Bronniveau ingangen

Gestart door Knupse, augustus 09, 2013, 12:10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Knupse

Hoi!

Graag hoor ik jullie meningen / ervaringen m.b.t. het volgende.

Bij mijn receiver kan ik het ingangsniveau per bron instellen. aangezien ik hier geen ervaring mee heb, vraag ik me af wat wijsheid is..

Is het verstandiger om het (master) volume wat harder te zetten, of kan je beter de ingangen wat op plussen zodat je het volume niet zo ver open hoeft te draaien.

Ik kan me voorstellen dat, als je bijv. de blu-ray ingang op +12 db zou zetten, het signaal min of meer al overstuurt de eindversterker in gaat....

e.e.a als aanvulling op mijn vorige topic....

Graag uw reacties  :yes:

Gr. Ton


Marvin

Je kan dat gebruiken om de verschillende bronnen ongeveer evenhard te laten spelen als je tussen de bronnen wisselt.
Oversturen zou niet mogen, maar als je geen grove verschillen tussen bronnen hebt zou ik het lekker in de buurt van de nul houden.

Knupse

Heb de blu-ray speler en de kabel ontvanger ingangen momenteel op +4 dB staan....

Kwaliteit en volume van de opname van een cd of blu ray heeft m.i. direct gevolgen voor de geluidssterkte.
De ene cd klink uit zich zelf al zachter dan de andere. Oudere cd's zijn minder luid op genomen is mijn ervaring..

 

Marvin

De optie is er zodat je je niet de pleuris schrikt als je van een CD naar BR. schakelt. (Of een willekeurige andere bron).

JohnWx

Citaat van: Knupse op augustus 09, 2013, 12:31:35
Heb de blu-ray speler en de kabel ontvanger ingangen momenteel op +4 dB staan....

Kwaliteit en volume van de opname van een cd of blu ray heeft m.i. direct gevolgen voor de geluidssterkte.
De ene cd klink uit zich zelf al zachter dan de andere. Oudere cd's zijn minder luid op genomen is mijn ervaring..



of de nieuwe slecht met loudness
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject