Dit soort "experimenten" trekken altijd mijn aandacht. Ik wilde met mijn configuratie ook (proberen te) bi-ampen, maar volgens Marantz , die ik eerst heb benaderd voordat ik het ging proberen, kon het in mijn geval niet. Zoek op bi-amping en je komt mijn topic hierover tegen.
In dít geval valt mijn oog op het aantal speakers wat op één apparaat aangesloten gaat worden. Kijk ik op de site van B&W dan hebben de 686 een gevoeligheid van 84db wat volgens mij redelijk laag is.
Bij mij komt dan de vraag: Kán deze receiver het wel aan? NB: Deze vraag komt voort uit mijn gevoel, want ik ben geen techneut die verstand heeft van stroom.
In de Stereo (Duits) van de maand juni staat een heel stuk over bi-amping. Een aantal vakmensen is om een mening gevraagd, want net als op dit forum, zijn er voor- en tegenstanders. Een van de reageerders is Gunther Nubert (de luidsprekerbouwer) en die is er geen fan van. Hij komt dan met een technisch verhaal over fasedraaiing, clipping enzovoort waarbij versterkers steken zullen laten vallen en dat kan ik totaal niet volgen. Bij de redactie van Stereo hebben ze de mening dat een basisapparaat om te bi-ampen een gewone versterker moet zijn ipv een voorversterker. Vinden ze stabieler. En deze dan uitbreiden met wederom een gewone of eindversterker van het zelfde merk ivm ingebouwde beveiliging.
Arjan