PM7000

Gestart door koenmuziek, augustus 07, 2013, 08:12:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

koenmuziek

Hallo,heeft iemand ervaring met volgende probleem :PM7000 gaat niet aan,stand-by lampje brand ook niet.De voeding is in orde alsook de stand-by voeding.eindtrap werkt ook als ik die manueel opstart.
geen enkele led van de bronselectie gaat aan.De 5 volt op de cpu op de frontprint is aanwezig.....
Bedankt voor de tips.  HLP

mountainbiker

Citaat van: koenmuziek op augustus 07, 2013, 08:12:57
Hallo,heeft iemand ervaring met volgende probleem :PM7000 gaat niet aan,stand-by lampje brand ook niet.De voeding is in orde alsook de stand-by voeding.eindtrap werkt ook als ik die manueel opstart.
geen enkele led van de bronselectie gaat aan.De 5 volt op de cpu op de frontprint is aanwezig.....
Bedankt voor de tips.  HLP
Even vragen aan de techneuten op dit forum Hal9000 of Sb Marantz!! Hou ons wel op de hoogte van de ontwikkelingen.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

HAL9000

Geen idee,  ik  zit  nog  zelf  met een  7200  die niet  wil reageren.
heb er  nog geen tijd voor. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik over een week of zo.
Probeer het dan eens...
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: koenmuziek op augustus 07, 2013, 08:12:57
Hallo,heeft iemand ervaring met volgende probleem :PM7000 gaat niet aan,stand-by lampje brand ook niet.De voeding is in orde alsook de stand-by voeding.eindtrap werkt ook als ik die manueel opstart.
geen enkele led van de bronselectie gaat aan.De 5 volt op de cpu op de frontprint is aanwezig.....
Bedankt voor de tips.  HLP

er  is misschien een zekering  defect.  zijn die  donker  rode  cilinder  componenten met 500mA  etc  erop.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

koenmuziek

Zoals ik al zei,de voeding is in orde,ook de  3 rode fuse componenten.....

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Wat wil je hiermee zeggen?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op augustus 16, 2013, 11:24:21
Wat wil je hiermee zeggen?

Hopelijk ken je dit soort discussies nu toch wel lo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Citaat van: koenmuziek op augustus 16, 2013, 11:09:34
Zoals ik al zei,de voeding is in orde,ook de  3 rode fuse componenten.....


Rode nog wel?
Wat bedoel je?

vaag...............

Het relais heb je dus overbrugt wat je kennelijk met manueel opstarten bedoeld?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik denk dat ik het al weet,  er  zit een transistor  aan het front  paneel  die  gestuurd  word  door  een  processor.
Deze  transistor  schakelt  het stand-by  relais  in en uit.   als  deze  defect is,  werkt  niks. 

Is  makkelijk  terug  te  herleiden van   relais spoel naar  connector  en dan  van connector  naar  transistor.
volgens mij een  BC547 (Philips  ontwerp)

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bas focal marantz

Citaat van: HAL9000 op augustus 16, 2013, 20:35:07
Ik denk dat ik het al weet,  er  zit een transistor  aan het front  paneel  die  gestuurd  word  door  een  processor.
Deze  transistor  schakelt  het stand-by  relais  in en uit.   als  deze  defect is,  werkt  niks. 

Is  makkelijk  terug  te  herleiden van   relais spoel naar  connector  en dan  van connector  naar  transistor.
volgens mij een  BC547 (Philips  ontwerp)

Jon
En dat zomaar uit zijn hoofd .

HAL9000

Citaat van: bas focal marantz op augustus 16, 2013, 21:49:44
En dat zomaar uit zijn hoofd .

haha  ja  inderdaad,   Ik kende het probleem. 
pompom
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Als je het na 400 van die dingen nog niet weet........................ :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op augustus 16, 2013, 23:12:04
Als je het na 400 van die dingen nog niet weet........................ :schater:

:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!