keuze tussen THX, DTS Neo, PLII X en welke mix dan ook. Zelfde doet zich voor met de video instelling, bij Onlyo is dat per bron anders in te stellen. Ik heb voor TV "streaming" een mix tussen ISF nacht en dag, voor BD gebruik ik ISF nacht en voor mijn media player heb ik Custom. Discusseren over geluid kwaliteit heeft geen nut, dit is te persoonlijk gebonden, maar Onkyo is onverslaan baar op instel mogelijkheden. En dan doen ze het nog eens (veel) goedkoper ook. O ja, en er word gebruik gemaakt van Audyssey XT32, waarom Marantz dat op zijn duurste model niet heeft is mij een raadsel. Ik ben weer blij dat ik terug ben bij Onkyo, sorry....

BenK

Alleen jammer dat Onkyo zo verschrikkleijk lelijk is, hoe goed van kwaliteit ook hij komt bij mij niet binnen. Het is net een Fiat Multipla!  pompom

CBdicX

Citaat van: BenK op augustus 25, 2013, 08:38:49
Alleen jammer dat Onkyo zo verschrikkleijk lelijk is, hoe goed van kwaliteit ook hij komt bij mij niet binnen. Het is net een Fiat Multipla!  pompom

En ook dat is persoonlijk, ik zag laats een vrouw van een collega en...............  :wink:

TurboMarco

Het is Onkyo's sterkste punt ook dat ze veel voor relatief weinig te bieden hebben ,ga bij andere merken eens shoppen voor dezelfde features en vrijwel dezelfde specs ,je betaald dan zo een paar honderd euro meer .

Maar goed ,als je het uiterlijk niets vind dan betaal je toch wat meer .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinnyvinz

Citaat van: CBdicX op augustus 25, 2013, 08:40:58
En ook dat is persoonlijk, ik zag laats een vrouw van een collega en...............  :wink:

Vroeger zeiden ze iets van;"Zak over haar kop en....... voor het vaderland." shutup
Dat is bij veel mensen goed blijven hangen als je om je heen kijkt..... :schater: :schater: :schater:

CBdicX

#10
Ik dacht dat het "vlag over der kop en neu### voor het vaderland" was....   :-D
Maar goed, alles went, ook het uiterlijk van een Onkyo. Ik vind het gemis van dagelijks handige features boven uiterlijk vertoon wegen, zoals de Yenken zeggen, "all show, no go......"!
En ik vind dit nog wel mee vallen, maar het blijft de een vind rood mooi de ander groen:
(sorry voor de onscherpte, zo wazig valt het mee   :-D)

Vinnyvinz

Citaat van: CBdicX op augustus 25, 2013, 11:30:30
Ik dacht dat het "vlag over der kop en neu### voor het vaderland" was....   :-D

Dan doe ik dat al jaren verkeerd.......... redface redface redface

janhifi

Citaat van: CBdicX op augustus 19, 2013, 08:45:19
Hallo, ik begrijp dit toch niet helemaal. Als ik in de BD source zit en daar selecteer dat ik de midden speaker harder wil dan neemt de 7007 dit ook mee in de andere bronnen, tenminste, ik krijg het niet voor elkaar dat de 7007 dit alleen voor de BD doet. Hoe zit dit nu precies, via de manual kom ik er niet uit.
Het zou toch uiterst vreemd zijn dat dit niet los van elkaar in te stellen is maar ik krijg het niet voor elkaar.

Wat ik ook best vervelend vind is dat wanneer de 7007 een DD 5.1 signaal binnen krijgt deze op DD in schakelt en ik eigenlijk geen ander geluid mode kan selecteren als bijv. DD PL II of wat dan ook, de enige selectie die je krijgt is Stereo, MCH Stereo, Virtual......

Je zou de app van Deremote eens kunnen gebruiken, daar kan je gemakkelijk je keuzes op maken... Zowel voor je speakers als je afspeel selectie.

JohnWx

back to basic

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Okke

Citaat van: John Wx op augustus 26, 2013, 17:18:39
back to basic

Oef...zal prima werken maar... Ach, volgens mij is die Pioneer net zo "ingewikkeld" als de Marantz. Niet dus.
SR-7007