BI-AMP(en)

Gestart door noki, juli 12, 2013, 15:38:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

noki

hallo beste leden

heb een bowers & wilkens besteld

   683 als links en recht voor.
   686 als links en recht achter.
   HTM62 centre
   REL T5 sub-woofer

nu is mijn vraag of er mensen zijn die nog tips hebben omtrend het aansluiten op bi amp.
wat wel en wat voor al niet te doen.
de handleiding is er niet echt duidelijk in voor mijn.

zo als ik het begrijp uit de handleining word de font uitgang dan voor de voor de bass.
en de mid en hoog worden aan gestuurd door de surround back uitgang.

ik heb een marantz SR5007
alvast bedankt

ik WENS GEEN cometaat tekrijgen over mijn gebrekkig nederlands
heb er zelf niet omgevraagd dat ik het niet goed kan.

en hoe moet ik in het menu alles instellen??

joep

Sorry hoor maar ik zei echt niets.  :no:

Rob46

Citaat van: noki op juli 12, 2013, 15:38:15
hallo beste leden

heb een bowers & wilkens besteld

   683 als links en recht voor.
   686 als links en recht achter.
   HTM62 centre
   REL T5 sub-woofer

nu is mijn vraag of er mensen zijn die nog tips hebben omtrend het aansluiten op bi amp.
wat wel en wat voor al niet te doen.
de handleiding is er niet echt duidelijk in voor mijn.

zo als ik het begrijp uit de handleining word de font uitgang dan voor de voor de bass.
en de mid en hoog worden aan gestuurd door de surround back uitgang.

ik heb een marantz SR5007
alvast bedankt

ik WENS GEEN cometaat tekrijgen over mijn gebrekkig nederlands
heb er zelf niet omgevraagd dat ik het niet goed kan.

en hoe moet ik in het menu alles instellen??

Welkom op het forum! Dat je toevallig niet goed in de Nederlandse Taal bent geeft niets hoor. Ik begrijp jouw vraag, echter zou ik hier geen antwoord op weten.

JohnWx

Welkom je bent geslaagd hoor  hello

Zou persoonlijk niet voor bi-ampen gaan, je gaat er niks van merken ben ik bang en de receiver krijgt denk ik problemen als je het gaat doen qua stroom voorzienig

En anders gewoon uitproberen 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marvin

De receiver stuurt door beide aansluitingen hetzelfde signaal.
Naar mijn idee kan je het net zo goed single aansluiten, al kan proberen natuurlijk geen kwaad.
Wel even die brugjes bij je luidsprekers verwijderen. 

arjan1312

Dit soort "experimenten" trekken altijd mijn aandacht. Ik wilde met mijn configuratie ook (proberen te) bi-ampen, maar volgens Marantz , die ik eerst heb benaderd voordat ik het ging proberen, kon het in mijn geval niet. Zoek op bi-amping en je komt mijn topic hierover tegen.

In dít geval valt mijn oog op het aantal speakers wat op één apparaat aangesloten gaat worden. Kijk ik op de site van B&W dan hebben de 686 een gevoeligheid van 84db wat volgens mij redelijk laag is.

Bij mij komt dan de vraag: Kán deze receiver het wel aan? NB: Deze vraag komt voort uit mijn gevoel, want ik ben geen techneut die verstand heeft van stroom.

In de Stereo (Duits) van de maand juni staat een heel stuk over bi-amping. Een aantal vakmensen is om een mening gevraagd, want net als op dit forum, zijn er voor- en tegenstanders. Een van de reageerders is Gunther Nubert (de luidsprekerbouwer) en die is er geen fan van. Hij komt dan met een technisch verhaal over fasedraaiing, clipping enzovoort waarbij versterkers steken zullen laten vallen en dat kan ik totaal niet volgen. Bij de redactie van Stereo hebben ze de mening dat een basisapparaat om te bi-ampen een gewone versterker moet zijn ipv een voorversterker. Vinden ze stabieler. En deze dan uitbreiden met wederom een gewone of eindversterker van het zelfde merk ivm ingebouwde beveiliging.

Arjan
PM 11S3 / Sony cd-speler
Canton Vento 890.2 DC met Atlas Equator Mk II bi-wire kabels
Chord Hugo Dac