TV signaal via SR7005 ?

Gestart door janhifi, augustus 10, 2013, 07:44:57

Vorige topic - Volgende topic

janhifi

Beste forumleden,

Wat heb ik:
1 UPCbox
1 SR7005
1 Samsung ledTV
HDMI aansluitingen

Mijn vraag gaat over het volgende;

• ik zou graag mijn UPC box signaal met HDMI via de SR7005 laten lopen en dan tv willen kijken als de SR7005 uitstaat --> dit gaat niet; signaal wordt niet meer doorgegeven als de SR7005 uitstaat  :(
  • als ik vervolgens TV wil kijken of de Xbox gebruikt lukt dat ook niet meer samen met de tuner van de SR7005. De SR7005 kan maar 1 HDMI signaal of 1 bron "bedienen"
Mijn ideaal plaatje zou zijn;

• TV kijken met de keus --> geluid over de speaker van de TV of SR7005 en dus TV kijken als de SR7005 uitstaat (lukt volgens mij niet)
  • TV kijken of Xbox gebruiken samen met de tuner (niet iedereen in huis wil tv kijken als mij uit komt) Maar bij de SR7005 kan je maar 1 bron tegelijk selecteren... :(
Iemand nog suggesties?

TurboMarco

Heeft jouw tv een digital out ?

Indien dat het geval is kan je met een hdmi kabel van de upc box naar de tv gaan ,en dan met een digatale kabel (coax of optical) weer op de versterker aansluiten .

Met een coax kabel van de upc box direct op een digitale ingang vd versterker kan natuurlijk ook .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

janhifi

Citaat van: Marco op augustus 10, 2013, 10:58:58
Heeft jouw tv een digital out ?

Indien dat het geval is kan je met een hdmi kabel van de upc box naar de tv gaan ,en dan met een digatale kabel (coax of optical) weer op de versterker aansluiten .

Met een coax kabel van de upc box direct op een digitale ingang vd versterker kan natuurlijk ook .

Bedankt voor je reactie.
Dat is inderdaad een oplossing voor het probleem. Alleen blijf ik mezelf afvragen waarom de SR7005 geen signaal doorgeeft via de HDMI-out poort als deze uitstaat. Ik vind dit jammer. :'(

sprins

Biedt de ARC op monitor 1 output eventueel uitkomst (ipv de aparte digitale audio verbinding)?

Hielke

Ik denk dat je wat instellingen moet bekijken, de sr7005 geeft Hemiksem signalen ook door als die uit staat.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Hielke

Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

JohnWx

Citaat van: Hielke op augustus 17, 2013, 08:47:42
Ik denk dat je wat instellingen moet bekijken, de sr7005 geeft Hemiksem signalen ook door als die uit staat.

Wat voor signalen ? Hemiksem
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Hielke

janhifi

Hielke

janhifi

Citaat van: Hielke op september 17, 2013, 23:13:57
In de gebruiksaanwijzing.

Bedankt voor je reactie, maar dit staat niet in de handleiding....

Hielke

Wat je kan doen is UPC rechtstreeks op de tv via hdmi en digital audio ( coax) van UPC naar je receiver.

pameijer

Citaat van: janhifi op september 17, 2013, 17:07:38

Waar kan ik deze instelling vinden :?
Ben ik ook wel benieuwd naar Hielke. Als je de manual doorzoekt kom je nergens de term autofill tegen.

EDIT: heb je hier wellicht iets aan? http://marantz-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1057/related/1
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

pameijer

Heb al iets gevonden: klikkerdeklik

HDMI-signalen in Standby doorlussen

Onze huidige A/V-receivers beschikken over een HDMI-besturingsfunctie waarmee u onder andere ook HDMI-signalen in standby-modus kunt doorlussen. (Alle apparaten met HDMI 1.4)
Inkomende HDMI beeld- en geluidssignalen kunnen in de standby-modus bijvoorbeeld via de monitoruitgang (HDMI) worden uitgestuurd.
Daartoe is wel vereist dat via het beeldschermmenu de HDMI-besturingsfunctie (HDMI-aansturing AAN) geactiveerd is. De huidige modellen ondersteunen bovendien nog het vastleggen van de door te lussen bron. Lees in uw gebruikershandleiding hoe u dit moet instellen.
Vergeet hierbij niet dat de A/V-receiver in HDMI CEC-standby meer stroom verbruikt dan in normale standby. Bij de huidige apparatuur  bedraagt dit stroomverbruik, modelafhankelijk en naargelang het door te lussen signaal, tussen de 1,5 en 7 watt.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

janhifi

Citaat van: pameijer op september 20, 2013, 10:08:07
Heb al iets gevonden: klikkerdeklik

HDMI-signalen in Standby doorlussen

Onze huidige A/V-receivers beschikken over een HDMI-besturingsfunctie waarmee u onder andere ook HDMI-signalen in standby-modus kunt doorlussen. (Alle apparaten met HDMI 1.4)
Inkomende HDMI beeld- en geluidssignalen kunnen in de standby-modus bijvoorbeeld via de monitoruitgang (HDMI) worden uitgestuurd.
Daartoe is wel vereist dat via het beeldschermmenu de HDMI-besturingsfunctie (HDMI-aansturing AAN) geactiveerd is. De huidige modellen ondersteunen bovendien nog het vastleggen van de door te lussen bron. Lees in uw gebruikershandleidi ng hoe u dit moet instellen.
Vergeet hierbij niet dat de A/V-receiver in HDMI CEC-standby meer stroom verbruikt dan in normale standby. Bij de huidige apparatuur  bedraagt dit stroomverbruik, modelafhankelijk en naargelang het door te lussen signaal, tussen de 1,5 en 7 watt.

Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken of dit ook werkt om mijn SR7005...

22-9-2013: Ja het werkt ook bij mij. Ben er zeer content mee, wederom bedankt allen!