SR5005 / Samsung UE46F8000 ARC, geen geluid

Gestart door Markvanoirschot, mei 26, 2013, 02:14:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markvanoirschot

Beste iedereen,

Ik heb onlangs een nieuwe f8000 van samsung aangeschaft. Deze heb ik via de ARC poort middels een high speed ethernet hdmi aangesloten op mijn SR5005. Echter zonder klinkend resultaat. Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Het vreemde is dat er wel een bepaalde connectie ontstaat, ik kan het volume van de sr5005 regelen via de tv en beide gaan tegelijk aan en uit. Nog gekker is dat ik inmiddels een manier heb gevonden om het geluid werkend te krijgen, terwijl beide apparaten aan staan de stekker eruit, (kan dit kwaad?) wanneer ik deze weer inschakel heb ik geluid, zolang ik tv wil kijken. De winkelier heeft mij inmiddels een nieuwe tv geleverd maar ook hier hetzelfde verhaal, het probleem lijkt hem toch echt in de sr5005 te zitten, of de communicatie tussen beide? Hdmi kabels meerdere malen vervangen, overal zelfde probleem.

Ik ben ten einde raad, iemand hier advies?  Nog wat overige info:
- ook een ps3 via hdmi op sr5005
- zowel ps3 als samsung via ethernet aangesloten op netwerk.

Alvast erg bedankt voor jullie hulp!

Gr, mark

k0ekw0us

Heb hetzelfde probleem tussen sr6006 en Samsung d7000 heb het maar opgegefen

koloro

Bij mij hetzelfde vanuit een SR5007.

Probeer eens bij de setup van de SR naar VIDEO en dan naar HDMI, speel hier met de besturing aan/uit.
Dit kan wel gevolgen hebben voor je besturing onderling van je apparaten (geen beeld wel geluid of andersom; tenminste daar heb ik last van).
Zorg er wel voor dat de HDMI op de juiste uitgang op de TV zit, meestal staat hier "(ARC)" bij.

Een andere oplossing is de tv rechtstreeks aan te sluiten op je topsetbox (ZIGGO?) op HDMI 1 van de TV en via het ARC HDMI uitgangspoort aan sluiten op je SR. Dan heb je twee kabels lopen naar je TV.

Succes.

Dijkie

Ik heb hetzelfde met een NR1604
Uiteindelijk HDMI besturing UIT gezet, toen werkte het.
Helaas gaat de receiver nu niet meer gelijk met de TV aan en uit  :-(

Volgens de handleiding zou het juist met HDMI besturing AAN moeten werken