Citaat van: koloro op juli 25, 2013, 09:44:16
@CBdicx
Ik ben "blij" met je verhaal, ben ik toch niet de enige die hier mee zit te klooien.
Mijn huidige fronts, KEF IQ70, zijn zodanig mild dat er wel een sub, KEF C4, bij moet wil je wat Bas hebben, vooral bij films.
Ook mijn knieën zijn rood van het rondkruipen en voortduwen van de sub door de hele kamer Maar de Bas is en blijft tekort schieten op de luisterplek, een stap naar achteren en staand is het veel beter, net als op andere plekken in de buurt.
Ik had ooit een dolbysetje van Kenwood met een passieve Bas, geweldig geluid qua bas op de luisterplek.
Het is voor mij een gevecht van toch al een aantal jaren geweest waarbij ik nu de handdoek in de ring gooi.
Vaak krijg je reacties van dat je Audyssey opnieuw en nauwkeuriger moet doen , en het bekende rond kruipen, maar de praktijk is gewoon dat dit vaak niet werkt.
Dit resulteert bij nagenoeg al mijn vrienden en kennissen in een irritante boemirige bas gewoon omdat de subs te hard gezet moeten worden om op de luisterplek een beetje SPL te krijgen van de sub.
In een lab zal het allemaal wel kloppen maar helaas zitten wij in een huiskamer met al zijn reflecties en demping die zeker sub bas nadelig beïnvloeden.
En alle goede dingen daar gelaten, Audyssey maakt het wat betreft bass pockets allemaal niet veel beter.
Dus en blijven 2 opties over, nemen zoals het is of over gaan op fronts die gewoon een goede bas van zichzelf hebben, en dat hoeft niet veel te kosten en die hoeven ook niet overdreven groot te zijn.
En het gekke is dat fronts altijd een goed bas op de luisterplek geven, tenminste, bij mij.
Dus subwoofers doen duidelijk iets met het geluidbeeld wat niet goed gaat in mijn huiskamer.
Ook de receiver maakt niet uit, dit probleem heb ik al jaren waarbij ik Yamaha (eigen EQ systeem) Onkyo en Marantz heb gebruikt, maar allemaal een eindresultaat met in mij kamer zeker 3 zeer overheersende bass pockets, maar niet op de luister plek, helaas.....