SR5007 met bose melkpakjes en subwoofer

Gestart door Davernl, april 28, 2013, 00:56:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Davernl

Hoi allemaal,

Kom er zelf niet meer uit.

Heb een Marantz SR5007 bij ibood gekocht.

Vroeger klonken me bose melkpakjes op me QS serie sony versterker goed. Op mijn nieuwe SR5007 heb ik bijna geen bass meer via de sub.

Wat moet ik doen. Frontspaekers staan al op Large en sub uitgezet ivm met geen aparte uitgang vd sub naar mijn versterker helaas. Dus boxenkabel van mijn melkpakjes naar de sub en van de sub naar mij front A speakers.

Moet ik echt over naar een sub met directe ingang naar mijn SR5007 en nieuwe boxen? Of kunnen me bose boxen rechtstreeks op mijn versterker aangesloten worden en alleen nieuwe versterker kopen.

Groeten Dave

AndreC

Citaat van: Davernl op april 28, 2013, 00:56:56
Hoi allemaal,

Kom er zelf niet meer uit.

Heb een Marantz SR5007 bij ibood gekocht.

Vroeger klonken me bose melkpakjes op me QS serie sony versterker goed. Op mijn nieuwe SR5007 heb ik bijna geen bass meer via de sub.

Wat moet ik doen. Frontspaekers staan al op Large en sub uitgezet ivm met geen aparte uitgang vd sub naar mijn versterker helaas. Dus boxenkabel van mijn melkpakjes naar de sub en van de sub naar mij front A speakers.

Moet ik echt over naar een sub met directe ingang naar mijn SR5007 en nieuwe boxen? Of kunnen me bose boxen rechtstreeks op mijn versterker aangesloten worden en alleen nieuwe versterker kopen.

Groeten Dave
Welke Bose set heb je.
Is iets makkelijker je misschien te kunnen helpen.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Davernl

Uit het gulden tijdperk subwoofer zonder bassregelknop en normale melkpakjes.

Maus

Je versterker moet het volledige signaal naar de sub sturen, ik heb het idee dat hij geen laag wegstuurt omdat hij ingesteld staat voor een 5.1 set met sub.

De ideaalste oplossing zou natuurlijk een set goeie speakers zijn, die Boses zijn niet bepaald 'goed' te noemen. Maar dat is helemaal aan jezelf natuurlijk :)

Marvin

Zou inderdaad goed kunnen.

Speakers op 'large' en subwoofer 'off'.
Dan moet het opzich gewoon aardig werken.

pg

Citaat van: marvin op april 30, 2013, 07:55:17
Zou inderdaad goed kunnen.

Speakers op 'large' en subwoofer 'off'.
Dan moet het opzich gewoon aardig werken.

Dit is volgens mij de juiste instelling.
Zo moest het op de sr 4001 ook dacht.
Is alweer tijd geleden voor me .