Help B&W of Klipsch heb advies nodig.

Gestart door Elijah, augustus 10, 2013, 09:11:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elijah

Hallo forumleden,

Ik ben sinds vandaag op het forum. Momenteel heb ik een surround receiver SR5400 met kleine luidsprekers van Elac. Ik wil graag een paar vloerstaande luidsprekers en een center speaker aan te schaffen. Mijn muzieksmaak is heel divers van dance, R&B, pop, jazz, salsa en klassiek. Gisteren heb ik de Klipsch RFII geluisterd en daar was ik aardig tevreden over. Daarnaast heb ik in een andere hifi zaak de B&W 683 en 684 geluisterd. Helaas heb ik de B&W en Klipsch niet met elkaar kunnen vergelijken. Kan iemand mij helpen of eventueel andere suggesties geven. Mijn budget is maximaal €1300 euro per paar.

Gr. Elijah

Perfect_audio

Citaat van: Elijah op augustus 10, 2013, 09:11:04
Hallo forumleden,

Ik ben sinds vandaag op het forum. Momenteel heb ik een surround receiver SR5400 met kleine luidsprekers van Elac. Ik wil graag een paar vloerstaande luidsprekers en een center speaker aan te schaffen. Mijn muzieksmaak is heel divers van dance, R&B, pop, jazz, salsa en klassiek. Gisteren heb ik de Klipsch RFII geluisterd en daar was ik aardig tevreden over. Daarnaast heb ik in een andere hifi zaak de B&W 683 en 684 geluisterd. Helaas heb ik de B&W en Klipsch niet met elkaar kunnen vergelijken. Kan iemand mij helpen of eventueel andere suggesties geven. Mijn budget is maximaal €1300 euro per paar.

Gr. Elijah

Iedereen kan je de luidspreker van zijn keuze noemen. Wat belangrijker is, hoe klinkt de luidspreker bij jou thuis. Het geluid van een luidspreker kun je niet in de winkel beoordelen.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Elijah


WilliamB

Citaat van: Perfect_audio op augustus 10, 2013, 09:43:30
Iedereen kan je de luidspreker van zijn keuze noemen. Wat belangrijker is, hoe klinkt de luidspreker bij jou thuis. Het geluid van een luidspreker kun je niet in de winkel beoordelen.

ron
Klopt helemaal Ron, maar helaas is dat in veel winkels niet mogelijk om deze tijdelijk mee te nemen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Exxar

Klipsch vs B&W, het kan niet verder uit elkaar liggen...

Perfect_audio

Citaat van: WilliamB op augustus 10, 2013, 10:29:31
Klopt helemaal Ron, maar helaas is dat in veel winkels niet mogelijk om deze tijdelijk mee te nemen.

Ja, dat is zo. Maar voor het aangegeven budget mag een potentiële klant van mij wel een paartje thuis proberen. Het is tòch geld, dus mag je je wel vergewissen van een goede keuze. En die keuze maak je thuis.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

en toch zal je van beide kunnen genieten zonder ze thuis te hebben gehoord  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: Elijah op augustus 10, 2013, 09:11:04
Hallo forumleden,
Ik ben sinds vandaag op het forum. Momenteel heb ik een surround receiver SR5400 met kleine luidsprekers van Elac. Ik wil graag een paar vloerstaande luidsprekers en een center speaker aan te schaffen. Mijn muzieksmaak is heel divers van dance, R&B, pop, jazz, salsa en klassiek. Gisteren heb ik de Klipsch RFII geluisterd en daar was ik aardig tevreden over. Daarnaast heb ik in een andere hifi zaak de B&W 683 en 684 geluisterd. Helaas heb ik de B&W en Klipsch niet met elkaar kunnen vergelijken. Kan iemand mij helpen of eventueel andere suggesties geven. Mijn budget is maximaal €1300 euro per paar.
Gr. Elijah

Eerst de gewenste klankkleur bepalen door zoveel mogelijk te gaan luisteren.
Zo zal je ontdekken dat er inderdaad een erg groot klankverschil en manier van weergeven zit tussen bvb. Klipsch en B&W.
Wanneer je dat hebt bepaald kan je zowel 2dehands als bij de dealer proberen om de speakers thuis te beoordelen, alhoewel ikzelf vind dat je af en toe eens een risico moet durven te nemen ......
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op augustus 10, 2013, 11:47:19
alhoewel ikzelf vind dat je af en toe eens een risico moet durven te nemen ......


+1


het zal echt niet beroerd klinken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

thepioneer

Zelf zou ik voor een 2ehands luidsprekersysteem gaan. Dan koop je een mooiere luidspreker voor dat geld. Zelf zou ik geen van beide nemen maar dat is persoonlijk. Iedereen heeft zijn eigen wensen.

Als je Usher speakers eens kunt beluisteren zal ik dat ook doen. Is echt een top merk en klinkt in mijn oren echt veel beter dan B&W, en Klipsch.

Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

JohnWx

Citaat van: thepioneer op augustus 10, 2013, 12:23:48
Zelf zou ik voor een 2ehands luidsprekersysteem gaan. Dan koop je een mooiere luidspreker voor dat geld. Zelf zou ik geen van beide nemen maar dat is persoonlijk. Iedereen heeft zijn eigen wensen.

Als je Usher speakers eens kunt beluisteren zal ik dat ook doen. Is echt een top merk en klinkt in mijn oren echt veel beter dan B&W, en Klipsch.

Ronald

Schijnt een leuk paartje al een tijdje rond te zwerven op de diverse te koop fora
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

infinity

Voor dat geld heb je (bijna)de infinity renaissance90,ga daar eens naar luisteren :wink:
En dat het moeilijke speakers zijn valt heel erg mee,ik had er eerst twee marantzen PM94 op zitten,inmiddels een verkocht,was totaal overbodig.

infinity

Je mag langskomen als je wil,dan kun je ze horen.

KayaRahnee


Citaat van: thepioneer op augustus 10, 2013, 12:23:48
Zelf zou ik voor een 2ehands luidsprekersysteem gaan. Dan koop je een mooiere luidspreker voor dat geld. Zelf zou ik geen van beide nemen maar dat is persoonlijk. Iedereen heeft zijn eigen wensen.
Als je Usher speakers eens kunt beluisteren zal ik dat ook doen. Is echt een top merk en klinkt in mijn oren echt veel beter dan B&W, en Klipsch.
Ronald

Er  zijn zeker heel wat erg interessante tweedehands muziekdozen te vinden, maar zonder voorbereiding is het moeilijk om een keuze te maken.
Als het niet uitmaakt hoe een speaker weergeeft is de keuze natuurlijk onbeperkt, m.a.w. als je weet waaraan jou speakers moeten voldoen word de selectie kleiner.

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.