Marantz 1501 en UPC geruis in geluid

Gestart door DMH, juli 26, 2013, 12:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

DMH

(Ik kon niet vinden of ik me eerst voor moest stellen)

Ik ben al sinds 2009 de trotse eigenaar van een marantz nr 1501 met dvd speler DV 4003.
Nu hebben we altijd Kpn gehad en nooit geen problemen maar nu hebben we een half jaar UPC...

Ik heb, zowel met kpn als upc, alles aan de marantz aangesloten en daarna met één HDMI naar de tv.
Sinds een maand of vier heb ik, als ik alles aan doe met een logitech harmony, ik de eerste 1,5 minuut geen geluid maar alleen geruis. Als ik vergeet om de radio zachter te zetten zit je rechtop in je stoel.

Door omstandigheden heb ik er afgelopen maand pas wat aan kunnen proberen te doen.
Ik heb alle kabels opnieuw aangesloten, alle lussen en cirkels eruit gehaald, de COAX kabel verlegd, UPC kast naar fabrieksinstellingen gezet....
Allemaal niet geholpen.

Vervolgens UPC laten komen voor metingen en eventueel een nieuwe box.
Die nieuwe box heb ik niet gekregen omdat UPC beweerd dat de manier zoals ik het aangesloten heb niet kan...  :?
Zolang ik alles via de marantz laat lopen geeft UPC geen ondersteuning.
En het zou ook niet aan de UPC kast liggen volgens hun maar aan de marantz.

Hebben jullie een idee??

RoGEK

Wat doet hij als je de direct modus gebruikt? Evt zelfs pure direct?
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

DMH

Met tv kijken heb ik de radio altijd op source direct omdat anders de basweergave te 'vermoeiend' word.

Ik kan we eens proberen wat er gebeurd als ik m juist uit zet.
Ga ik proberen, kan het alleen niet gelijk testen. Het geruis is er alleen als alles een tijd uit heeft gestaan, s'morgensvroeg en als je m s'avonds weer aan zet.

DMH

Maakt niet uit. Heb source direct uit gezet maar heeft niet geholpen.

Ben gister ook nog in een speciaalzaak geweest.
De verkoper dacht zelf dat het aan de software moet liggen van de UPC kast en de marantz.
Het zou kunnen komen doordat de techniek in de Marantz 'verouderd' zou zijn.

Lijkt mij plausibel maar zou er dan niks aan te doen zijn? 

RP

Heb je de upcbox al een reset naar fabrieksinstellingen gegeven?
Ik gebruik internetradio gewoon via de hdbox van upc en gewoon op de tuneringang van de versterker.
Ook met tvkijken heb ik nooit geen last.
komt bij mij een klein vermoeden op dat het toch aan je resceiver kan liggen.
Normaal kan upc de box gewoon uitlezen via de klantenservice dus daar moeten ze al kunnen zien of er iets kapot is aan je box.
Succes!
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

DMH

Zo luxe is de nr 1501 niet dat er internetradio op zit  :)

Het is ook geen ramp, het is de eerste minuut dat de ruis er is daarna is alles kraakhelder zoals we gewend zijn van Marantz.
Het is net of je de opstartfrequentie van een van de twee apparaten hoort.

Ik ga nu eens proberen met andere HDMI kabels, kijken of het iets uithaalt.

*edit*: fabrieksinstellingen had ik ook al geprobeerd :)

RP

Misschien begrijp ik het een en ander niet helemaal maar als je de audioingang van je upcbox aansluit op de tuneringang van je versterker moet het toch goed werken lijkt me.
Misschien is het raadzaam om gewoon de afstandbediening van je upcbox te gebruiken inplaats van de afstandbediening die je nu gebruikt en dan moet je gewoon internetradio hebben lijkt me.
Nadeel is allen dat als je een ander radiozender wilt hebben de tv aan moet zetten voor het keuzemenu te kunnen bepalen.
Tv kijken met het geluid over je instalatie moet dan zonder meer ook heel goed mogelijk zijn.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

DMH

#7
Ik heb de Marantz aangesloten met alleen HDMI kabels.
Dus er gaat één HDMI van de UPC box naar de Marantz en dan van de Marantz met één HDMI naar de tv.
Ik heb m op deze manier aangeloten omdat het beeld beter is dan de UPC direct op de tv aansluiten.
En na een minuut werkt alles perfect, zowel beeld als geluid, alleen die eerste minuut is er geruis in het geluid.

Inderdaad via de UPC box kan ik internetradio luisteren maar ik kan geen netwerkkabel aansluiten op de Marantz.. 

Ik gaf aan dat, als ik m met de harmony aanzet, het geruis heb. Als ik de apparaten apart aanzet, dus niet tegelijk en meer tijd tussen elkaars opstarten, is het geruis minder/korter.

