Luidsprekerbox draad/220-240 volt?

Gestart door Floris, mei 27, 2013, 20:49:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floris

Ben ik een soort uberafrikaan als ik gewoon installatiedraad gebruik voor m'n boxen?
:roll: :mrgreen: :mrgreen:
Lees , 2.5 mm kwadraat volkoper.
Wat je dus gebruikt voor het installeren van je electra thuis.

xander32

Citaat van: Floris op mei 27, 2013, 20:49:42
Ben ik een soort uberafrikaan als ik gewoon installatiedraad gebruik voor m'n boxen?
:roll: :mrgreen: :mrgreen:
Lees , 2.5 mm kwadraat volkoper.
Wat je dus gebruikt voor het installeren van je electra thuis.
... Is wel enigzins afwijkend van het normale maar als het voor jou werkt, werkt't :-).

Floris

Hee xander, ik weet het, maar het is iig voor even tijdelijk, om de boxen te testen in combinatie met binnengekomen marantz spul verkregen via ebay.
wil eea even uittesten of het naar behoren werkt, zodoende.

JohnWx

kan je ook lampendraad nemen  :-)


om te testen prima vroegeruhhh deed men niet anders

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Audiotic

#4
Sorry, maar op dit forum wordt je alleen serieus genomen bij minstens 4mm2 koper/goud/zilver litze mengsel met teflon isolatie, gedemagnetiseerd, en dan biwire of bi-amping aangesloten, hoor!

Uiteraard door de aartsbisschop op 1e paasdag ingezegend. Of de imam of rabbijn, daar doen we dan weer niet lastig over.

:-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Floris

#5
 hello hello :zzz:

Erg fraai beschreven!
Hulde!

@john; klopt , het lampendraad, alleen heb dat momenteel niet liggen.
Installatiedraad daarintegen wel, zat.

als ik zo vrij mag zijn, waar moet ik het eind jaren 70, begin jaren 80 spul nou op zetten qwa selector: 220 of 240 volt ?
Uiteraard het inet bezocht, maar krijg geen 1 duidig antwoord hierin.

De 1 zegt lekker laten staan op 220, de ander adviseerd weer 240.
Globaal kent nederland vandaag de dag 230 volt, met een marge naar boven en beneden.

wil het mooie spul uiteraard niet slopen...


AndreC

Citaat van: Audiotic op mei 27, 2013, 21:56:34
Sorry, maar op dit forum wordt je alleen serieus genomen bij minstens 4mm2 koper/goud/zilver litze mengsel met teflon isolatie, gedemagnetiseerd, en dan biwire of bi-amping aangesloten, hoor!

Uiteraard door de aartsbisschop op 1e paasdag ingezegend. Of de imam of rabbijn, daar doen we dan weer niet lastig over.

:-)

:-D
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.