UD7007 bestanden streamen

Gestart door Aribombari, mei 26, 2013, 12:10:08

Vorige topic - Volgende topic

Aribombari

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van de UD7007 in combinatie met SR7007 die beide communiceren met mijn NAS.
Nu kan ik wel .mkv bestanden zien vie de UD7007 en afspelen maar niet al mijn.avi bestanden
Volgens mij moet dat wel kunnen.
Heeft iemand voor mij een tip?

Alvast bedankt voor het meedenken.

mc_alistair

Hi Aribombari,

De ene AVI is de andere AVI niet... AVI is puur de verpakking. Hoe een bestand opgemaakt is kan geheel anders zijn. Het kan dus zijn dat net die AVI's die de UD7007 niet toont encoded zijn met een Codec die de UD7007 niet ondersteund.

D.m.v. een tooltje zoals http://mediainfo.sourceforge.net/nl kan je er achter komen met welke coded de avi bestanden ge-encode zijn. Dan kan je nagaan of dit formaat wel ondersteund wordt door de UD7007.

Suc6

TOEVOEGING:
Ik zie op de site dat de UD dit ondersteund: "Netwerkvideo: MPEG / DivX / H.264 / WMV"
Wellicht heb je er een paar Xvid's tussen zitten o.i.d.?
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Aribombari

Beste mc_alistrair,

Bedankt voor het meedenken.
Er staan inderdaan ook Xvid's tussen.
De tool die je vermeld lukt niet om te downloaden.

Het schiet niet op zo met me. Al mijn apparatuur (tv en media player) herkend de bestanden
behalve mijn dure pas aangekochte Marantz :no:
Zwaar irritant.

mc_alistair

Ik herken de frustratie, heb al menig mediaplayer gehad, Divco, WesternDigital, AppleTV, etc etc, allmaal hadden ze wel weer wat... Eindoplossing voor mij was een HTPC.

Tooltje was een voorbeeld, er zijn er nog wel meer.

Wellicht heeft je UD nog een oude firmware, wellicht dat het updaten nog soelaas bied.

Anders...  :-(
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Flying_High

Het "probleem" zit waarschijnlijk in de gebruikte codec. Voor het gebruik van de codec moet door de fabrikant licenties worden betaald. Het is dus aan de fabrikant om te bepalen of zij hiertoe bereid zijn.

Mijn Mede8er speelt bijv. geen Divx af maar wel Xvid. De UD 7007 speelt wel Divx af maar weer geen Xvid. Dit is echter met een heel simpel programma aan te passen.

Via onderstaande link kom je op het Mede8er forum waar e.e.a. verder wordt toegelicht.
http://www.mede8erforum.com/index.php?topic=10726.0

Succes.
Mede8er MED800X3D 3Tb
Firmware V3.0
Wireless keyboard MED2KEY
Samsung UE46B7020
Marantz SR 7007
Philips FB825
van den Hul CS-122
B&W CC6 Center
Rel Q200E sub (5.1 & stereo)
Kenwood surr. sp.
Logitech Harmony One

jowa

Ik gebruik VidCoder voor het omzetten van files voor m'n Mede8er. Zoals Flying_High aangeeft ondersteund deze geen Divx meer.
Met VidCoder kan je alles soorten omzette naar bijv MKV.

Meer info op: http://vidcoder.codeplex.com/

Ook handig voor de UD-5005/5007/7006/7007.