Citaat van: Actionhost op mei 29, 2013, 22:42:55
Wat ik al schreef, ik hoor echt verschillen of meen oprecht deze te horen (wellicht zonder dat ze er daadwerkelijk zijn). En maakt eigenlijk niet uit welke van de twee het is wat mij betreft. Ben geen hardcore believer hoor. Ik sluit autosuggestie niet uit.
Maar laatst gaf The Missus ook aan verschil te horen tussen mijn nieuwe en oude interlink (zonder een idee te hebben van het prijsverschil, zij ziet twee gele kabeltjes). Tsja....een geboren believer zullen we maar zeggen
Maar de hele liefhebberij is zeker voor een belangrijk deel een luxe die ik me veroorloof (welliswaar geen SC11S1/SM11S1, maar ik zie mijn set al als luxe). Het geeft een zekere pride of ownership en dat is ook wat waard (inderdaad net als een dure klok etc)
Pride of ownership vind ik een mooie uitdrukking inderdaad.
Ik benader het van de andere kant. Zodra ik de indruk heb dat een kabel wat doet, wil ik hem niet. Die dingen horen geen klankmatige invloed te hebben (vanuit technisch perspectief). Wel geef ik geld uit aan degelijkheid. dwz. een mooie, degelijke kabel.
Heb hier een hele keur aan kabels. Van Damme, Van Monster, van den Hul, Kimber AudioQuest, QED en MIT. De enige die iets doet met het geluid is de MIT. Daarvan veranderd het stereobeeld. Maar die heeft ook een correctie netwerk er in verwerkt...