Hallo Ernst,
De elco zal inderdaad niet stuk zijn, en zelfs al heeft hij al zijn capaciteit verloren dan zal het lampje nog branden, misschien een beetje bibberend omdat de diode maar een halve sinus doorlaat en de elco zijn bufferwerking kwijt is. En als er sluiting in had gezeten dan had het er wel anders uitgezien...
Er zit een aparte aftakking op de transformator voor de verlichting(groen op het schema), de schaal en meter verlichting doet het wel dus dat werkt. deze lampjes branden ook op wisselspanning. De reden waarom de spanning voor het stereolampje word gelijkgericht is omdat de stereodecoder geen wisselspanning lust. Omdat het stereo lampje ook niet brand als je een andere ingang selecteert, bijv. aux of tape ga ik er alsnog vanuit dat het probleem niet in de stereodecoder zit.
Mijn vraag om over de condensator de spanning te meten was om zeker te maken dat we een "plus" hebben. Hier had de diode of weerstand het probleem kunnen zijn. Dus als de elco terug op zijn plek zit (of een nieuwe) alsnog even meten op pennetjes J721 en J713 van Print P700. Je moet hier rond de 8V gelijkspanning hebben.
Let wel op de polariteit (+ en -) van de elco met het terug solderen anders moet je je haar weer gaan wassen....
Als je hier spanning meet en alle bedrading goed zit dan blijf ik mijn geld op de mono schakelaar of de selectorswitch zetten.
Haal de spanning eens van de receiver en meet eens de weerstand tussen JS22 en JS23 op print PS01 PUSH SW.
Druk de mono schakelaar in en uit, als hij uit staat moet de weerstand 0 ohm zijn. zo ja dan is deze goed.
Dit kan je ook doen op P400 tussen J430 en J431 als de FM geselecteerd is, ook 0 ohm.
Zo kan je ook een groter deel "doorpiepen".
Succes en oh ja, wel netjes solderen!