Verbruik SR7007 als netwerk verbinding aan staat ?

Gestart door CBdicX, juni 20, 2013, 13:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Weet iemand het verschil in verbruik tussen standby en standby met netwerk verbinding ?
Was ik benieuwd naar om te weten of dat veel uit maakt.
Ik vind het vervelend wanneer deze verbinding uitstaat en de receiver steeds zich weer moet aanmelden.
Dit gaat vaak ook niet goed, dan blijft hij hangen op Netwerk of logt in op vTuner en dan blijft het rondje maar draaien en draaien, maar geen verbinding.
Met netwerk verbinging aan in standby heeft de receiver dit gedoe niet, altijd direct verbinding, maar ja, ten koste van hoeveel watt per uur ? (en dat dus 24/7 x 365)
Kan daar niets over vinden........

Maus

Ik denk niet erg veel. Word hij veel warmer als ie aan staat? Zal een paar watt hooguit zijn het is immers maar een klein stukje elektronica, geen versterking of iets.

AndreC

Citaat van: CBdicX op juni 20, 2013, 13:06:43
Weet iemand het verschil in verbruik tussen standby en standby met netwerk verbinding ?
Was ik benieuwd naar om te weten of dat veel uit maakt.
Ik vind het vervelend wanneer deze verbinding uitstaat en de receiver steeds zich weer moet aanmelden.
Dit gaat vaak ook niet goed, dan blijft hij hangen op Netwerk of logt in op vTuner en dan blijft het rondje maar draaien en draaien, maar geen verbinding.
Met netwerk verbinging aan in standby heeft de receiver dit gedoe niet, altijd direct verbinding, maar ja, ten koste van hoeveel watt per uur ? (en dat dus 24/7 x 365)
Kan daar niets over vinden........

Hij heeft een verbruik van 0,2 watt in stand-by stand.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

CBdicX

Citaat van: AndreC op juni 20, 2013, 17:35:55
Hij heeft een verbruik van 0,2 watt in stand-by stand.
ok, maar nu stand-by met netwerk ?

CBdicX

Citaat van: Maus op juni 20, 2013, 16:33:05
Ik denk niet erg veel. Word hij veel warmer als ie aan staat? Zal een paar watt hooguit zijn het is immers maar een klein stukje elektronica, geen versterking of iets.
Niet erg warm maar wel iets.
Ik had een Onkyo en die werd wel gewoon goed warm in stand-by met netwerk, de 7007 is duidelijk koeler......

AndreC

Citaat van: CBdicX op juni 20, 2013, 20:04:52
ok, maar nu stand-by met netwerk ?

Is het zelfde, in de stand-by wordt het gehele versterker gedeelte uitgeschakeld.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

AndreC

#6
http://m.marantz.nl/DocumentMaster/NL/SR7007_NL.pdf

Helemaal rechts onderaan staat het ook, en rechts boven staat ook nog extra green in stand-by bij.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

CBdicX

Thx  hello
Scheelt een hoop geklooi met dat netwerk aan  :lol:

Brossie

Op pagina 180 van de handleiding staat:

Algemeen
Voeding: 230 V wisselstroom, 50/60 Hz
Stroomverbruik:670 W

Stroomverbruik in stand-bymodus:0,2 W

Stroomverbruik in CEC stand-bymodus:0,5 W

Stroomverbruik in netwerkstand-bymodus:2,7 W

Hij verbruikt duidelijk meer met netwerk aan dan met netwerk uit.

CBdicX

Citaat van: Brossie op juli 23, 2013, 13:00:40
Op pagina 180 van de handleiding staat:
Stroomverbruik in netwerkstand-bymodus:2,7 W

Hij verbruikt duidelijk meer met netwerk aan dan met netwerk uit.

Dat is belachelijk veel, en dit x 24 = 64,8 watt per dag  :-o
Nou, dan gaat deze instelling weer op UIT.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op juli 23, 2013, 22:43:14
Dat is belachelijk veel, en dit x 24 = 64,8 watt per dag  :-o
Nou, dan gaat deze instelling weer op UIT.

ga jij de rest van je huis ook is nalopen  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

CBdicX

Zal best hoor, en natuurlijk zitten er overal van die kleine en grote stroomvreters, maar een kleine 65 watt alleen om een Internet verbinding in stand te houden die 4-5 uur per dag gebruikt word vind ik onzin.......
Ik zal eens kijken hoe vaak mijn vrouw haar vibrator oplaad, zal ook wel wat schelen als ik dat kan verminderen, maar dan moet ik wel de audio hobby uren terug schroeven, maar of ik daar zin in heb  :-D

CBdicX

Het blijft voor mij met stip het probleem nummer 1 voor welke Marantz receiver dan ook die Internet radio heeft !
Ik heb nu diverse modellen gehad en allemaal lopen ze te klooien met het "onthouden" van de laatst gebruikte radio zender.
Wat daar nu zo moeilijk aan is begrijp ik niet.
Als je met netwerk verbinding AAN werkt is er niets aan de hand, 1 druk op Internet radio en hoppa, verbinding.
Maar nu met netwerk verbinding UIT, de receiver gaat naar Nederland, of probeert een zender in te laden wat niet lukt, het rondje blijft maar draaien en draaien.
Ik heb stations staan in Radiomarantz (via de PC gemaakt) en in favorieten, exact dezelfde lijst, maar zodra ik naar een andere bron ga en de 7007 uit zet en daarna weer opstart maar dan met Internet radio gaat het mis, die Koekebakker weet niet wat de laatst gebruikte zender is.....

Doe ik wat verkeerd of is dit gewoon een slecht ontworpen optie en moet Marantz dit eens aanpakken ?

visuel

Citaat van: CBdicX op juli 24, 2013, 16:42:36
Het blijft voor mij met stip het probleem nummer 1 voor welke Marantz receiver dan ook die Internet radio heeft !
Ik heb nu diverse modellen gehad en allemaal lopen ze te klooien met het "onthouden" van de laatst gebruikte radio zender.
Wat daar nu zo moeilijk aan is begrijp ik niet.
Als je met netwerk verbinding AAN werkt is er niets aan de hand, 1 druk op Internet radio en hoppa, verbinding.
Maar nu met netwerk verbinding UIT, de receiver gaat naar Nederland, of probeert een zender in te laden wat niet lukt, het rondje blijft maar draaien en draaien.
Ik heb stations staan in Radiomarantz (via de PC gemaakt) en in favorieten, exact dezelfde lijst, maar zodra ik naar een andere bron ga en de 7007 uit zet en daarna weer opstart maar dan met Internet radio gaat het mis, die Koekebakker weet niet wat de laatst gebruikte zender is.....

Doe ik wat verkeerd of is dit gewoon een slecht ontworpen optie en moet Marantz dit eens aanpakken ?

Voor 2,7W  (< 1,5ct per dag) zou ik me niet druk maken hoor!
Een paar keer het volume minder hard zetten en je hebt het er al uit!
:yes: