Luxman M-363 of Yamaha C4 M4 ?

Gestart door CBdicX, juli 14, 2013, 15:49:47

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Hallo,

ik heb nu de eerder vermelde Yamaha set C4 M4 staan om mijn 2 passieve subwoofers (Sinus Live SL-W330) aan te sturen vanaf de sub pre-outs van een SR 7007.
Die huidige set is dus een voor en eindversterker.
Ik heb nog steeds de mogelijkheid om kosteloos over te stappen op de Luxman M-363, dus alleen een eindversterker.
De Yamaha set werkt prima maar ik zit nu met 2 apparaten waarvan volgens mij 1 overbodig is, maar dat weet ik niet zeker, vandaar de vraag:

is het beter om de Yam set te vervangen voor de krachtigere Luxman ?
Of is het beter om toch met een voor versterker en eind versterker te werken ?

Hoop op spoedig advies, ik moet morgen wat laten weten aan de winkel.......

Thx......

SB_Marantz

Het is maar wat je zelf wil.
Er op vooruit gaan is niet aan de orde.

En wat is krachtiger?
2 maal zoveel vermogen is niet veel.
En draai je altijd op vol vermogen?
Ik niet iig.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

krachtiger ? 10 watt

Denk dat het een mooie combi is die C4/M4

De specificaties die bij Triple M staan kloppen voor geen meter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op juli 14, 2013, 17:16:23

De specificaties die bij Triple M staan kloppen voor geen meter

Linkie?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Bedankt voor de reacties  :-)

Het gaat mij erom of het nut heeft om die voorversterker erbij te houden, doet die wat in de aansturing naar die subs of zit die eigenlijk alleen maar in de weg.
Die 10 watt verschil is natuurlijk niet het punt, en nee, vol werken zal geen een versterker bij mij doen want ik draai max op 40-50 met de 7007, harder niet.

SB_Marantz

Wanneer je er niets om geeft de set compleet te houden kun je natuurlijk overwegen de preamp te verkopen.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Ik heb beide inderdaad op MP staan nu, wie weet hoe een koe een haas vangt......
In principe wil ik de eindversterker houden maar weet niet of deze misschien slechter dan wel beter is als de Luxman ?

Hier de Yamaha set en de Luxman.
Graag je technische mening.......  notworthy

http://www.triplemaudioshop.nl/occassions-laatst-binnengekomen/item/luxman-m-363-eindversterker

http://www.triplemaudioshop.nl/occassions-laatst-binnengekomen/item/yamaha-c4-m4-voor-eind-versterker-combinatie

capri9000

CBdicX

Hier de Yamaha en Luxman qua specs naast elkaar.
Een hoop gegevens zeggen mij niets.
Van de Luxman is bitter weinig info te vinden......

Yamaha M4

8 Ohm power : 2x 100W (8 Ohm, 20Hz...30Khz, 0,005% THD) 4 Ohm power : 2x 170W (4 Ohm, 20Hz...30Khz, 0,005% THD) IMD : less than 0,002% (half rated power) Frequency response : 10...100Khz (8 Ohm, 50W, 0,02% THD) Bandwidth : DC...100Khz (-0,7 / +0,5dB) Damping factor : 200 (8 Ohm, 1Khz) 100 (4 Ohm, 1Khz) S/N ratio : Stereo separation : 118dB (IHF-A) 90dB (1Khz) 70dB (20Khz) Input : 1V / 25kOhm (for 100W / 8 Ohm output, 470pF) PC : 900W max. Dimensions : 43,5 x 14,5 x 37,4cm Weight : 18,5kg. List price : 250,000¥ (1979) Features : gold-plated RCA inputs gold-plated speaker outputs 2,5mm pure copper bussing phase-corrected polystyrene caps ground termination AC+DC inputs

Luxman

Power output : 2x 110W (20Hz...20Khz, 8 Ohm)
2x 240W (dynamic, 4 Ohm)
2x 330W (dynamic, 2 Ohm)
THD : 0,04% (20Hz...20Khz)
Input : 1V / 45kOhm
S/N ratio : 126dB
Frequency response : 10Hz...100Khz
Dimensions : 43,8 x 17,8 x 42,2cm
Weight : 13,4kg.

CBdicX

Citaat van: capri9000 op juli 14, 2013, 18:14:19
Vindt de 363 nogal prijzig
Tja, dat blijft altijd een lastige discussie, wat is een vintage versterker waard ?.....

capri9000

Moet het echt een vintage zijn?Aangezien je al met een 7007 werkt denk ik dat je voor die prijs meer vermogen in huis kan halen met een rotel versterker.En waar haal je die gegevens van de M 363, 2 x 200w lijkt mij bijzonder veel,dit zullen wellicht de gegevens zijn van de M 383

CBdicX

Citaat van: capri9000 op juli 14, 2013, 18:49:16
Moet het echt een vintage zijn?Aangezien je al met een 7007 werkt denk ik dat je voor die prijs meer vermogen in huis kan halen met een rotel versterker.En waar haal je die gegevens van de M 363, 2 x 200w lijkt mij bijzonder veel,dit zullen wellicht de gegevens zijn van de M 383
Volkomen correct, het was inderdaad de 383, had ik even niet gezien, spec lijst is veranderd.
Ik zit vast aan wat Tripple M in de "aanbieding" heeft als ik de Yamaha set wil omruilen voor een losse eindversterker.
En dat is de Luxman, de rest is allemaal veel te duur......

JohnWx

lastige keuze

zie je over een tijdje voor een habbekrats een C-363 voorbij komen  :-(
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: John Wx op juli 15, 2013, 00:31:47
lastige keuze

zie je over een tijdje voor een habbekrats een C-363 voorbij komen  :-(
Ja, the story of my live..........
Was de Luxman nu werkelijk zo veel "beter" dan de Yamaha dan was de keus makkelijker, maar ik denk dat als je een blinde test doet je geen verschil zult waarnemen.
Het zijn tenslotte maar 2 subs, meer niet.
Ik denk dat ik het op de Yamaha hou, scheelt weer heen en weer rijden en een hoop gesleep.
De Yamaha werkt prima dus dat is het punt absoluut niet, ik zit alleen heen en weer te wippen wat betreft die voorversterker, om die er nu wel of niet tussen te laten.
Zo'n ding los levert op MP ook geen donder op  :-(

Hoop dat iemand op dit forum daar een wijze tip over heeft, wel of niet de voorversterker er tussen  notworthy
Denk qua energie vreten dat die er beter tussen uit gehouden kan worden, die word warmer dan de eindversterker als die toch geen enkele nut heeft in mijn situatie.
Maar het gaat om het geluid, die paar euro stroom daar kom ik wel overheen.

JohnWx