Deze afgelopen avonden druk aan het meten geweest, het geluid (fluitoon) is niet meer teruggekomen maar ligt wel op de loer heb ik het gevoel. op het linkerkanaal blijft op de uitgang van de voorversterking (ingang eindversterker) een signaal van 100 mVDC geleidelijk aan oplopend naar 180 mVDC staan, terwijl dat op het andere kanaal niet het geval is. (2mVDC)
Is dit normaal
?
Opmerkelijk was dat toen ik aan het meten was op het PU01board op een transistor met de universeelmeter op de stand MilliVolts ,het geluid (harde fluittoon) tevoorschijn kwam.( kost mij straks nog mijn tweeters).
Kan dat iets te betekenen hebben
Ik wil de elco's en de transistoren gaan vervangen.
Nu zit ik met verschillende dillema's : de transistoren zijn : 2sc828 , 2sc1327 , 2sa722.
opgezochte vervangers zijn dan respectievelijk : bc560 , bc550 , bc560
(let op,deze hebben de base in het midden,is dus niet juist ,ben ik nu achter)Mijn vraag is : weet iemand of dit dit goed is want je krijgt zoveel verschillende mogelijkheden ?
Ook heb ik mijn twijfels om Panasonic FC in de signaalweg te zetten omdat de geluidskwaliteit daar niet beter van wordt vind ik .
Maar ik kan nergens andere bijvoorbeeld elna simic2 bemachtigen .
Weet iemand waar je dit soort kan bestellen zonder al te hoge verzendkosten ?
de winkel met de grote C heeft niet zoveel opties ook niet qua grote voedingselco's.
Dan hoor ik ook graag waar ik mijn foto's kan zetten wan van[mijn album] zijn niet zo duidelijk meer op het forum.
Alle tips zijn welkom.