Marantz Pm95 revisie

Gestart door HAL9000, mei 22, 2013, 22:17:00

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Citaat van: thanatos op mei 23, 2013, 15:31:58
Ws die gebakken weerstand naast die erecte diodes ? Die brandplek is niet van warmte dissipatie v/d diodes maar omdat waarschijnlijk er sluiting is geweest in een van de eindtrappen en dat verklaard ook het eerder werk daar aan.

Of die niet geplaatste flexibele thermische geleider pads in het ene eindtrapje ? Koelpasta kun je beter niet gebruiken omdat je het te dik moet smeren en het dan eerder isolerend dan geleidend werkt.

Verder wel een aardige klus zo'n PM95 wel eer van het je werk als het af is. Wel een waarschuwing ook voor de overige PM95 eigenaren om er tzt een keer naar te laten kijken!

Ik heb die 4  diodes  vervangen daar, die weerstand  is een veiligheid weerstand van 10 Ω  die nog  prima  is. 
Ik gebruik koelpasta  minimaal,  dat  de  achterkant van een transistor  genoeg  bedekt is.  Echter  gebruik ik ook   warmte  geleidend  kunstof.   

flexibel Thermische weerstand?  waar?  ik heb er  2  staan en beide  zijn identiek gemaakt.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: Paul op mei 23, 2013, 17:21:44
Is er aan andere trafo dan moeilijk te komen lijkt me een amp die toch wel de moeite waard is.

je hebt de brandplekken  nog niet gezien bij de voeding,  eindversterkers, volume en  DAC  en  stereo filters  shutup
Ding is een beetje  een dood paard. 

Paul

Citaat van: HAL9000 op mei 23, 2013, 17:25:23
je hebt de brandplekken  nog niet gezien bij de voeding,  eindversterkers, volume en  DAC  en  stereo filters  shutup
Ding is een beetje  een dood paard. 
Voor weinig kopen en als donor gebruiken ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

HAL9000

Voor mij niet  ik heb alles  al liggen in veelvoud.  Ook  sinds kort  een paar MOSFETS  pompom

SB_Marantz

Informeer even of ik die powertorren over kan nemen.

B.v.d.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Citaat van: SB_Marantz op mei 23, 2013, 17:44:13

B.v.d.
Ik heb nog wel een logeer adres. Kom ik t.z.t. jouw kant uit zoals reeds besproken.   :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

thanatos

Citaat van: HAL9000 op mei 23, 2013, 17:24:22
Ik heb die 4  diodes  vervangen daar, die weerstand  is een veiligheid weerstand van 10 Ω  die nog  prima  is. 
Ik gebruik koelpasta  minimaal,  dat  de  achterkant van een transistor  genoeg  bedekt is.  Echter  gebruik ik ook   warmte  geleidend  kunstof.   

flexibel Thermische weerstand?  waar?  ik heb er  2  staan en beide  zijn identiek gemaakt.

Lees mijn posting nog een keer Hal..

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op mei 23, 2013, 17:44:13

B.v.d.

ja  heb ik al gedaan.

SB_Marantz

Ik lees geen antwoord in je reply of een pm?
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op mei 23, 2013, 22:31:02
Ik lees geen antwoord in je reply of een pm?

Ja  dat is mijn fout, maar  ik vond het logisch dat ik onmiddellijk ging vragen.  Heb nog geen PM  gehad van die meneer,  maar zie hem a.s  maandag.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM