Diz z'n set

Gestart door Diz, juli 14, 2013, 11:36:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Diz

Hallo Allemaal.
Ook ik wist niet van het bestaan van dit forum, maar google doet een hoop.
Dus sinds een paar dagen lid van het forum.

Ik ben 34, getrouwd, 2 kinderen en een hond. we wonen in Noord Holland, in de buurt van Alkmaar.

Na een home-make-over in onze woonkamer, waarbij plafond, muren en vloer een andere kleur/structuur kregen of volledig vervangen werden, vond ik dat het ook tijd werd voor een nieuwe home cinema set.

Voorheen had ik een beamer in de woonkamer, maar die is eruit (iets te gedateerd). Wat geluid betreft een merk wat ik onder de kenners niet eens durf uit te spreken of op te schrijven... Iets met melkpakjes enzo...
Ik was helemaal klaar met de achtstand in vooral video-opties van mijn set (geen hdmi, geen interactie met onze nieuwe HD tv).

Na wat rondneuzen, kijken, luisteren en lezen een mooie set besteld.
Van de week kwam het binnen en heb ik het volgende in gebruik genomen:

Receiver: Marantz SR7007
B-ray:      Marantz UD7007
Speakers: B&W CM8, voor zowel voor als achter.
Center: B&W cmc
Sub: REL T7.

De fronts zijn ge bi-ampt.

Ik ben druk met uitvinden hoe alles werkt. Er zullen beslist nog vragen komen.
Maar mijn eerste impressie is super! Helemaal blij met mijn aanschaf.

Ik ben een allround muziekliefhebber, van jazz tot klassiek, van blues tot dance en trance.
In de meterkast staat een 8,5Tbyte Synology NAS 412+ te draaien als server voor films, muziek etc.
De UD7007 kan een hoop formaten aan, waardoor ik voorlopig nog geen mediaspeler nodig heb.

Rob46

Hoi, welkom op dit forum! En...complimenten voor je audioset! Je kan hier echt alle vragen stellen waar je vaak ook professioneel antwoord op krijgt. Er bevinden zich echte audio liefhebbers en dito top techneuten op dit forum.

Maar..... TTIWWP

Diz

#2
Hoi Rob, dankjewel. Vwb de set: minder kon het niet worden...

Op dit moment is het nog een redelijk zooitje, een opeenstapeling van apparatuur en een grote wirwar van kabels.
Maar morgen komt het op maat gemaakte tv-meubel zodat alles netjes weggewerkt kan worden.

De (nu nog) kale muur waar het meubel komt.
Aangezien alle muren opnieuw zijn gestuct en gespachtelputzt, heb ik overal leidingen gemaakt. Zowel voor de speakers achter als een dikke rioolpijp voor achter de tv.
Nu hangt de 3D Philips PFL8000 serie zonder enig zichtbare bedrading aan de muur. Top!




De huidige sub plek.
Over de definitieve plaats heb ik nog geen ei gelegd, ik ben nog met verschillende lokaties aan het testen wat het mooiste klinkt.
Zoals je aan de hond ziet, staat er nu een 2.0 spotify-muziekje op, en is de sub, net als de hond in diepe rust...


Diz


Diz

En de frontaansluiting: biamp...


Marvin

Dat heb je mooi bij elkaar gesprokkeld...!

Rob46

Pffff wat een mooie positie voor de set! Mooie kleurstelling, het oog wil immers ook wat  :yes: ik ben benieuwd naar het audiomeubel  :-P

pietjepc

Welkom op het forum. Puike set!! :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Actionhost

Mooi setje!! Welkom!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Exxar

Mooie hond! En jouw set mag er ook zijn hoor! Welkom!

Cornelis1921

#10
Ook namens mij, welkom hier Diz. En ook ik vind dat je een set hebt, die er mag wezen: grote klasse! :yes: hello
Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Diz

Dankjullie wel.
Ik ben niet zo extreem thuis in verschillende merken/types en functies. Maar ik heb me laten adviseren en dit beviel me wel!

Exxar

Daar is toch niets mis mee? Je zou eens moeten weten hoeveel van die echte "audiofielen", die ieder merk dat er bestaat gaan beluisteren, ooit echt gelukkig zijn met de set die ze hebben.

Geniet van wat je hebt: een prachtige set.

Diz

En het mag duidelijk zijn, wat Rob46 al zei: de kleurstelling en het uiterlijk hebben ook meegespeeld. Anders had mijn vrouw dit nooit goed gevonden!

cz79

Mooie set inderdaad en welkom op het forum.

Staan je luidsprekers niet erg dicht bij de muur? Vaak wordt het geluid beter als ze iets meer 'ademruimte' hebben