Help B&W of Klipsch heb advies nodig.

Gestart door Elijah, augustus 10, 2013, 09:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

#15
Citaat van: John Wx op augustus 10, 2013, 12:33:39
Schijnt een leuk paartje al een tijdje rond te zwerven op de diverse te koop fora

Bedoel je mijn Aurum Cantus Melodies :-D. Tot maandag voor €1050,-.
Voor pop, jazz, klassiek zijn mijn Aurums geweldig, andere genres doen ze goed. Een heel andere klasse dan wat je tot nu toe beluisterd hebt.

Zonder gekheid een goede allrounder vind ik altijd Wharfedale.
Ik zou een lijstje maken met wat je wilt:

- hoe laag moet de speaker gaan;
- in combinatie met subwoofer?;
- wat voor muziek draai ik het meest;
- hoe groot mogen ze zijn;
etc.

Een tip die ik voor mijzelf vaak gebruik, kies de speaker die je in eerste instantie minder opvalt.
Deze geeft zeer waarschijnlijk de minste kans op luistermoeheid.
Veel speakers o.a. Klipsch zijn erg in your face. Klinkt even leuk, maar na een tijdje dodelijk vermoeiend.

SB_Marantz

Vreemd dat ik het dan al 7 jaar met die dingen doe.....
Zeker 20 andere over den vloer gehad maar het merendeel kwam nog niet in de buurt.

Maar goed, een RF 7 mk1 by SB is dan ook effe wat anders dan een std model.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

100%Marantz

Citaat van: SB_Marantz op augustus 11, 2013, 13:16:00


Maar goed, een RF 7 mk1 by SB is dan ook effe wat anders dan een std model.

SB, Wat heeft jou RF7 verschillend van een standaard model?
Jouw FR7 klinken inderdaad zeer mooi.

Klipsch RF7 is hoog rendement, dus zeker anders dan de meeste speakers.
Veel "audiofielen" willen niets anders dan hoog rendement.

Een symphonisch orkest komt er het meest in de buurt met dergelijke speakers.
Maar dit is in dit topic waarschijnlijk te laat, de spaekers zijn waarschijnlijk al aangekocht.
Alhoewel, geen verder feedback gekregen.  :-(
marantz, what else?

mountainbiker

Citaat van: 100%Marantz op maart 24, 2014, 10:58:30
SB, Wat heeft jou RF7 verschillend van een standaard model?
Jouw FR7 klinken inderdaad zeer mooi.

Klipsch RF7 is hoog rendement, dus zeker anders dan de meeste speakers.
Veel "audiofielen" willen niets anders dan hoog rendement.

Een symphonisch orkest komt er het meest in de buurt met dergelijke speakers.
Maar dit is in dit topic waarschijnlijk te laat, de spaekers zijn waarschijnlijk al aangekocht.
Alhoewel, geen verder feedback gekregen.  :-(
Hoog rendement klinkt veel aangenamer.Is mijn bescheiden mening. redface
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

audiof. zonder budget

Citaat van: mountainbiker op maart 24, 2014, 18:30:24
Hoog rendement klinkt veel aangenamer.Is mijn bescheiden mening. redface

Ik ga hierin mee dat het wel uets heeft.

De 683 en 684 zij ontegenzeggelijk hele fijne luidsprekers die in veel sets prima passen en ook vele aanhangers hebben. De Klipschen daarentegen hebben ook een grote schare aanhangers.

Een vriend van me heeft een tijd gedraaid met de Klisch RF7mkII en ik was hier echt ondersteboven van en ik vond het fantastische luidsprekers. Nog erger vond ik het om te horen dat hij ging upgraden net nadat ik mijn Floating Cameleons had aangeschaft  violent1 violent1. Ik ben wel een fan van het rendement, het stevige en gecontroleerde laag dat een enorme impulssnelheid heeft en het ruime geluidsbeeld dat ze weten neer te zetten gecombineerd met een enorme fijngevoeligheid ( ja, ik weet het, het zijn allemaal superlatieven maar ze zijn dan ook van toepasing op deze speakers).

Ik geloof niet dat ik mijn voorkeur nog hoef te geven?
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Marantz 81


audiof. zonder budget

Citaat van: Marantz 81 op maart 24, 2014, 20:13:18
Sla je slag  http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=298853B

Dat is niet degene waar ik aan refereer. Ik bedoel de mkII, die zijn een stukje duurder als deze. shutup
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Marantz 81

Citaat van: audiof. zonder budget op maart 24, 2014, 20:15:45
Dat is niet degene waar ik aan refereer. Ik bedoel de mkII, die zijn een stukje duurder als deze. shutup

zijn 1200 idd  ,Wat is het verschil dan ?? wat maakt de MKII zoveel beter ??

audiof. zonder budget

Citaat van: Marantz 81 op maart 24, 2014, 20:25:19
zijn 1200 idd  ,Wat is het verschil dan ?? wat maakt de MKII zoveel beter ??

Gewijzigde kastconstructie, nieuwe drivers en verbeterde filtering en veel nettere afwerking, hoewel de mkI en de classic ook prima zijn afgewerkt.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

SB_Marantz

#24
Betere filter componenten sowieso niet.
De kantel punten zijn wel veranderd maar dat moet wel met een metal dome tweetertje ipv een echte compressie driver in de mk1.

Betere woofers?
Denk het niet, wel anders qua dust cap welke nu inverted zijn maar daar zie ik persoonlijk geen verbetering in.

Kast is wat anders geworden inderdaad maar is de schoring ook compleet nu?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

audiof. zonder budget

Citaat van: SB_Marantz op maart 24, 2014, 22:12:53
Betere filter componenten sowieso niet.
De kantel punten zijn wel veranderd maar dat moet wel met een metal dome tweetertje ipv een echte compressie driver in de mk1.

Betere woofers?
Denk het niet, wel anders qua dust cap welke nu inverted zijn maar daar zie ik persoonlijk geen verbetering in.

Kast is wat anders geworden inderdaad maar is de schoring ook compleet nu?

Betere woofers heb ik niet gezegd, wel nieuwe (re-engineered) drivers.... Het filter is in ieder geval aangepast/veranderd en heeft andere crossover punten.... De kastconstructie is ook verbeterd, denk dat er nog steeds wel wat aan te verbeteren valt, is tot op heden altijd het geval geweest bij de voorgaande types.

Ik was trouwens nog een belangrijk punt vergeten dat het prijsverschil waarschijnlijk wel verklaart de logos zijn nl. aangepast en de voeten zijn afgerond clown1 clown1
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df