Marantz Ki PM Pearl vs PM-11s3

Gestart door Gust0, april 22, 2013, 21:50:48

Vorige topic - Volgende topic

RoGEK

Citaat van: joep op april 23, 2013, 11:02:46
Het is gewoon een optelsom. Ken mensen met fantastische versterkers maar met zulke slecht akoestiek etc. etc.
Al koop je de duurste versterkers ter wereld en de akoestiek deugd niet dan zal het nooit wat worden.
Akoestiek, luidsprekers en versterker het moet allemaal kloppen. Is één onderdeel slecht dan is de hele set slecht.
En helaas kom je dat maar al te vaak tegen.

idd iets met ketting en zwakste schakel hè ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Exxar

Als de TS echt het beste wilt: ga naar de shop waar je de Pearl hebt gekocht, en vraag of je thuis zo'n PM11S3 mag uitproberen. Ik denk niet dat je veel verschil zult merken door het verschil aan vermogen.

En luisteren op laag volume laat nooit het beste horen van wat de versterker kan, en dat komt door de manier waarop onze oren werken. De oplossing: loudnessknoppen of bass boost.

Heb je trouwens de Pearl of de Pearl Lite?

thanatos

Het is gewoon een optelsom. Ken mensen met fantastische versterkers maar met zulke slecht akoestiek etc. etc.
Al koop je de duurste versterkers ter wereld en de akoestiek deugd niet dan zal het nooit wat worden.
Akoestiek, luidsprekers en versterker het moet allemaal kloppen. Is één onderdeel slecht dan is de hele set slecht.

Hier kan ik mij volledig in vinden. Verbazingwekkend om te zien soms hoe de mooiste spullen in de meest barre omstandigheden staan.

Ik heb een luisterruimte op zolder waar ik al een poos aan het experimenteren ben met opstellen en demping. Daar heb ik mede opgesteld een setje Sony monitoren van €30,- 2e hands. Door de goede akoestische omstandigheden kun je horen wat een simpel speakertje al kan doen. Heb er al menigeen mee verbaasd die dachten wat gewend te zijn  :wink:

JohnWx

Citaat van: thanatos op april 23, 2013, 11:25:11
Hier kan ik mij volledig in vinden. Verbazingwekkend om te zien soms hoe de mooiste spullen in de meest barre omstandigheden staan.

Ik heb een luisterruimte op zolder waar ik al een poos aan het experimenteren ben met opstellen en demping. Daar heb ik mede opgesteld een setje Sony monitoren van €30,- 2e hands. Door de goede akoestische omstandigheden kun je horen wat een simpel speakertje al kan doen. Heb er al menigeen mee verbaasd die dachten wat gewend te zijn  :wink:

:yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

heb je ook wel is met mensen die een paar speakers op de kast hebben staan en in de hoek, qua stereo is het niks maar qua sound zeg je, ja klinkt prettig
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: joep op april 23, 2013, 10:23:15
Kijk daar heb je het nu. Met de Pearl in je bezit blijf je twijfelen over hoe het zou zijn met een PM-11s3.
Met een PM-11s3 weet je dat je een versterker voor het leven hebt. En twijfel je nergens meer aan.
Dus de aanschaf van een PM-11s3 is veruit de goedkoopste oplossing. De rest is bla, bla, bla.

klopt en een versterker in principe for life, maar vaak zie je om een of andere reden dat men na 2 jaar (oftewel nieuwe type) alweer gaat..... het laag is te.....het stereobeeld is.....controle is.....

mountainbiker

Citaat van: RoGEK op april 23, 2013, 11:04:23
idd iets met ketting en zwakste schakel hè ;)
Kwam ik 2 weken geleden achter.Brak me de Shimano ketting doormidden!!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

mountainbiker

Mij ma heeft een stel kleine Jbl speakertjes van 40 watt.Vorig jaar de foamranden vervangen en gewoon een goed geluid!!
versterker NAD D3020
Kef Q300
Denon pma1500AE

TurboMarco

CiteerHet gros van de surround receivers op de markt kan niet omgaan met complexe speakers

Wil je uitleggen wat je met complexe luidsprekers bedoelt ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

Citaat van: Marco op april 23, 2013, 12:03:24
Wil je uitleggen wat je met complexe luidsprekers bedoelt ?

dip tot 1ohm  :-D

jij ook popcorn

Niber

Citaat van: John Wx op april 23, 2013, 00:51:49

Maar als we het al over versterkers hebben die genoemd worden als "late night versterker" gaan de slagwerkers dan wat zachter spelen of de trompettist doet een ontstopper voor zijn trompet en gaat de zangeres dan fluisteren ?

John, bedankt voor de glimlach op mijn gezicht.  :schater: notworthy

Ondanks je beroerde opstelling heb je het beste er van gemaakt toch?!  :wink:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

JohnWx

joep

Sinds de PM-11s3 nu ook in black te verkrijgen is, is de laatste reden om voor de Pearl te gaan nu ook weggenomen.

joep

Nope geen enkele.  Zo mooi hé.
Ben er zelf helemaal gek op.