In een kamer (mijn "man cave") boven staat een HT set naast een stereo set. De kwalitatieve HT set was er eerst, maar na verloop van tijd vond ik enthousiasme voor audio. Daarom extra geïnvesteerd in een stereo opstelling: een goed stel tweedehands speakers (Jamo Concert 8 ) , PM 15-S2 en SA 15-S2.
Ik probeer nu mijn SR 7005 aan te sluiten op mijn SA 15-S2 via optical. Het doel is de netwerkcapaciteiten van de SR 7005 te gebruiken om de muziekbibliotheek die eindelijk op een NAS staat handig te streamen. Momenteel sluit ik daarvoor telkens een MacBook Pro aan op de SA 15-S2, en dat werkt perfect, maar is me net iets teveel gedoe.
De connectie is slechts een kwestie van een kabel aansluiten, maar nu komt de muziek zowel uit de HT speakers als uit de stereo speakers. Volgens de handleiding van de SR 7005 mogen er geen andere speakers aangesloten worden als de receiver als pre-amp wordt ingezet, dus ik heb snel de kabel weer verwijderd.
Dus de vraag in mensentaal:
hoe vertel ik de Marantz SR 7005 receiver dat hij enkel een signaal mag uitzenden naar de SA 15-S2 zodat ik toegang heb tot mijn NAS en kan genieten van de audio kwaliteit van de stereoset?Bedankt alvast voor wie de tijd nam om deze hele vraag te lezen