Display SR7007 dimmen ?

Gestart door CBdicX, juni 07, 2013, 18:41:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

CBdicX

Ik zoek me rot op de (DVD) manual maar kan hier niets over vinden, of ik kijk niet goed.
Is het onderste grote display te dimmen ?

Wat ik eigenlijk ook wel irritant vind voor zo'n prijzige receiver is dat als ik de subwoofer in de BD stand harder zet, of de midden speaker harder zet, dit ook overgenomen word in alle andere bronnen  :-(

Thx

AndreC

Citaat van: CBdicX op juni 07, 2013, 18:41:30
Ik zoek me rot op de (DVD) manual maar kan hier niets over vinden, of ik kijk niet goed.
Is het onderste grote display te dimmen ?

Wat ik eigenlijk ook wel irritant vind voor zo'n prijzige receiver is dat als ik de subwoofer in de BD stand harder zet, of de midden speaker harder zet, dit ook overgenomen word in alle andere bronnen  :-(

Thx

Stop maar met zoeken, is aan of uit, Maar niet dimmen.  violent1
Vond zelf ook al raar.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 07, 2013, 19:14:16
Stop maar met zoeken, is aan of uit, Maar niet dimmen.  violent1
Vond zelf ook al raar.

3 standen  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 07, 2013, 19:25:10
3 standen  :angel:
Klopt, aan - uit of auto off na ingestelde tijd, maar dat was de vraag niet  :lol:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 07, 2013, 19:28:06
Klopt, aan - uit of auto off na ingestelde tijd, maar dat was de vraag niet  :lol:

Dan heb ik er 5  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 07, 2013, 19:29:13
Heel scherp John.  :schater:

maar heb altijd de meest schijnende nodig word al oud
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 07, 2013, 19:31:02
maar heb altijd de meest schijnende nodig word al oud

Hahahaha, hier staat hij uit, zie display toch nooit.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

JohnWx

Citaat van: AndreC op juni 07, 2013, 19:32:20
Hahahaha, hier staat hij uit, zie display toch nooit.

blind tester  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

AndreC

Citaat van: John Wx op juni 07, 2013, 19:36:58
blind tester  8-)

Kan veel, maar niet door een muur kijken  violent1
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

CBdicX

En is het mogelijk om toch bepaalde voorkeurs instellingen per bron op te slaan ?

AndreC

Citaat van: CBdicX op juni 07, 2013, 22:40:59
En is het mogelijk om toch bepaalde voorkeurs instellingen per bron op te slaan ?

Wat voor mogelijkheden bedoel je ?
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

CBdicX

Citaat van: AndreC op juni 07, 2013, 23:56:08
Wat voor mogelijkheden bedoel je ?
Dingen zoals als volume nivo center speakers, volume nivo subwoofer.
Dat verschilt bij mij nogal, of ik een BD zit te kijken of naar Internet radio aan het luisteren ben.
Wat ik n u zie gebeuren is dat als ik de sub harder zet in een film en dan naar TV of Intenet radio ga, daar de sub ook harder staat.
Zo gek zullen ze bij Marantz toch niet zijn ?
Heb hiervoor Onkyo gehad en daar sla je per bron werkelijk alles op, hier kan je zelfs de sub geheel uitschakelen per bron als je dat wilt.
Jammer dat die Onkyo's er zo, eeeeeh, vierkant uit zien............

CBdicX

Ok, ik ben er achter wat nu het "probleem" is.
De bron dient actief te zijn !
Dus als ik BD kies, de BD speler niet aan heb staan dan worden de veranderingen niet door gevoerd.
Staat de speler wel aan dan word het wel opgeslagen.
En dit geld, gelukkig dan maar, ook voor de andere bronnen.
Wel is Marantz wat houterig betreft creatieve dingen.
Als ik bijvoorbeeld mijn tv box op Dolby uitvoer zet werkt M-Dax niet, op stereo uitvoer wel.
Zo zijn er wat meer kleine dingen waar Onkyo wat makkelijker in is, maar goed, Onkyo ziet er weer niet uit en ik moet er wel "voor de rest van mijn leven" tegenaan kijken..............
En over de klank niets dan goed  :-D

AndreC

Citaat van: CBdicX op juni 08, 2013, 09:50:23
Ok, ik ben er achter wat nu het "probleem" is.
De bron dient actief te zijn !
Dus als ik BD kies, de BD speler niet aan heb staan dan worden de veranderingen niet door gevoerd.
Staat de speler wel aan dan word het wel opgeslagen.
En dit geld, gelukkig dan maar, ook voor de andere bronnen.
Wel is Marantz wat houterig betreft creatieve dingen.
Als ik bijvoorbeeld mijn tv box op Dolby uitvoer zet werkt M-Dax niet, op stereo uitvoer wel.
Zo zijn er wat meer kleine dingen waar Onkyo wat makkelijker in is, maar goed, Onkyo ziet er weer niet uit en ik moet er wel "voor de rest van mijn leven" tegenaan kijken..............
En over de klank niets dan goed  :-D

Probleem opgelost, scheelt me weer een hoop type werk  :schater:
Veel plezier ermee.
Als je bron goed is heb je m-DAX helemaal niet nodig, test maar eens uit.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.