Marantz sr 7007 geluidsniveau surroundspeaker probleem!?

Gestart door djaxx, mei 11, 2013, 21:04:22

Vorige topic - Volgende topic

djaxx

Heb hier iets vreemds voor.

Merkte precies dat mijn linker surroundspeaker veel stiller speelde dan de rest. Heb een meting gedaan en het blijkt dus idd zo te zijn.

Wanneer ik de marantz terug naar fabrieksinstellingen zet en alle waardern op 0 zet klinkt hij nog steeds pa stiller dan de rest.

Om een idee te geven als ik inregel op 75db staan de meeste speakers op -2 a -4db, de linkersurround moet ik op +12! zetten om toch maar de 75 db te komen.

Wat heb ik reeds geprobeerd:

* andere speakerkabel

* andere luispreker op de sl uitgang en probleem blijft in beide gevallen hetzelfde.

Heeft iemand een idee wat er zou kunnen mis zijn?

Thx

Marvin

djaxx

Marvin,

Bedoel je dan gewoon door de game, A-dsx en de power button gelijk in te drukken?
Heb dit gedaan en de instellingen staan terug allemaal basic maar probleem is identiek.

Stefan

Marvin

Geen idee welke knoppen het zijn, maar dat zal wel kloppen.
Lijkt me een defect.

Maar als je de andere luidsprekers een boost geeft van 8 db dan valt het misschien nog wel binnen de juiste marge zodat je er niets van merkt.
Niet echt de meest mooie optie misschien, maar als het werkt zou ik me daar niet zo druk om kunnen maken.

djaxx

Oei nee, dit moet nagekeken worden. Is toch echt iets abnormaals en is nog maar enkele maanden oud.

Marvin

djaxx

AndreC

Citaat van: djaxx op mei 11, 2013, 21:04:22
Heb hier iets vreemds voor.

Merkte precies dat mijn linker surroundspeaker veel stiller speelde dan de rest. Heb een meting gedaan en het blijkt dus idd zo te zijn.

Wanneer ik de marantz terug naar fabrieksinstellingen zet en alle waardern op 0 zet klinkt hij nog steeds pa stiller dan de rest.

Om een idee te geven als ik inregel op 75db staan de meeste speakers op -2 a -4db, de linkersurround moet ik op +12! zetten om toch maar de 75 db te komen.

Wat heb ik reeds geprobeerd:

* andere speakerkabel

* andere luispreker op de sl uitgang en probleem blijft in beide gevallen hetzelfde.

Heeft iemand een idee wat er zou kunnen mis zijn?

Thx
Ik neig bijna te zeggen dat je misschien met inmeten met de microfoon iets verkeerd doet.
Hier ook in het begin mee lopen te stoeien.
Naar een lang telefonisch gesprek met Ronald (perfect audio) kwam ik erachter dat ik de microfoon verkeerd plaatste iedere keer.
Daarbij is het zo dat in de meeste gevallen de linker surround verder van je vandaan staat dan de rechter, dus verschil zal er dan altijd in zitten, al is +12 inderdaad wel wat veel.
Alvorens je teruggaat met de reciever zou je eens even op het net neuzen hoe je de microfoon moet plaatsen.
Staat bv je bank te dicht tegen een muur dan kun je een behoorlijk probleem krijgen met inmeten.
Ideaalste is dat je minimaal 1 meter ruimte hebt tussen de muur en de microfoon.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

djaxx

Andre,

Ik heb al vele keren gemeten en nog nooit zo een resultaat gehad. Wil het best nog een keertje doen straks.
Het is namelijk ook zo dat zelfs bij de audessey sweep , de sweep door het LS kanaal nog niet half zo luid klinkt als de rest.

AndreC

Citaat van: djaxx op mei 12, 2013, 11:16:23
Andre,

Ik heb al vele keren gemeten en nog nooit zo een resultaat gehad. Wil het best nog een keertje doen straks.
Het is namelijk ook zo dat zelfs bij de audessey sweep , de sweep door het LS kanaal nog niet half zo luid klinkt als de rest.

Dam vrees ik het ergste.

Succes en hou ons op de hoogte.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

djaxx

Heb Marcel gecontacteerd intussen en die gaat is navragen bij marantz wat er  moet gebeuren.

Hou jullie op de hoogte!

pameijer

Anders ook ff de speakerdraadjes omwisselen om te checken of het aan de speaker zelf ligt. Als dan idd de rechtersurround zachter speelt ligt het aan de receiver, zo niet dan is het dus een speakerprobleem!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

djaxx

Citaat van: pameijer op mei 12, 2013, 15:31:27
Anders ook ff de speakerdraadjes omwisselen om te checken of het aan de speaker zelf ligt. Als dan idd de rechtersurround zachter speelt ligt het aan de receiver, zo niet dan is het dus een speakerprobleem!

Heb ik net nog eens getest en dan speelt idd het rechterkanaal stiller. Dus het ligt wel degelijk aan het uitgangsniveau van de marantz voor die luidspreker. Erg vreemd verschijnsel, vind zelfs niemand die ooit soortgelijks heeft meegemaakt.

djaxx

Marcel heeft Marantz gecontacteerd en hij moet terug voor nazicht/reparatie.

Zal hem weer even moeten missen :( , en da pikt ze mannekes als ge dan ineens terug op geluid van tv moet gaan spelen :(