eindversterker zinvol??

Gestart door Remco1980, juni 16, 2013, 10:35:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Remco1980

Hallo,

Ik ben een beetje nieuw met Hifi dus kan zijn dat ik veel vraag op het forum.

Deze vraag gaat over eindversterkers.
Een eindversterker versterkt het signaal van de voorgaande versterker.
Maar wat merk ik hierdoor nu eigenlijk??
Word het geluid beter of gedetailleerder, of gaat het dan makkelijker op hogere volumes.

Ik heb een Marantz PM7004, wat is het effect als je daar nog een eindversterker achter hangt?
Of is dat een overbodig iets dan.
De PM7004 stuurt nu Monitor audio BX2 speakers aan.

ben er nieuwsgierig naar......

Bijvoorbeeld de marantz MM7025, echter is deze alleen in het zwart verkrijgbaar....vreemd

Actionhost

#1
Je heb al een voor- en eindversterker alleen dan in 1 kast  :-)

Losse eindversterker kan een wat betere controle over je luidsprekers geven. Maar je PM7004 is prima in staat om jouw huidige speakers aan te sturen. Lekker zo laten of, als je echt een upgrade wil, een (nog) betere/mooiere amp kopen (PM15 of zo  :wink:)
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Remco1980

Ok, dank je wel.
Had al een vermoeden dat het voor deze speakers voldoende was.
Maar leek me ook wel mooi de toren nog wat te verhogen.... :-D

In de toekomst dan....geld kwestie hahaha
Zet er wel een betaalbare platenspeler op, inplaats van een dure eindversterker er onder.

Actionhost

Citaat van: Remco1980 op juni 16, 2013, 12:54:55
In de toekomst dan....geld kwestie hahaha
Zet er wel een betaalbare platenspeler op, inplaats van een dure eindversterker er onder.

Daar zal je zeker meer plezier van hebben!
PM-15s2 Limited Edition/SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met 2M Blue/Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Modificatie/Synology DS213

Niber

 stupid Platenspeler staat garant voor een hoop plezier, mis je wat met vinyl hebt natuurlijk.  :-D

Wat heb je nou allemaal staan in je stapel?
Optisch is het zeker mooi een hoop Marantzen bij elkaar. Heb zelf ook mijn kastje vol met Marantz. Naast dat het mooi lijkt klinkt het ook nog eens lekker.  hello pompom

Denk overigens dat wanneer je een beter/ander geluid wilt hebben je eerst naar je speakers moet kijken en daarna pas naar je versterking (zijn topics vol over geschreven).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: Remco1980 op juni 16, 2013, 12:54:55
Ok, dank je wel.
Had al een vermoeden dat het voor deze speakers voldoende was.
Maar leek me ook wel mooi de toren nog wat te verhogen.... :-D

In de toekomst dan....geld kwestie hahaha
Zet er wel een betaalbare platenspeler op, inplaats van een dure eindversterker er onder.

Voor "wenig" iets moois altijd doen  hello
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Remco1980

Mijn toren op moment
Marantz PM7004
Marantz ST6003
Marantz CD6004

Nu bezig met iemand voor een Marantz UD7006 (weet nog niet of ik dat doe)
En aan het kijken voor een mooie platenspeler, waarschijnlijk geen marantz  :-(

Dat zou dan in totaal 5 stuks zijn op elkaar, kan dat geen kwaad, heb helaas geen andere oplossing.......
Als de dressoir dat houd heet dat... :-D

Marvin

Slaat vanzelf in protect, -en dan heb je je antwoord...

Maar dat zal wel los lopen. ;)

Remco1980

Het lijken me degelijke stevige constructies, redelijk dikke pootjes, dus zit toch nog wel een cm overal tussen voor wat lucht.
Maar stel het worden die 5 componenten, gaat het toch over de 20 kg.

Maar ja, er zijn versterkers die los al bijna 30 kg wegen  :wink:

Maus

Ik heb een versterker ooit eens belast door erop te gaan staan.

Durf ik bij sommige versterkers nog wel.

TurboMarco

Citaat van: Maus op juni 16, 2013, 23:31:45
Ik heb een versterker ooit eens belast door erop te gaan staan.

Durf ik bij sommige versterkers nog wel.
lol ik durf ook wel op iedere versterker te gaan staan ,er tegen aan schoppen lukt mij dan ook nog wel  :evil:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maus

 :x


;) Ghehehe. De 170DC durf ik het niet bij aan. de Sansui BA-F1 wel. Maar die heet niet voor niets BAF1.

Marvin

Ik heb een eindbak gehad van meer dan 35kg en 1200 Watt 8 Ohm en iets van 2000 4 Ohm, die kon je als fundering van je huis gebruiken.
Daar durfde ik best op te stampen, al heb ik dat uiteraard nooit gedaan.
Als je die ingeschakeld kreeg zonder dat de stoppen doorsloegen, zoog die ventilatie je boksershort van je kont.
Gewoon door de van je pijpen van je spijkerbroek heen.  :-D

Op normaal huiskamer volume, ongeveer 95/100db,overigens geen enkel verschil met de eindversterkers van m'n surroundbakkie.

(Om even on-topic te blijven).

Remco1980

dan kan ik het dus bij mijn PM7004 houden.
Ik kan trouwens toch geen eindversterker vinden die erbij past.
qua uiterlijk alleen de mm7025, maar die is alleen in zwart.
Ik heb alles zilver/goud.