Cd17 of zijn er nog andere leuk alternatieven?

Gestart door Gerkro, juli 12, 2013, 00:09:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Gerkro

Hallo allemaal,

Zaterdag ga ik mijn sr5005 van zijn plek halen en er een zo goed als nieuwe sr8002 neer zetten.
De reden van de vervanging is dat de sr8002 veel beter scoort op het stereo gebied, maar kon toch niet helemaal surround los laten.

Maar goed bij een goede stereo weergave hoort ook een cd-speler (vind ik)!

Nu wil ik graag een paar vragen bij jullie neerleggen. Maar eerst even vertellen dat ik ooit al eens een cd17 (mk1) heb gehad en daar helemaal verliefd op was!

1 zou ik voor de cd17 moeten gaan of is er iets uit de lijn die qua uiterlijk lijkt op de sr8002 wat zeker net zo goed is, dan wel niet beter (dit alles gebaseerd op specificaties of ervaring van jullie). En is er als ik wel voor de cd17 moet gaan een silver versie (staat mij iets van bij dat die er vanaf de mkII is??

2 omdat er toch nog een het een en ander op dvd staat kan ik dan niet net zo goed een dvd-speler kopen (corrigeer me als ik nu complete onzin uit begin te kramen...) die ook ongeveer net zo goed is voor cd's?

Mijn zoek prijs 2 de hands ligt max op 400/450 euro maar dat wil ik dan eigenlijk verdelen in standalone cd-speler max 350 en dvd/cd-speler max 450.

Bovenstaande vragen zijn puur om te kijken naar welke spelers ik zou kunnen zoeken op de tweede hands markt.

Graag hoor ik van jullie!

JohnWx

lijkt totaal niet op de lijn van de CD17 die 8002 je moet het zoeken uit die tijd in de Range cd spelers
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citeer1 zou ik voor de cd17 moeten gaan of is er iets uit de lijn die qua uiterlijk lijkt op de sr8002 wat zeker net zo goed is, dan wel niet beter (dit alles gebaseerd op specificaties of ervaring van jullie). En is er als ik wel voor de cd17 moet gaan een silver versie (staat mij iets van bij dat die er vanaf de mkII is??
Je zoekt dus iets wat naar jouw mening mooi oogt.
In dat geval kies iets wat je mooi vind.
Citeer2 omdat er toch nog een het een en ander op dvd staat kan ik dan niet net zo goed een dvd-speler kopen (corrigeer me als ik nu complete onzin uit begin te kramen...) die ook ongeveer net zo goed is voor cd's?
Iedere dvd speler is in staat een cd af te spelen ,dus je zou net zo goed een dvd speler kunnen kopen .
CiteerMijn zoek prijs 2 de hands ligt max op 400/450 euro maar dat wil ik dan eigenlijk verdelen in standalone cd-speler max 350 en dvd/cd-speler max 450.
De laatste optie lijkt mij het beste .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

RoGEK

als je van een 5005 naar een 8002 gaat switchen voor stereo zou het krom zijn om een dvdspeler als cdspeler te gaan gebruiken...  frusty frusty

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

TurboMarco

Dat ligt eraan wat je wilt ,een dvd speler kan ook cd's afspelen ,een cd speler geen dvd's  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Niber

En misschien heeft de SR8002 wel een prachtige DAC en zou de dvd-speler puur als loopwerk gebruikt worden.  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op juli 12, 2013, 09:50:33
En misschien heeft de SR8002 wel een prachtige DAC en zou de dvd-speler puur als loopwerk gebruikt worden.  :wink:

+1
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

kdt

Ik zou voor de CD 17 mk 2 M gaan, deze is inderdaad zilverkleurig (platina), geweldige speler (heb deze zelf ook). Je kunt ook opteren voor de mk 3 uitvoerig, die heeft een instelbaar filter, maar of dat nu zo'n succes / item is betwijfel ik.
Je moet de mk 2 M toch voor zo rond de 250-350 euro kunnen vinden op MP. Ik wil mijn speler nog niet verkopen ofschoon ik hem weing (meer) gebruik ivm streaming audio.
Succes!
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Gerkro

Hmmm bruikbare informatie!

Ik neig toch wel richting de good old cd17... Maar was dus benieuwd of er überhaupt in die genoemde prijsklasse een dvd-speler is die de cd17 kan evenaren? Heb ook veel goede reviews gelezen over de dv17, maar die zie je bijna nooit voorbij komen tweedehands en als dat al gebeurd dan is het de zwarte uitvoering.

En ik las ook dat ik de dvd-speler kan gebruiken als loopwerk, maar heeft er iemand ervaring met die oplossing?

Citaat van: kdt op juli 12, 2013, 15:37:02
Je moet de mk 2 M toch voor zo rond de 250-350 euro kunnen vinden op MP. Ik wil mijn speler nog niet verkopen ofschoon ik hem weing (meer) gebruik ivm streaming audio.
Succes!

En er is niks wat ik kan doen om je over te halen ;-)

JohnWx

en ik dacht dat je zei bijpassend bij de receiver  violent1 violent1 violent1 :-)

Dan altijd een CD17 die koop je voor 200 euro
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Gerkro

Citaat van: John Wx op juli 12, 2013, 19:38:01
en ik dacht dat je zei bijpassend bij de receiver  violent1 violent1 violent1 :-)

Dan altijd een CD17 die koop je voor 200 euro

Ik bedoelde dat iig niet zo.... ;-) de apparaten komen niet op elkaar te staan, maar ik kan het thuis niet verkopen als de een silver is en de ander champagne..... ;-)

Maar dan dus toch de cd17!!
Helaas kom je de mkII niet zo vaak tweedehands tegen in het silver.... Maar de aanhouder wint ;-)

Mochten er nog andere alternatieven zijn die ik mee kan nemen in mijn zoektocht... Graag!

RoGEK

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

RoGEK

Nee nee.. ben maar niet bang..

Doelde meer op een sa15 omdat die i het zilver te krijgen is.
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17