Overstappen van CD5004 naar UD5007 zinvol?

Gestart door koloro, juli 03, 2013, 10:36:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

koloro

Om ruimte te besparen overweeg ik mijn CD5004 en bluray speler van Sony te vervangen door een UD, hoogstwaarschijnlijk de UD5007.

Is dit verstandig?
Over mijn CD5004 ben ik zeer tevreden, goede weergave... een prima apparaat. Hiervoor de vraag of ik er op achteruit ga?
Ik denk dat de blurayspeler vele malen beter kan  :yes:, vandaar mijn overweging.

Is een UD nu een echte bluray speler waar "je ook een CD op kunt afspelen" of zit er een scheiding in het apparaat? Geeft die tijdens het spelen van de CD ook de info in het display weer of alleen maar de speeltijd?

Ik hoor graag jullie ervaringen met een UD, adviezen zijn zeer zeker welkom notworthy

JohnWx

als je ruimte wilt besparen is het een goed idee


denk persoonlijk niet dat de 5007 beter zal zijn alleen wel meer functioneler


van de cd geeft hij alleen de tijd weer en de eventuele tekst cd 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

koloro

denk persoonlijk niet dat de 5007 beter zal zijn alleen wel meer functioneler
Dank je John, bedoel je dat ook de bluray niet beter zal zijn?

CD begrijp ik dat dit niet beter kan, die is al heel goed (vind ik)

JohnWx

Citaat van: koloro op juli 03, 2013, 12:09:11
denk persoonlijk niet dat de 5007 beter zal zijn alleen wel meer functioneler
Dank je John, bedoel je dat ook de bluray niet beter zal zijn?

CD begrijp ik dat dit niet beter kan, die is al heel goed (vind ik)

Denk als je ze om de beurt hoort je niet kan zeggen welke het is en die eventuele verschillen zijn dan zo klein vaak verbeelden we het ook denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

koloro

Het gaat mij ook om de beeldweergave, ik verwacht van de Marantz meer, maar is dat terecht?

gr Koloro

WilliamB

De UD5007 is volgens mij de opvolger van de UD5005. Er staan erg veel reacties hier op het forum over deze UD5005.
Goede reacties. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

JohnWx

Citaat van: koloro op juli 03, 2013, 13:19:47
Het gaat mij ook om de beeldweergave, ik verwacht van de Marantz meer, maar is dat terecht?

gr Koloro

Als je een DVD op zet is het al mooi van elk fatsoenlijk merk

Meer als wat er op een dvd of blu ray staat kan hij niet weergeven ligt ook weer aan de tv etc.

Je kan er vanuit gaan dat het is erg goed is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

koloro

Citaat van: WilliamB op juli 03, 2013, 13:56:48
De UD5007 is volgens mij de opvolger van de UD5005. Er staan erg veel reacties hier op het forum over deze UD5005.
Goede reacties. :yes:


Klopt, ik heb hier dankbaar gebruik van gemaakt. Maar ik weet uit ervaring dat niet iedere opvolger van een type automatisch beter is :no: Vandaar even dit hengeltje uitgegooid :wink:

Zoldar

Qua beeld schiet jer niets mee op want bijna alle blu ray spelers spelen prima beeld af. En qua geluid lijkt het me ook geen verschil te geven.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

koloro

Citaat van: John Wx op juli 03, 2013, 14:01:21
Als je een DVD op zet is het al mooi van elk fatsoenlijk merk

Meer als wat er op een dvd of blu ray staat kan hij niet weergeven ligt ook weer aan de tv etc.

Je kan er vanuit gaan dat het is erg goed is

We spelen alleen maar originele Blurays, ik heb daar een beter gevoel en heb dan het idee dat ik "alles" heb wat er bij de film/muziekuitvoering hoort.
Voor mijn TV ben ik niet zo bang, Panasonic plasma 50inch (TXP50GT60E), heerlijk genieten... :yes:

koloro

Citaat van: Zoldar op juli 03, 2013, 14:19:44
Qua beeld schiet jer niets mee op want bijna alle blu ray spelers spelen prima beeld af. En qua geluid lijkt het me ook geen verschil te geven.

:| Oeps, een hele boute uitspraak volgens mij. Waarom zijn er dan zoveel fora en verschillende merken/klassen apparatuur? Ik ben een gebruiker, geen kenner, maar maak graag gebruik van (andermans) kennis :wink:

WilliamB

Kan je niet kijken naar een UD5005 of UD7006 ?
Misschien zijn deze nog ergens nieuw te koop.

Ik heb zelf de UD7006, en ben er erg tevreden over.
Een minpuntje is de opstart tijd van deze speler, maar dat vindt ik zelf geen probleem.

Veel succes met je zoektocht.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

koloro

Citaat van: WilliamB op juli 03, 2013, 14:32:20
Kan je niet kijken naar een UD5005 of UD7006 ?
Misschien zijn deze nog ergens nieuw te koop.

Ik heb zelf de UD7006, en ben er erg tevreden over.
Een minpuntje is de opstart tijd van deze speler, maar dat vindt ik zelf geen probleem.

Veel succes met je zoektocht.


Dank je William, goeie opties, qua prijs weinig verschil.
Over het algemeen zijn de blurayspelers inderdaad erg traag met opstarten, ikzelf heb daar ook niet zoveel problemen mee, ik wacht wel even :zzz: :wink:

Actionhost

Citaat van: koloro op juli 03, 2013, 14:26:51
:| Oeps, een hele boute uitspraak volgens mij. Waarom zijn er dan zoveel fora en verschillende merken/klassen apparatuur? Ik ben een gebruiker, geen kenner, maar maak graag gebruik van (andermans) kennis :wink:

Niet een heel erg boute uitspraak hoor van Zoldar. Ik verwacht ook weinig geluidsverschil met CD's tussen deze 2. Wellicht is de BR wat onhandiger met de trage opstarttijd.

En beeld zal meer dan prima zijn, maar verwacht geen wonderen. Ik heb ook wel eens mijn relatief eenvoudige "oude" Sony BR speler vergeleken bij mij thuis met een UD7006. Amper verschil, wellicht iets in het voordeel van de Marantz maar viel niet van m'n stoel.

En forums zijn er over ieder denkbaar onderwerp.....dat gegeven zegt niet veel  :-)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

koloro

Bedankt voor de waardevolle toevoegingen, misschien moet ik nog maar eens goed nadenken voordat ik alles inruil en geld uitgeef voor een gelijkwaardige vervanging.
UItgeven is zo gedaan... :yes: