Streaming oplossing, wat zou jij doen?

Gestart door Sandrissimo, juli 16, 2013, 21:24:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Sandrissimo

Even een berichtje betreffende jullie expertise op het gebied Marantz geluid...
Mag ik je vragen om je mening/advies?

Ik heb 2 KEF XQ5's, http://www.kef.com/html/en/explore/about_kef/museum/2000s/XQ1_XQ2c_XQ3_XQ5/index.html
Die wil ik houden.

Mijn huidige versterker is stuk, is een Cambridge Audio Azur 640A http://www.cambridgeaudio.com/products/azur-640a-amplifier

Wat ik wil is de huidige speakers houden en een goede oplossing om onder andere Spotify met goed geluid af te spelen... (Youtube op de TV voor de kids met goed geluid zou ook een enorme plus zijn...)

Oja en ook de UPC Horizon tv box aansluiten op de nieuwe versterker.

Alvast bedankt voor je input!

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RoGEK

daar heeft hij nog geen versterker mee.

je kan 2 kanten op.... een nr/sr nemen met netwerk mogelijkheid of een losse stereo amp met daarbij een streamer....

als je geen HT wil gaan doen, zou ik toch de stereo weg nemen en een goeie versterker kopen...

een sr/nr blijft altijd een stap achter op een normale stereo versterker.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Actionhost

#3
Ik gebruik met veel plezier de Sonos/Synology combi voor streaming dit icm een stereo-versterker. Ideaal!

Nadelen Sonos: prijs en geen hi-rez streaming.
Voordelen: gebruiksgemak en de geweldige interface.

En ook Spotify is onderdeel van die interface.
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

TurboMarco

Citeereen sr/nr blijft altijd een stap achter op een normale stereo versterker.
Want ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marvin

Omdat dat nu eenmaal zo is, al die HT'ers zijn doof en hebben een hok vol rommel.
Dat weet je nu toch wel een keer?!

AndreC

#6
Citaat van: marvin op juli 17, 2013, 10:41:53
Omdat dat nu eenmaal zo is, al die HT'ers zijn doof en hebben een hok vol rommel.
Dat weet je nu toch wel een keer?!

Niet met je eens Marvin.

Kom eens een keer luisteren hier en dan mag jij je oordeel nogmaals geven.  :lol:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

TurboMarco

Citaat van: marvin op juli 17, 2013, 10:41:53
Omdat dat nu eenmaal zo is, al die HT'ers zijn doof en hebben een hok vol rommel.
Dat weet je nu toch wel een keer?!
Dat zal het hem zijn  clown1
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Maar goed  Sandrissimo vraagt om een versterker met een oplossing voor het streamen ,daarvoor kan je natuurlijk iedere versterker nemen met of zonder digitale ingangen .Voor het streamen kan je dan een PC/Notebook nemen en de UPC box heeft ook nog steeds een analoge uitgang .

Wat ik zou doen is in het geval van 2 luidsprekers is een Onkyo A9070 kopen (dat heb ik ook gedaan  :-D )

Verder verwijs ik naar onderstaand citaat :

"Je moet er vanuit gaan dat het van de weergaveketen niet de versterker is die je hoort maar de gedragingen van de luidspreker en vooral die van de akoestiek".
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

hoe kom je aan mijn signature Marco  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

i2Paq

Zelf heb ik een NAS tbv. .mp3 streaming.

Een Sonos met Magna-mod en een Metrum NOS mini DAC aan een PM7004.
Het feit dat licht sneller gaat dan geluid kan mogelijk verklaren dat iemand een helder licht lijkt, totdat hij begint te praten...

pameijer

Hier op het Marantzforum adviseren wij Marantz! Dus de oplossing voor is de nieuwe PM6005 die digitale ingangen heeft. Om Spotify te luisteren zijn er tig mogelijkheden, welke Spotifyclient gebruik je Sandrissimo (PC, Apple Macbook, Sonos, Logitech etc.)?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Sandrissimo

Ik heb een Spotify Premium account.
Tot nu toe gebruik ik een losstaande iMac (en buiten een iPad met losse bluetooth speaker van Bose) hiervoor, maar ik wil *iets* aanschaffen om uiteindelijk aan te sluiten op bovenstaande 2 KEF XQ5's.

1 onderdeel is duidelijk *iets* van Marantz, maar nog niet geheel wat de bron wordt die zowel de UPC Horizon digitaal aan kan als Spotify afspelen cq de input van een goede speler hiervoor ....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is waar ik naar op zoek ben, anders hoor ik het wel, bedankt voor het meedenken!