Mede8er 400x2s verbreekt ARC link Marantz SR5005

Gestart door jeeno202, mei 20, 2013, 18:11:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

jeeno202

Goedemiddag!

Ik ben in bezit van een Marantz SR 5005 home cinema receivers, Panasonic 42ST30 televisie en een Mede8er x2s. Ik heb hierbij een probleem waar ik niet uit kan komen en hoop dat jullie hiermee kunnen helpen.

Ik heb in de uitgang op mijn Marantz een HDMI 1.4 kabel naar mijn Panasonic lopen op HDMI 2 (ARC). Dit zorgt ervoor dat beide apparaten elkaar kunnen detecteren. Zet ik mijn televisie aan dan gaat mijn versterker  ook aan. Ook kan ik met de afstandsbediening van mijn televisie het geluid van mijn versterker bedienen en het geluid van de televisie loopt via de HDMI naar de reciever (geen optical kabel nodig).

Dit werkt probleemloos, tot zover.. Wanneer ik op de HDMI ingang van mijn receiver of die van mijn televisie de Mede8er aansluit wordt deze link verbroken en werken bovengenoemde functies allemaal  niet meer.

Op internet heb ik het antwoord gevonden door voor de Mede8er een DVI naar HDMI plug te gebruiken en daar weer een HDMI naar DVI kabel aan te koppelen. Hierdoor vervalt het audio verhaal en wordt alleen het beeld doorgegeven en kan dit de connectie niet meer verstoren. Dit heeft wel als nadeel dat ik het geluid van mijn Mede8er via een aparte optical kabel moet laten lopen en ik dan niet meer Dolby true HD of DTS HD kan weergeven.

Hoop dat jullie een idee hebben om het anders op te lossen!

Alvast bedankt.

Groeten,

Jeen

AndreC

Citaat van: jeeno202 op mei 20, 2013, 18:11:34
Goedemiddag!

Ik ben in bezit van een Marantz SR 5005 home cinema receivers, Panasonic 42ST30 televisie en een Mede8er x2s. Ik heb hierbij een probleem waar ik niet uit kan komen en hoop dat jullie hiermee kunnen helpen.

Ik heb in de uitgang op mijn Marantz een HDMI 1.4 kabel naar mijn Panasonic lopen op HDMI 2 (ARC). Dit zorgt ervoor dat beide apparaten elkaar kunnen detecteren. Zet ik mijn televisie aan dan gaat mijn versterker  ook aan. Ook kan ik met de afstandsbediening van mijn televisie het geluid van mijn versterker bedienen en het geluid van de televisie loopt via de HDMI naar de reciever (geen optical kabel nodig).

Dit werkt probleemloos, tot zover.. Wanneer ik op de HDMI ingang van mijn receiver of die van mijn televisie de Mede8er aansluit wordt deze link verbroken en werken bovengenoemde functies allemaal  niet meer.

Op internet heb ik het antwoord gevonden door voor de Mede8er een DVI naar HDMI plug te gebruiken en daar weer een HDMI naar DVI kabel aan te koppelen. Hierdoor vervalt het audio verhaal en wordt alleen het beeld doorgegeven en kan dit de connectie niet meer verstoren. Dit heeft wel als nadeel dat ik het geluid van mijn Mede8er via een aparte optical kabel moet laten lopen en ik dan niet meer Dolby true HD of DTS HD kan weergeven.

Hoop dat jullie een idee hebben om het anders op te lossen!

Alvast bedankt.

Groeten,

Jeen

Dit komt door het niet ondersteunen van het hdmi-cec protocol.
Hier zijn helaas geen normen voor.

Je kunt dit oplossen door wat je zei over dvi converter, of je haalt pinnetje 13 uit de hdmi plug, uiteraard die van plug van de hdmi kabel, of je ontleed de kabel, en in mijn geval was het de oranje kabel die ik door had moeten knippen als ik het op die manier gedaan had.

Ik heb op de slaapkamer de eminent em7080, daar had ik dit probleem ook, pinnetje afgebroken, probleem opgelost, je moet wel goede ogen hebben, aanbevolen is een vergrootglas te gebruiken.
Nu heb ik onder in de huiskamer de eminent em7380, bij deze heb ik die problemen niet.

Wat je ook kunt proberen is de mediaplayer aan te sluiten op de sr5005, doormidden van hdmi.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

jeeno202

Dag Andre,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb van de HDMI kabel (Voor media speler) het pennetje 13 (cec) verbogen. Na het aansluiten was de interferentie verholpen! Bedankt voor het support.

Onderstaand de codering per pen. + afbeelding

Pen   Signaal
1   TMDS data2 +
2   TMDS data2 afscherming
3   TMDS data2 –
4   TMDS data1 +
5   TMDS data1 afscherming
6   TMDS data1 –
7   TMDS data0 +
8   TMDS data0 afscherming
9   TMDS data0 –
10   TMDS clock +
11   TMDS clock afscherming
12   TMDS clock –
13   CEC
14   gereserveerd
15   SCL
16   SDA
17   CEC afscherming
18   +5 V voeding
19   Hot Plug Detect

Groeten,

Jeen





AndreC

Citaat van: jeeno202 op mei 21, 2013, 18:55:34
Dag Andre,

Allereerst bedankt voor je reactie. Ik heb van de HDMI kabel (Voor media speler) het pennetje 13 (cec) verbogen. Na het aansluiten was de interferentie verholpen! Bedankt voor het support.

Onderstaand de codering per pen. + afbeelding

Pen   Signaal
1   TMDS data2 +
2   TMDS data2 afscherming
3   TMDS data2 –
4   TMDS data1 +
5   TMDS data1 afscherming
6   TMDS data1 –
7   TMDS data0 +
8   TMDS data0 afscherming
9   TMDS data0 –
10   TMDS clock +
11   TMDS clock afscherming
12   TMDS clock –
13   CEC
14   gereserveerd
15   SCL
16   SDA
17   CEC afscherming
18   +5 V voeding
19   Hot Plug Detect

Groeten,

Jeen

Prima, blij dat ik je heb kunnen helpen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.