PM-68 valt uit

Gestart door bobbes, april 12, 2013, 12:22:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bobbes

Beste allemaal,

Ik heb een PM-68 die al jaren trouw dienst doet. Sinds enige tijd valt ie op willekeurige momenten uit.
Je hoort wat gekraak, gevolgd door een plof en dan is het stil.
Ik heb er zelf echt helemaal geen verstand van, maar ik vind het sonde om afscheid te nemen van het ding.
Ik heb hem al ter reparatie aangeboden bij de lokale audio zaak. Die hebben hem een week of twee gehad. Van alles gesoldeerd en gedaan, maar niet het uiteindelijke probleem opgelost. Opsturen naar Marantz zou een optie zijn, maar gaat voor mij te duur worden. (€ 200 en stijgend)

Is er op dit forum iemand die mij kan en wil helpen de PM-68 in leven te houden?

HAL9000

Ja hoor,  Dit model  samen met zijn grotere  broer de 78  hebben dit  probleem vaker.   Er  moet het een en  ander  vervangen worden. 

200,- +??  dat lijkt mij wel te gortig  voor  deze  versterker.  Waar in Nederland  woon je?

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

bobbes


SB_Marantz

Dc puls door rotte verbindingen  en of defecte drivers...........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2013, 12:30:59
Ja hoor,  Dit model  samen met zijn grotere  broer de 78  hebben dit  probleem vaker.   Er  moet het een en  ander  vervangen worden. 

200,- +??  dat lijkt mij wel te gortig  voor  deze  versterker.  Waar in Nederland  woon je?

Jon

Niet gortig gewoon de marktprijs voor een reparatie als je hem echt wilt behouden, ja dat er mensen zijn die bekwamer en vast behoudender zijn en een ander tarief rekenen waarschijnlijk tegen een artikel want ja anders mag het niet volgens bepaalde figuren hier  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

HAL9000

Citaat van: John Wx op april 12, 2013, 13:01:35
Niet gortig gewoon de marktprijs voor een reparatie als je hem echt wilt behouden, ja dat er mensen zijn die bekwamer en vast behoudender zijn en een ander tarief rekenen waarschijnlijk tegen een artikel want ja anders mag het niet volgens bepaalde figuren hier  :wink:

nee  john jij kent  de versterker  blijkbaar niet.   Dit  apparaat  is  lang zo moeilijk niet Ik  wil deze  repareren +  de omliggende  elko's  vervangen.  Kan makkelijk  lager dan 200,- 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Elco's omleggen?  :schater:

Van mij mag je dat ding repareren hoor.

Ik ben er ook toe bereid maar zit er niet om te springen......eerst wat andere dingetjes.  pompom
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Het is maar ene aanbod,  ik heb ook nog  wat  dingen staan.  Onderanderen een BAF1 nopompom 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Waarom is deze weer stuk gegaan of weet je dat (nog) niet?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op april 12, 2013, 15:52:18
Waarom is deze weer stuk gegaan of weet je dat (nog) niet?

Hij stond  aangesloten  achter mij  op ilde  wat muziek aan.  Had een vriend bij langs  dus w aren aan het kletsen.
ineen PEK!!! door de  speaker,  PLOF!!  sansui uit en lichte  rook.   En mijn gezicht zo--->  :-o -->:?--> shutup

2 powertorren zijn  kapot  1 emitter, paar  veiligheidsweerstanden.  Drivers  getest zijn goed.
Heb hem  gelukkig alweer af en getest.  Alles werkt  prima,  maarja vorige keer ook.
Ik vind dit  echt geen goede  versterker. Heel die  lijn van sansui is  shit.  417 517 717 etc 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

JohnWx

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2013, 13:05:38
nee  john jij kent  de versterker  blijkbaar niet.   Dit  apparaat  is  lang zo moeilijk niet Ik  wil deze  repareren +  de omliggende  elko's  vervangen.  Kan makkelijk  lager dan 200,-

Eerlijk te zeggen Hal als ik wel is 1 openschroef denk ik ze zijn allemaal hetzelfde voor mij  :-)

Maar ik bedoel te zeggen maar die discussie is al is een keer geweest het zal wel conform de marktprijs liggen, alleen is het rendabel voor zo een versterker bij Elst te brengen 200 euro wat 2 x de marktwaarde is van de versterker

kijk een Marantz uit jouw set wel of een Accuphase of een ander ding wat nog een waarde vertegenwoordigt


dus je melding je kent ze niet John kan je eigenlijk bij elk apparaat tegen mij zeggen  :-) alleen haal ik wel is info van SBM junior die kan nog lekker in Jip en Janneke taal mij iets uitleggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op april 12, 2013, 17:56:27
Eerlijk te zeggen als ik wel is 1 openschroef denk ik ze zijn allemaal hetzelfde voor mij  :-)



Weet je wat het leuke is JJ: in grote lijnen is dat ook zo........kuch kuch.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 12, 2013, 18:07:38

Weet je wat het leuke is JJ: in grote lijnen is dat ook zo........kuch kuch.

top doe ik tegenwoordig wel de first looks
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RoGEK

Citaat van: SB_Marantz op april 12, 2013, 18:07:38

Weet je wat het leuke is JJ: in grote lijnen is dat ook zo........kuch kuch.

zijn dan wel heel grote lijnen ;)
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

SB_Marantz

Zal je nog vies tegenvallen....

Maar leg het gerust eens uit als je wil........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM