TV en settopbox

Gestart door michielw, juni 17, 2013, 09:06:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

michielw

Hallo,
allereerst ben ik erg tevreden over het geluid dat er uit mijn 6006 komt. Echt schitterend. Ik heb alleen moeite met het TV kijken. Ik heb nu de settopbox als ingang (SAT) met HDMI en ook weer HDMI uit naar de TV. Ik heb dan dus geluid via de speakers. Nu heb ik twee problemen:
- ik wil (lang) niet altijd het geluid over de speakers. Nu heb ik uitgevonden dat ik de versterker kan uitzetten en dat dan de verbinding na een seconde of 2 weer tot stand komt met geluid van de TV zelf.
- maar dan moet de versterker wel eerst hebben aan gestaan. Als hij uit staat ik ik zet TV en settopbox aan gebeurt er niets.
Iemand tips/ideeën/oplossingen?

Gerard SR7007

In de Marantz instellen dat geluid via HDMI moet gaan. Dan is je pro :yes:bleem opgelost.

Marvin

#2
HDMI direct naar je tv en het geluid met glasvezel je versterker in.
Dat is de oplossing met het minste gedonder.

michielw

OK thnx, je bedoelt optische ingang gebruiken? Dat kan want die andere gebruik ik voor mijn Mac mini die er ook aan 'hangt' en ik heb er twee. Dan moet ik in de setup denk ik wel instellen dat hij het signaal uit de optische ingangen haalt?

Marvin


michielw

Thnx ga ik morgen doen!
Ontdek trouwens net dat als ik in Airfoil de Marantz kies terwijl hij uitstaat, deze aangaat, erg fraai!

Marvin

Hij zit vol met leuke dingetjes!