Beste forumgangers,
Sinds 1997 al bezit ik de een Slimline set, bestaande uit een receiver SR1040 en een CD1020 (zie foto's). Mijn 2 'maatjes' staan al die tijd reeds hun signalen aan mij over te brengen via een paar Infinity's Kappa 6.2i serie II.
Ik heb genoemde apparatuur nieuw en na een uitgebreide luistersessie gekocht bij een HIFI-zaak in Doetinchem en vele jaren heb ik deze combi met plezier als muzikale levensgezellen gehad.
Ik begin echter vast te stellen, dat de sleet erop raakt. Dat betekent overigens niet dat ik het setje van de hand wil doen. Integendeel...! Het spul doet nog steeds trouw haar best het mij naar de zin te maken.
Helaas steken er de laatste tijd alleen steeds meer kleine onhebbelijkheden de kop op, waarvoor ik een oplossing zoek. Ik heb al veel rondgekeken en hoop hier de kennis en kunde te vinden de mij verder helpen. Ik zal trachten een beeld te schetsen van de situatie, dus daar gaat-ie...
- in de onderste regionen van de volumeregeling zit een steeds grotere onbalans tussen links en rechts (sinds 4 à 5 jaar)
- ik heb sterk het idee dat het geluid steeds schreeuweriger word. Het lijkt wel of de versterker zich meer en meer focust op het middentonengebied. Bijstelling van de toonregeling bass/treble -die altijd neutraal stond- geeft wel verandering, maar het blijft enigszins onaangenaam klinken.
- Als ik de installatie uitschakel middels de toets op het frontv van de receiver, komt het regelmatig voor dat mijn kameraad geen zin heeft in stoppen en zichzelf ± 5 seconden weer inschakelt. Een nobel streven, edoch op dat moment ongewenst.
- verder word de receiver nogal warm, maar dit is blijkbaar een bekend probleem, afgaande op andere topics aangaande de SR1040. Ik doe haar dan meestal ook het zwijgen toe door de hoofdswitch (achterop) te bedienen.
Opgemerkt moet worden, dat de set na ingebruikneming nooit onderhoud heeft gehad.
Hierbij mijn vraag: Wie kent de problemen, kan ze in kaart brengen (ook financieel en incl modificaties) en mogelijk ook vakkundig oplossen, indien dit nog aantrekkelijk is.
Ik heb enig verstand van koelmachines en auto's (hobby) maar weinig van deze materie
Ik verneem het graag