PM en/ of Sa 15s2 a €1189,- (new)

Gestart door xander32, april 26, 2013, 15:02:52

Vorige topic - Volgende topic

xander32

thanatos

Idd, vind die prijs dumpen zowieso maar lastig te 'verkopen'

Van €1799 -> €1189.,- Hoe leg je dat uit aan je klant als hij een tijd terug de hoofdprijs betaald heeft..

Mooi voorbeeld van die Harbeth prijs dump een tijd terug. Ineens Harbeth's voor de 50% van die nieuwprijs... dan weet je zeker dat de volgende keer dat de klant die de volle mep betaald heeft niet meer terug komt..

AndreC

Citaat van: thanatos op april 26, 2013, 15:29:18
Idd, vind die prijs dumpen zowieso maar lastig te 'verkopen'

Van €1799 -> €1189.,- Hoe leg je dat uit aan je klant als hij een tijd terug de hoofdprijs betaald heeft..

Mooi voorbeeld van die Harbeth prijs dump een tijd terug. Ineens Harbeth's voor de 50% van die nieuwprijs... dan weet je zeker dat de volgende keer dat de klant die de volle mep betaald heeft niet meer terug komt..
Aan dit soort prijsdalingen kan ik me ook wel eens ergeren.
Als je natuurlijk altijd achter loopt kun je voordeel hebben, maar ook langer een gemis, maar soms krap ik me wel eens achter de oren als apparaten voor honderden euro's lager geprijsd staan.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Marvin

Ik had bij de bakker net ook 50% korting, bleek naderhand dat ik brood van gisteren heb gekocht.

thanatos

xander32

Men is momenteel ff aan het prijsstunten omdat er een opvolger op stapel staat.

Daarnaast zijn er een aantal aanbieders die steevast, ook op het meest recente model, een flinke korting geven (minus 25%). Als je jou een beetje verdiept, inleest of om ervaringen vraagt op een forum als deze, kan dat honderden euris schelen.

Diegene die snel hun behoeften willen vervullen en om welke reden dan ook niet bereid zijn zich enigzins te verdiepen, die mogen elders de hoofdprijs aftikken. En daar heb ik geen enkele moeite dan wel spijt mee 8-).

joep

De ene dealer is de andere niet. Een dealer hier in de buurt zetten een PM-11s2 met SA-11s2 in de winkel voor de advies verkoopprijs. Een paar jaar later toen de PM-11s3 en SA-s3 er aan kwamen zette hij de s2's met 20% korting in de verkoop. Hij verkoopt alleen niets maar houd ook zijn klanten voor de gek. Daar moet je dus niet zijn.

Er zit ook een dealer in Limburg welke voordat het apparaat op de markt komt al een prijs afgeeft met dik 25% korting. Hij is ook nog één van de eerste die kan leveren. Daar moet je dus wel zijn. Een NA-11 gaat daar nu voor onder de 3000 euro weg!

Marvin

Van mij mogen ze nog wel meer korting geven hoor...

joep

Hier blijkt wel uit dat de Marantz producten net als de huizenprijzen vandaag de dag voor minstens 25% zijn gevuld met gebakken lucht. Als vroeger een dealer een PM-11 verkocht voor de advies verkoopprijs voor 3999 euro zat er voor hem een kleine 1800 euro marge op. Nu kijkt de klant beter uit en gaat in onderhandeling. En nu kan het opeens wel. Het is nu ook weer niet zo dat de Marantz verkoper een opleiding hersenchirurgie heeft moeten doorlopen.

thanatos

Ook bij de Marantz verkoper moet thuis de schoorsteen roken..

Kortingen is ook niks mis mee. Maar zoals bijvoorbeeld een Haberth dealer deed eind vorig jaar. Even ineens %50 korting geven op de laatste uitlopende modellen.. dat kun je niet verkopen aan je klanten die je daarvoor het volle pond hebt laten betalen.

Prijsvechters / marktwerking is goed. De achterblijvende verkopers zullen hun bestaansrecht moeten bewijzen.

Marvin

Citaat van: joep op april 26, 2013, 16:24:16
Hier blijkt wel uit dat de Marantz producten net als de huizenprijzen vandaag de dag voor minstens 25% zijn gevuld met gebakken lucht.

Trek het gemiddelde nieuwe apparaat eens open, denk dat er voor 85% lucht in zit.

joep

Deze tuner had ik. Genoeg ruimte om je auto in te parkeren.

en

Maar moet eerlijk zeggen dat mijn SC-11s1 en SM-11s1 toch redelijk vol zitten.

Marvin

Ik zei toch ook het gemiddelde apparaat....  :-D

xander32

Citaat van: joep op april 26, 2013, 16:52:12

Deze tuner had ik. Genoeg ruimte om je auto in te parkeren.

en

Maar moet eerlijk zeggen dat mijn SC-11s1 en SM-11s1 toch redelijk vol zitten.
... kan ik niet beoordelen vanaf deze foto`s; je kijkt er van boven in, allicht zit er tussen de deksel en betreffende inhoud nog een hoop loze ruimte/gebakken lucht :angel:.

joep

beter?