Hallo,
Ik heb een vraag.
Ik ben in het bezit van een
SR7007, aangezien ik (nog) 2 luidsprekers heb, heb ik er een standaard stereo opstelling van gemaakt met de speakers aangesloten op Front L/R.
In vergelijking met mijn oude
Sony FA 3 ES versterker vind ik het geluid van mijn luidsprekers zacht klinken.
Als ik op mijn oude stereo versterker de volume knop een kwart tot een derde open draaide, werden de buren echt niet blij van me.
Nu kan ik het volume tot ruim over de helft open schroeven om op het zelfde niveau te spelen.
(Als ik op mijn oude versterker tot over de helft was gegaan waren de ramen er uitgeblazen)
De FA 3 ES was trouwens maar 60 W (20-20khz @8 ohm)
Mijn
luidsprekers: Tannoy P40. (oude Precision serie uit '98) kunnen een versterker vermogen aan tot 200W per kanaal @ 8 ohm. de luidsprekers hebben een gevoeligheid van 92 dB
Dit zou toch probleemloos aan te sturen moeten zijn voor de
SR7007? Misschien is het ook gewoon mijn beleving en moet ik wennen aan een volume schaal van 0-100 met daarbij een draaiknop die oneindig rond gaat i.p.v. een echte ouderwetse stalen volumeknop met db schaalverdeling (wel met AB en motordrive
)
Maar voor mijn gevoel zou een SR7007 op half volume en blok verder te horen moeten zijn........
p.s. Alle bron ingangen staan nog gewoon op 0 dB. Is het raadzaam om die vol open te zetten ? (maakt mijn inziens wel wat uit, maar scheelt niet de hele wereld)
Wie van jullie weet raad?
Alvast bedankt,
Ton