Marantz PM 140 met problemen...

Gestart door highlandcattle, mei 05, 2013, 23:11:04

Vorige topic - Volgende topic

highlandcattle

Hoi,
Ik ben een nieuweling hier. Niet zo zeer een Hi Fi fanaat alhoewel ik tegen schel geluid dat uit van die minuscule pruts systeempjes komt niet echt kan verdragen heb ik dus overal wel een deftige versterker staan.
Ik ben eigenlijk videogame fanaat en verzamelaar en gebruik deze PM 140 om het volste geluid uit mijn spelconsoles te krijgen. Al enige tijd gebeurd het dat het linker geluidskanaal wegvalt en sinds kort treden er ook storingsgeluiden op en het wegvallen van het rechter kanaal. Ik vroeg me af of dit een veel voorkomend probleem is met dit model en of dat dit verhelpbaar is door het vervangen van capacitors ? Ik ben niet echt een electronicus maar met gameconsoles op leeftijd komen hier en daar ook zulke problemen voor en die heb ik al kunnen verhelpen door het vervangen van de capacitors.

Alvast bedankt  byebye

HAL9000

Bedoel  je  deze
versterker?

Deze  versterkers  zitten vol met losse  tin bindingen.
En  volgens mij ook een STK module.   

Heb je een foto van de  binnenkant?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Ik denk aan: geoxideerd relais, soldeerverbindingen, andere oxidatie problemen en smerige schakelaars.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

highlandcattle

Hoi bedankt voor jullie antwoorden. Hier is vlug een fotootje van de binnen kant. Maar ik vermoed dat jullie ook de onderkant willen zien? Ik zal al eens beginnen met alles netjes af te stoffen

http://www.majhost.com/gallery/highlandcattle/watwimmoetkopen/p1030270.jpg

Opgelet wel een heel grote foto.

SB_Marantz

Lijkt me handig.

Ik zie al wel mooie groene bias of offset potjes.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

highlandcattle

Voila probleem opgelost. Nadat ik hem geheel ontmanteld had, Bleek dat de solderingen rond de luidspreker uitgangen volledig gebroken waren . Gelukkig ging dit mijn petje niet te boven en werkt hij weer optimaal. Ik zie wel wat vetzakkerij binnen en occidatie ik zal deze ook zo proberen te verwijderen.