Het gaat om deze Marantz: Marantz NR1501
Aan de achterkant zie je de 5 HDMI aansluitingen. 

*edit*: Als alles aan is geweest en ik zet het uit en dan gelijk weer aan is er geen geruis.
Het is echt alleen als alles langer als een uur of twee uit is geweest dat je het geruis hoort.
Hoe langer het uit is geweest hoe langer je het geruis hoort.

RP

Citaat van: DMH op juli 28, 2013, 21:55:39
Ik heb de Marantz aangesloten met alleen HDMI kabels.
Dus er gaat één HDMI van de UPC box naar de Marantz en dan van de Marantz met één HDMI naar de tv.
Ik heb m op deze manier aangeloten omdat het beeld beter is dan de UPC direct op de tv aansluiten.
En na een minuut werkt alles perfect, zowel beeld als geluid, alleen die eerste minuut is er geruis in het geluid.

Inderdaad via de UPC box kan ik internetradio luisteren maar ik kan geen netwerkkabel aansluiten op de Marantz.. 

Ik gaf aan dat, als ik m met de harmony aanzet, het geruis heb. Als ik de apparaten apart aanzet, dus niet tegelijk en meer tijd tussen elkaars opstarten, is het geruis minder/korter.

Het gaat om deze Marantz: Marantz NR1501
Aan de achterkant zie je de 5 HDMI aansluitingen. 

*edit*: Als alles aan is geweest en ik zet het uit en dan gelijk weer aan is er geen geruis.
Het is echt alleen als alles langer als een uur of twee uit is geweest dat je het geruis hoort.
Hoe langer het uit is geweest hoe langer je het geruis hoort.

Als je nu het volgende probeert:  geen hdmikabel naar de Marantz maar gewoon scart en hdmi naar je tv.
Vervolgens sluit je een chinchkabel aan tussen je upcbox en je Marantz op de auxingang want de Marantz van jouw heeft geen tuneringang wat ik kon zien op afbeeldingen.
Vervolgens de hatmony er tussen uitlaten en in de eerste instantie de upcafstandbediening gebruiken en kijken wat het dan gaat doen.
Ik weet niet of jij hdtelevisie hebt van upc maar mocht het werken dan zou ik dat zeker nemen voor zover het niet in je pakket zit.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

DMH

Vandaag een testdag gehad :)

Echt Alle mogelijkheden die er zijn om alles aan te sluiten geprobeerd, zelfs kabels bij gekocht...
Niets helpt om een vorm van storing eruit te krijgen, de eene keer is het een storing in het geluid en dan heb je die eruit is het wel weer het beeld dat om te huilen is.

Volgende week komt er een nieuwe UPC box... Hoop dat dat het probleem oplost anders wordt het toch een andere marantz...( van de week bijna een SR 7007 besteld, het is dat ie niet in de kast paste :D )

DMH

Helaas, het heeft niets oogelost...

Ik heb het vermoeden dat het de voeding van de versterker zelf is.
Nu heb ik ook de storing als ik de DVD speler aan zet alleen dan schokt het beeld de eerste 30sec.

Vind het wel snel voor een receiver van nog geen 4jaar oud....

JohnWx

Citaat van: DMH op augustus 08, 2013, 12:06:56
Helaas, het heeft niets oogelost...

Ik heb het vermoeden dat het de voeding van de versterker zelf is.
Nu heb ik ook de storing als ik de DVD speler aan zet alleen dan schokt het beeld de eerste 30sec.

Vind het wel snel voor een receiver van nog geen 4jaar oud....

Het kan natuurlijk
Je kan naar de winkel gaan en zeggen hoe dit op te lossen voor beide
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

DMH

De winkel waar ik hem gekocht heb bestaat helaas niet meer...
Dus zal ook geen garantie gevalletje zijn.

JohnWx

Citaat van: DMH op augustus 08, 2013, 12:14:11
De winkel waar ik hem gekocht heb bestaat helaas niet meer...
Dus zal ook geen garantie gevalletje zijn.

Nee en de levensduur voor deze apparaten staan op 4 jaar volgens de Uneto
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Perfect_audio

Citaat van: DMH op juli 27, 2013, 18:20:54
Het geruis is er alleen als alles een tijd uit heeft gestaan, s'morgensvroeg en als je m s'avonds weer aan zet.

Zoals je al aangeeft, doet het probleem zich voor als het apparaat koud is. Dat duidt op een hardware probleem, vermoedelijk HDMI-board. Gaan vaker stuk bij Marantz. Er moet eerst iets warm worden, wankel contact. (Meestal is het andersom: als het warm wordt, stopt het.) Wellicht te repareren als je tijd en geduld hebt. Maar daar zijn hier op het forum goede mensen voor.

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.