geluidskwaliteit dv7600 of cd6002 ?

Gestart door martingrasdijk, juni 15, 2013, 14:00:14

Vorige topic - Volgende topic

martingrasdijk

Hallo allemaal,

Ik ben uitgekomen op cd cd6002 of dv7600 om toe te voegen aan mijn set. Desnoods verkoop ik mijn dv3002.
Is er verschil in cd geluidskwaliteit tussen de dv7600 en de cd6002? Ze gebruiken dezelfde DAC's (CS4398)

Beide spelers zijn te koop voor 100,- op MP. Ik ben van plan ze analoog aan te sluiten op mijn pm4001

Kan iemand mij advies geven?

martingrasdijk

ik heb de cd6002 aangeschaft.

nu nog een keuze maken of ik voor 250,- de pm7001ki aan ga schaffen. iemand die me kan vertellen of dit echt verschil gaat maken tov mijn pm4001?

JohnWx

Citaat van: martingrasdijk op juni 16, 2013, 19:50:15

nu nog een keuze maken of ik voor 250,- de pm7001ki aan ga schaffen. iemand die me kan vertellen of dit echt verschil gaat maken tov mijn pm4001?

op gewoon normaal volume niet MAAR Ki is altijd mooi/heb gehalte afwerking componenten en blijft over 10 jaar nog of meer dan 250 euro als Kennie RIP is
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

martingrasdijk

xander32

Citaat van: martingrasdijk op juni 16, 2013, 19:50:15

... Die KI is een mooie amp! Gefeli met de CD6002.

martingrasdijk

Thnx

Is de 7001KI open en gedetailleerd of juist wollig en warm volgens jullie?

JohnWx

Citaat van: martingrasdijk op juni 17, 2013, 22:49:26
Thnx

Is de 7001KI open en gedetailleerd of juist wollig en warm volgens jullie?

Het is een versterker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

AndreC

En een versterker versterkt, niet koud, lauw of warm, nee hij versterkt alleen  :schater:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Zoldar

ik wel.

gisteren een buizenbak (Graaf GM50b) vs een ht amp (Onkyo tx-nr5008) vergeleken en toch echt verschillen gehooord bij gelijke niveaus. het is maar aan wie je de vraag stelt.

Geef je oren de kost en staar je niet blind op mijn of andere stellige meningen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 18, 2013, 11:07:58
ik wel.

gisteren een buizenbak (Graaf GM50b) vs een ht amp (Onkyo tx-nr5008) vergeleken en toch echt verschillen gehooord bij gelijke niveaus. het is maar aan wie je de vraag stelt.

Geef je oren de kost en staar je niet blind op mijn of andere stellige meningen.

buizen is luisteren naar vervorming wat gewoon prettig klinkt ( niet mijn quote maar van AJ van den Hul)

Dan doet 1 van beide zijn werk niet goed  8-) :-P (2 walletjes eter)

JohnWx

Wat ik wel grappig/leuk vind is dat er vroeger en nog niet zo lang geleden er alleen maar over verschillen werd gepraat in dure high end sets dat is steeds meer gaan verschuiven naar zelfs de eerste in de line up van een merk/serie

interessant

Zoldar

na lullen is leuk. maar ga nou is een keer zelf luisteren. er is meer aan geluid dan een THD waarde.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 18, 2013, 11:14:47
na lolliestoklen is leuk. maar ga nou is een keer zelf luisteren. er is meer aan geluid dan een THD waarde.

Doe ik ook maar ik let op andere dingen dan blijkbaar