Marantz SR5004

Gestart door mikeyboy, april 14, 2013, 13:16:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mikeyboy

Goedemiddag forum leden.

Het is niet gebruikelijk van mij om even zomaar binnen te vallen op een forum.
Maar ben het een beetje zat dat mijn versterker niet goed werkt. Althans dat denk ik.


Ik heb gisteren een Marantz SR5004 versterker en Blu-ray BD5004 gekregen.
Met mijn vader geruild tegen een ouderwetse versterker inclusief cd + dvd speler.
(Toen aangesloten vanuit versterker met 2 tulpjes naar de hoofdtelefoon ingang, maar elke keer de stekkertje uit de tv trekken is ook niet best)

Heb alles aangesloten (Zelfs de boekjes van voor toch achter en van achter tot voor gespit)

Gisteren hele dag bezig geweest om alles naar behoren aan te sluiten.

Blu-ray via HDMI OUT  naar versterker HDMI IN.
En van Samsung TV (series 5) OPTISCH OUT naar versterker OPTISCH IN.
Ik in mijn versterker zoeken, en op "tv" gezet, dacht dan krijg ik geluid via mijn boxen.
Niet dus.

Er is dus een heel rijtje waar je hem op kan zetten : cd/dvd, dds ect. ect.
Toen kwam ik bluray tegen in dat lijstje. En nu heb ik geluid via mijn tv.

Maar nu is mijn vraag of dit wel klopt ? Heb wel geluid (klinkt overingens erg goed)

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Harstikke bedankt!

mikeyboy

En nog één vraagje.

Hoe zit het met LPF/HPF ? ben daar tijdje mee bezig geweest, stond standaard ingesteld inlusief subwoofer.
Die heb ik uitgezet omdat ik die niet heb.

Heb 2 grote boxen en 2 kleine boxen. 4 in totaal.

Hij stond op standaard 80Hz, heb ze allemaal geprobeerd,en hoor eingelijk geen verschil.
Dus heb hem op 80Hz laten staan.

AndreC

Citaat van: mikeyboy op april 14, 2013, 13:16:19
Goedemiddag forum leden.

Het is niet gebruikelijk van mij om even zomaar binnen te vallen op een forum.
Maar ben het een beetje zat dat mijn versterker niet goed werkt. Althans dat denk ik.


Ik heb gisteren een Marantz SR5004 versterker en Blu-ray BD5004 gekregen.
Met mijn vader geruild tegen een ouderwetse versterker inclusief cd + dvd speler.
(Toen aangesloten vanuit versterker met 2 tulpjes naar de hoofdtelefoon ingang, maar elke keer de stekkertje uit de tv trekken is ook niet best)

Heb alles aangesloten (Zelfs de boekjes van voor toch achter en van achter tot voor gespit)

Gisteren hele dag bezig geweest om alles naar behoren aan te sluiten.

Blu-ray via HDMI OUT  naar versterker HDMI IN.
En van Samsung TV (series 5) OPTISCH OUT naar versterker OPTISCH IN.
Ik in mijn versterker zoeken, en op "tv" gezet, dacht dan krijg ik geluid via mijn boxen.
Niet dus.

Er is dus een heel rijtje waar je hem op kan zetten : cd/dvd, dds ect. ect.
Toen kwam ik bluray tegen in dat lijstje. En nu heb ik geluid via mijn tv.

Maar nu is mijn vraag of dit wel klopt ? Heb wel geluid (klinkt overingens erg goed)

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Harstikke bedankt!
Probeer eens om de marantz dmv hdmi aan te sluiten op je tv.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

mikeyboy

Hallo AndreC

Die is al aangesloten op de tv.

Heb : Blu-ray speler naar versterker, en vanaf de versterker naar de tv. (Allemaal HDMI)
Hoor ook dat je je instellingen op je tv moet veranderen, probleem is dat er niks soorts gelijks in mijn instellingen staan.

mischa

#4
Een optische ingang op een versterker is vaak default gekoppeld aan een specifieke (te kiezen) ingang (dus bv DVD om daar het geluid van te krijgen). In het menu zul je deze waarschijnlijk kunnen omprogrammeren naar je TV. Nu staat de optische ingang gekoppeld aan de Blueray-ingang.

Stuur me even een berichtje met je email, dan stuur ik je (morgen) even de pagina's uit de manual die hierover gaan.

Gr. Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Xplod

Citaat van: mischa op april 15, 2013, 15:14:59
Een optische ingang op een versterker is vaak default gekoppeld aan een specifieke (te kiezen) ingang (dus bv DVD om daar het geluid van te krijgen). In het menu zul je deze waarschijnlijk kunnen omprogrammeren naar je TV. Nu staat de optische ingang gekoppeld aan de Blueray-ingang.

Stuur me even een berichtje met je email, dan stuur ik je (morgen) even de pagina's uit de manual die hierover gaan.

Gr. Mischa

Klopt,
je zal dus gewoon de optische ingang moeten toewijzen aan bvb. de input TV.

Ik heb ook een SR5004, effe het menu opgezet.

- Zet je TV op en selecteer de hdmi ingang waarmee de OUT op de SR5004 op je TV is aangesloten.
- Op je afstandsbediening druk je menu, je zou meteen beeld moeten krijgen en "Input Setup" zal meteen highlighted staan.
- Ga het menu "Input Setup" binnen door op Enter te drukken.
- "Function Input Setup" --> Enter
- Scroll down naar TV, zet mode op Digital en wijs daarna de digitale ingang daar toe waarop je de TV met zijn digitaal optisch OUT op hebt aangesloten. 1, 2, 3, 4, FRONT. - betekend dat de ingang niet is toegewezen. Je zal merken dat er meerdere kolommen zijn voor de verschillende soorten inputs.
Aanpassen doe je met de links/rechts pijltjes, bevestigen doe je met ENTER.

Je kan er niks kwaad in doen, gewoon een beetje uitproberen, komt wel goed.




Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

mikeyboy

Top jongens, ik ga van het weekend eens op mijn gemak er voor zitten.

Ik laat het weten zodra het gelukt is! Bedankt