krakend geluid

Gestart door Remco1980, juli 29, 2013, 19:47:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Remco1980

Beste leden,

Ik heb een klein probleempje en misschien weet iemand hier raad.
Ik heb de volgende opstelling:
Marantz PM7004
Marantz CD6004
Marantz ST6003
Monitor audio BX2

Als ik muziek draai op iets hoger volume, en verander dan het volume, harder of lager, geeft die een krakend geluid bij 1 speaker.
Alleen tijdens het verstellen van het volume, daarna niet meer, en alleen op hogere volumes, hij staat dan half open, teken op de volumeknop zit dan aan de bovenkant.

Persoonlijk vind ik dat natuurlijk storend, maar ik weet niet waar het aan ligt.
Aan de versterker, die ene speaker , of de kabels???

Iemand hier een suggestie, alles is redelijk nieuw.

WilliamB

En alle je de luidsprekers wisselt ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Remco1980

nog niet geprobeerd.....morgen eens doen.

SB_Marantz

Dus ook bij het zachter zetten............dan denk ik eerder aan de versterker.
En wel de vol. potmeter.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Remco1980

Vandaag de speakers gewisseld , blijft hetzelfde nog steeds linker kant.
Potmeters zegt iemand, kan dat al zo snel dan?
Moet ik de versterker zeker voor terug sturen neem ik aan?
Hoor je dat dan alleen bij het volume aanpassen? Zo bij gewoon afspelen hoor ik niks.
Alleen zacht gekraak bij linkerkanaal op hoger volume, en dan alleen als ik hem harder en zachter zet.


HAL9000

Het is  inderdaad  de versterker,  normaliter niet  maar kan zijn dat  de  potmeter gewoon niet goed is  en de  koolstoflaag is  gescheurd.  Alps  heb je  dit wel eens. 

EN  als het  geluid  schoor  is,  en  het  kan niet op  vol vermogen komen. it er  waarschijnlijk een defect in  de  eindversterker  of  iets  dergelijks. 

Deze  versterker heb ik opgezocht,  het is  inderdaad  een jong  ding.   Zeker  als  ik net een  nog  werkende  PM94MKII van 1986  hier  had  staan.   violent1
Garantie?  ja?  reparatie centrum ELST. 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Remco1980

Zit nog garantie op ja, moet hem terug sturen naar correct daar komt die vanaf.
Hopelijk kunnen zij het dan ook constateren, hij doet het niet altijd, maar wel grootste gedeelte....
Ik weet niet of dat logisch is als het de potmeter is, dat die het soms niet doet.


HAL9000

Citaat van: Remco1980 op juli 30, 2013, 15:53:26
Zit nog garantie op ja, moet hem terug sturen naar correct daar komt die vanaf.
Hopelijk kunnen zij het dan ook constateren, hij doet het niet altijd, maar wel grootste gedeelte....
Ik weet niet of dat logisch is als het de potmeter is, dat die het soms niet doet.

Nee  dit  is  duidelijk een binding  ergens.  Heb bij correct gewerkt  2.5 jaar.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Remco1980

een binding ergens, ok.
Dus wel nodig om terug te sturen.....eerst de cd-speler en nu de versterker, gaat goed met de kwaliteit van Marantz hahaha

JohnWx

Citaat van: Remco1980 op augustus 01, 2013, 10:54:54
een binding ergens, ok.
Dus wel nodig om terug te sturen.....eerst de cd-speler en nu de versterker, gaat goed met de kwaliteit van Marantz hahaha

altijd gebruikers fouten  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Remco1980


Remco1980

maar die bindingen, hoe kunnen die al kapot gaan naar zo een korte periode??
Of fabrieks af dan al slecht?
Word op lange termijn erger, of kan er een kortsluiting doorkomen???


Remco1980

Wat zijn eigenlijk de bindingen? Haha weinig zin om alles weer los te maken en op te sturen, maar zal wel moeten.
Tijdens luisteren hoor ik niks alleen bij volume wijzigingen.

vanwalsum

Toevallig, ik heb mijn pm7004 nu een half jaar, en heb het vaker gehoord, dacht dat het aan de muziek lag. Echter draaide ik net een cd'tje van Chris Jones wat over het algemeen zeer goed is opgenomen, en als ik aan de volumeknop draai tussen 10 en 1 uur kraakt de muziek.

Heb jij al een oplossing gevonden? Ik vrees terugsturen.

klaas1965

Citeeren als ik aan de volumeknop draai tussen 10 en 1 uur kraakt de muziek.
CiteerHeb jij al een oplossing gevonden?
Op andere tijden luisteren!  :schater: