SR38?

Gestart door LuukL, juni 17, 2013, 18:58:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

LuukL

Hallo,

Mooi forum hebben jullie hier!  Mijn Onkyo TX-80 heeft het begeven (rechterkanaal is ermee opgehouden), en ik zit te denken aan een Marantz als opvolger. Ben een groot muziekliefhebber, maar nu nog student dus het moet allemaal voor niet zo veel geld.
Ik zag op marktplaats een tweedehands SR38 te koop staan maar kon er online amper iets over vinden. Weet iemand of dit een degelijke receiver is? Ik stuur er een paar Technics Sb-5 speakers mee aan.

LuukL

Of kan ik beter voor een denon dra 201sa gaan?

Excuses als dit niet de plek is voor vragen van beginners, maar de hifi wereld is ingewikkelde materie en advies wordt zeer gewaardeerd :-)

JohnWx

Hoi Luuk


Wat is je budget ?

De SR38 is geen hoogvlieger en ook al redelijk gedateerd

De Denon is wat jonger
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Spreken we hier over "recievers"?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

LuukL

Ja een receiver is wel fijn, als ik een goede deal op een versterker (dus zonder tuner) vind dan koop ik er wel een losse tuner bij maar liever alles in één. Budget is 100 euro. Kan die Denon voor 45 euro krijgen, als alles nog mooi werkt lijkt me dat prima.
De Denon zou 50 watt per kanaal leveren op 4 ohm. Mijn technics sb-5 zijn 8 ohm en het zijn flinke jongens. Is die Denon wel krachtig genoeg om mooi geluid bij hoog volume te geven? Het hoeft niet idioot, maar mijn appartement is goed geïsoleerd en daar wil ik soms wel gebruik van maken.

JohnWx

Citaat van: LuukL op juni 17, 2013, 23:35:03
Ja een receiver is wel fijn, als ik een goede deal op een versterker (dus zonder tuner) vind dan koop ik er wel een losse tuner bij maar liever alles in één. Budget is 100 euro. Kan die Denon voor 45 euro krijgen, als alles nog mooi werkt lijkt me dat prima.
De Denon zou 50 watt per kanaal leveren op 4 ohm. Mijn technics sb-5 zijn 8 ohm en het zijn flinke jongens. Is die Denon wel krachtig genoeg om mooi geluid bij hoog volume te geven? Het hoeft niet idioot, maar mijn appartement is goed geïsoleerd en daar wil ik soms wel gebruik van maken.

8 ohm zegt niets wat is het rendement van de speakers, en dat is 87 db

50 watt is meer als zat om een woonkamer mee te vullen

Denk dat je voor 100 euro wel wat beters kan kopen dan deze 2



http://link.marktplaats.nl/688765213  Pioneer receiver
http://link.marktplaats.nl/688534419  Onkyo receiver
http://link.marktplaats.nl/688257487  Marantz versterker
http://link.marktplaats.nl/686626526 Philips receiver
http://link.marktplaats.nl/685867357  Marantz receiver
http://link.marktplaats.nl/685493661  Onkyo receiver
http://link.marktplaats.nl/669266800  Marantz receiver
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

LuukL

Bedankt voor de hulp!
Ik twijfel bij de keuze tussen een stereo en een surround receiver. Ik heb alleen maar stereo nodig, en als ze even duur zijn geeft de stereo receiver meer waar voor je geld toch? (in principe)
Die PM 4400 OSE ziet er erg mooi uit.
Maar die SR-73 is klaar voor surround, heeft meer power en is nog goedkoper ook!
Waar zit het addertje?

AndreC

Citaat van: LuukL op juni 18, 2013, 01:58:08
Bedankt voor de hulp!
Ik twijfel bij de keuze tussen een stereo en een surround receiver. Ik heb alleen maar stereo nodig, en als ze even duur zijn geeft de stereo receiver meer waar voor je geld toch? (in principe)
Die PM 4400 OSE ziet er erg mooi uit.
Maar die SR-73 is klaar voor surround, heeft meer power en is nog goedkoper ook!
Waar zit het addertje?

Er is geen adder.
De een vraagt dit voor een product, de andere dat.
Ik zo eerst bij je zelf ten rade gaan wat je wil.
Kijk wat in aanbod is binnen budget, lees erover via Google, en beslis dan.

Wat jij mooi vindt hoeven wij niet mooi te vinden, dus de adviezen die je hier krijgt is vaak gebaseerd op eigen smaak.

Vragen stellen hier mag je zeer zeker, maar volg je eigen gevoel.
Wil je alleen stereo, kies dan een stereo in je budget, twijfel je nu over wel of niet surround in de toekomst dan kies je een reciever.
Wat John jou gaf aan links zijn zo maar goede links binnen budget, dus heb je al leesvoer  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: LuukL op juni 18, 2013, 01:58:08
Bedankt voor de hulp!
Ik twijfel bij de keuze tussen een stereo en een surround receiver. Ik heb alleen maar stereo nodig, en als ze even duur zijn geeft de stereo receiver meer waar voor je geld toch? (in principe)
Die PM 4400 OSE ziet er erg mooi uit.
Maar die SR-73 is klaar voor surround, heeft meer power en is nog goedkoper ook!
Waar zit het addertje?

Nee stereo geeft niet meer waar voor ze geld, een gewone receiver word haast niet meer gemaakt

Er is geen addertje het is wat de gek er voor vraagt en voor geeft

Voordeel is wel met een "nieuwere" receiver dat je ook wat digitale aansluitingen heb
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

LuukL

Oke, welke zouden jullie nemen? En is er echt één beter qua stereogeluid?

De SR 73 voor 50 euro (alleen stereo)
De ZR 6100  plus Multiroom boxje voor 70 euro (+voorversterker vanwege platenspeler)
Of de SR 4600 voor 85 euro in mijn thuisstad (+voorversterker vanwege platenspeler)


Maus

Zou voor de 6100 gaan :)

JohnWx

volgens mij is de 6001 zelfde als de 4600 alleen met die optie van multiroom radio


6100 pompom pompom pompom
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

LuukL

Oke goed punt, lees dat hij zelfs op de 5600 is gebaseerd maar dan met multiroom.

Nadeel is wel dat bij de ZR 6001 de optische ingangen blijkbaar kapot zijn. Je kunt echter inplaats hiervan gewoon de coax gebruiken toch?
En mocht ik dit een keer willen laten repareren, is dit een dure reparatie?

AndreC

Citaat van: LuukL op juni 19, 2013, 14:26:26
Oke goed punt, lees dat hij zelfs op de 5600 is gebaseerd maar dan met multiroom.

Nadeel is wel dat bij de ZR 6001 de optische ingangen blijkbaar kapot zijn. Je kunt echter inplaats hiervan gewoon de coax gebruiken toch?
En mocht ik dit een keer willen laten repareren, is dit een dure reparatie?

Mail SB Marantz of Hal9000, beide repareren audio en dergelijke.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.