Welke Marantz eindversterking kiezen

Gestart door Cobraatje, mei 19, 2013, 21:23:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Cobraatje

Door het anders opstellen van mijn set kan ik mijn 3 monoblokken, Vincent SP-997, niet meer goed kwijt.
Ik zoek nu voor mijn surrounds Aurum Cantus Leisure 2 SE mkII en center Aurum Cantus V4C andere eindversterking.
Omdat ik de Marantz PM14KI voor de fronts Aurum Cantus Melody 102 SE gebruik dacht ik aan Marantz.
Ik zit te denken aan: 3x MA-700 of de MM7055.
Wie kent deze eindversterkers en wie heeft er nog tips?


Audiotic

Klasse D's misschien? Lekker compact. Er staan wel een paar hele fraaie op MP en hifi.nl.
De 7055 is OK, maar niet meer dan dat.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cobraatje

Is klasse D beter geworden, vond wat ik tot nu toe gehoord heb niet prettig klinken.
Kun je toelichten waarom je de 7055 niet top vindt en ken je de MA700's?

gr Marcel

SB_Marantz

Citaat van: Audiotic op mei 20, 2013, 15:43:47

De 7055 is OK, maar niet meer dan dat.


Versterkt krom?

Wat is er niet meer dan ok aan?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Duyvis pinda's zijn altijd ok.  :schater:

Geen Velpon deze keer.  clown1
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Audiotic

Citaat van: Cobraatje op mei 20, 2013, 19:20:19
Is klasse D beter geworden, vond wat ik tot nu toe gehoord heb niet prettig klinken.
Kun je toelichten waarom je de 7055 niet top vindt en ken je de MA700's?

gr Marcel

Heb de 7055 eens geluisterd naast de 8003 (die ik zelf 2e hands had gekocht), bij de dealer in Kampen. Op een stel Sonus Fabers geloof ik, compacte. De 8003 was toch echt steviger in het laag, en wat ruimtelijker. Dat was puur om te zien of de 7055, hoewel "kleiner", maar nieuwer, moderner, verbeteringen Bracht.
Niet dus. Naderhand heb ik voor stereo 2 losse mono-blokken, ook 2e hands, gekocht, en tjonge wat een enorme stap weer. Dat degradeerde de 7055 weer. Voor mij.
Voor alle helderheid, de 7055 is een prima eindtrap, maar niet de top. Gewoon een goede.

De MA 700 ken ik niet. Zou wel eens willen horen naast mijn mono's.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cobraatje

Bedankt voor je antwoord Audiotic, dat verduidelijkt veel voor mij.
Ik was zelf ook al aan het googelen geweest. De MM7055 komt er tonaal goed af maar is geen powerhouse.

Voor stereo gebruik ik mijn Marantz PM14KI met mijn Aurum Cantus Melodies 102 SE. Zonder sub want de Melodies gaan tot 32Hz en een sub goed integreren voor stereo is zeer lastig.
Voor home cinema laat ik het laag over aan mijn 1800W, 11 Hz subwoofer en staan de crossovers van alle speakers op 80Hz.

3 speakers aansturen met een crossover van 80Hz moet geen probleem zijn voor de MM7055.
Ik probeer het gewoon en heb mijn Vincents SP-997 150W@8Ohm nog niet verkocht. Kan ik mooi vergelijken  :lol:.

Audiotic

De Vincents zijn erg goed. Jammer dat je ze kwijt moet. Toch geen compacte Class D's? Zijn tegenwoordig echt goed, mogelijk de top.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cobraatje

Citaat van: Audiotic op mei 23, 2013, 15:21:51
De Vincents zijn erg goed. Jammer dat je ze kwijt moet. Toch geen compacte Class D's? Zijn tegenwoordig echt goed, mogelijk de top.
Ja helaas, ik kon de Vincents kwijt achter de surround speakers. Sinds kort hebben wij een nieuwe bank en 2 nieuwe stoelen. Een loungebank is erg fijn, maar neemt ook een stuk meer ruimte in dan een normale bank.
De surrounds kunnen niet meer achter de bank staan en staan nu aan beide zijden van de bank.
Ik heb een demomodel van de MM7055 gekocht en ga eens luisteren of dat bevalt.

Audiotic

Laat weten wat jij ervan vindt! Dank vast.
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Cobraatje

Voor 3 kanalen, surrounds en center, voldoet de MM7055 prima.
Mocht er al klankverschil zijn met de Vincents SP-997, dan wordt dat door Audyssey XT32 teniet gedaan.
De MM7055 blijft, wie heeft en nog belang bij 3 monoblokken :wink:.

Cobraatje

Inmiddels ook alle speakers op de MM7055 aangesloten gehad. Dan is de 7055 nog wel ok, maar dan winnen de monoblokken van Vincent of de PM14KI het toch duidelijk.